gaan we nu discussieren of stickies op dit forum kloppen?
Dit soort shit maakt je kwaad!:O
Collapse
X
-
Originally posted by Bilo View PostJa, juliie eigen admin:
Eiwitten zijn belangrijk om spieren te onderhouden/opbouwen, naast allerlei andere noodzakelijke lichaamsprocessen. Een teveel aan eiwitten geeft problemen bij de verwerking en wordt makkelijk opgeslagen als vet, doordat eiwitten vrij moeilijk om te zetten zijn tot energie. Meer is niet altijd beter dus begin liever aan de voorzichtige kant.
http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...g-schemas.html
Ik zou 2 en maximaal 2,5 gr x kilo nemen. Meer dan dat en je lichaam kan het niet meer verwerken. Hoe veel KT je ook doet.
Is trouwens niet de enige bron. Google maar eens"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by Bilo View Postgaan we nu discussieren of stickies op dit forum kloppen?
Even los van de inhoudelijke discussie (waar GenIx nu dus al op geantwoord heeft) doelde ik met mijn laatste opmerking op het feit dat ik je logica niet kan volgen. Voorbeeld los van inhoudelijke discussie: Als jij zegt dat groene knikkers niet bestaan en iemand laat je vervolgens een groene knikker zien, dan zie jij dat als extra bewijs dat groene knikkers niet bestaan. Of heb ik je nou verkeerd begrepen?
Anyway... Voor inhoudelijk antwoord: zie antwoord GenIx"Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
Dus jullie geven dan aan dat de sticky niet correct is!!
Maar behalve dat:..ik ben het absoluut niet met jullie eens. Niet alleen het macro telt. Dat zou wel erg makkelijk zijn. je onderhoud is 2500 kcal en als je minder eet dan dat zal je altijd afvallen. Helaas werkt het niet zo simpel. De verhoudingen van wat je neemt speelt ook een rol.
Maar dit gaat een wellus nietus spelletje worden ...dat heeft weinig zin. Ik denk er zo het mijne van en jullie hebben alle recht om er iets anders van te denken.You can not become LEGenDArY without Legday
Comment
-
Je kunt een hoop denken, maar de feiten liegen niet kerel. Je kunt afvallen op slagroomtaarten. Dat heb ik je vorige keer ook nog uitgelegd, remember?
Check anders deze studie eens:
Comparison of weight-loss diets with different compositions of fat, protein, and carbohydrates.
Sacks FM, Bray GA, Carey VJ, Smith SR, Ryan DH, Anton SD, McManus K, Champagne CM, Bishop LM, Laranjo N, Leboff MS, Rood JC, de Jonge L, Greenway FL, Loria CM, Obarzanek E, Williamson DA.
Department of Nutrition, Harvard School of Public Health, Boston, USA.
BACKGROUND: The possible advantage for weight loss of a diet that emphasizes protein, fat, or carbohydrates has not been established, and there are few studies that extend beyond 1 year. METHODS: We randomly assigned 811 overweight adults to one of four diets; the targeted percentages of energy derived from fat, protein, and carbohydrates in the four diets were 20, 15, and 65%; 20, 25, and 55%; 40, 15, and 45%; and 40, 25, and 35%. The diets consisted of similar foods and met guidelines for cardiovascular health. The participants were offered group and individual instructional sessions for 2 years. The primary outcome was the change in body weight after 2 years in two-by-two factorial comparisons of low fat versus high fat and average protein versus high protein and in the comparison of highest and lowest carbohydrate content. RESULTS: At 6 months, participants assigned to each diet had lost an average of 6 kg, which represented 7% of their initial weight; they began to regain weight after 12 months. By 2 years, weight loss remained similar in those who were assigned to a diet with 15% protein and those assigned to a diet with 25% protein (3.0 and 3.6 kg, respectively); in those assigned to a diet with 20% fat and those assigned to a diet with 40% fat (3.3 kg for both groups); and in those assigned to a diet with 65% carbohydrates and those assigned to a diet with 35% carbohydrates (2.9 and 3.4 kg, respectively) (P>0.20 for all comparisons). Among the 80% of participants who completed the trial, the average weight loss was 4 kg; 14 to 15% of the participants had a reduction of at least 10% of their initial body weight. Satiety, hunger, satisfaction with the diet, and attendance at group sessions were similar for all diets; attendance was strongly associated with weight loss (0.2 kg per session attended). The diets improved lipid-related risk factors and fasting insulin levels. CONCLUSIONS: Reduced-calorie diets result in clinically meaningful weight loss regardless of which macronutrients they emphasize. (ClinicalTrials.gov number, NCT00072995.) 2009 Massachusetts Medical Society
PMID: 19246357 [PubMed - indexed for MEDLINE"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
-
GeneralIx heeft gelijk. De enige reden dat je altijd je eiwitten hoog moet houden is om je behaalde spiermassa te behouden tijdens een cut. Zou je je eiwitten ook naar beneden gooien als onderdeel van dat kcal tekort wat je wilt creeeren tijdens een cut dan heeft je lichaam geen materiaal om spierweefsel op te bouwen/te beschermen tegen afbraak. Zo simpel is het. Herhaal je dit verhaal bij vetten, dan kan het lichaam bepaalde hormonen niet meer aanmaken of bepaalde stofwisselingsprocessen moeilijker op gang houden en zul je ook spiermassa verliezen. Conclusie: Koolhydraten leveren enkel energie, snel en/of langzaam, en verder eigenlijk niks. Het is dus het meest verstandige om je kcal tekort hier voor het grootste gedeelte uit te creeeren en daarna op de tweede plaats pas de vetten. Eiwitten dus nooit. Die blijven altijd hoog, en tijdens een cut zelfs nog hoger.
Dat is het enige deel van het verhaal wat je in de gaten moet houden, maar de insteek is simpel: je zult afvallen als je je kcal inname verlaagd en aankomen als je verhoogd. Ongeacht de bron.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Originally posted by nielsie View PostZo even een korte uitleg.
ik begon zown 2 maanden geleden met kracht/bbing, ik kreeg naar 1 week een schema van een sportinstruckteur die naar mijn idee me gewoon niet sirieus nam. dus nu naar 2 hele foking maanden te hebben getraint op een full body schema gingen we kijken hoeveel massa ik winst had. naar 10 min hoorde ik dat het 300 gram was. (mijn voeding is perfect ik eet me dood aan eiwitreiken eten/dat ik er alles aam doe om aan me eiwitten te komen en ik krijg meer eiwitten binnen dan me behoefte.) dus naar vandaag ben ik zelf gaan kutten in de sportschool, komt een anderen lid van de sportschool en die zegt ik zie je naar zus en zo springen wat ben je allemaal aan het doen?
waarop ik alles vertelde en hij zij dat als ik een ander schema had gevolgt dat ik zeker al 1,5/2kg spiermassa winst had geboekt :O.
dus nu heb ik afgesproken met hem aankomende donderdag om "het perfecte"
train schema in elkaar te gaan zetten.
Dus ik ben weer helemaal blij vanaf vanmiddag, en het meest omdat ik hoorde dat die instructeur per direct onslagen is:O:P
ik wou het alleen ff melden hebben jullie ook weer wat te lezen:P
gr niels
Sorry voor jou, maar volgens mij heb je het hele concept "beginnersschema" niet door.
Een beginnersschema oort er helemaal niet op gercht te zijn om snel kilo's op te bouwen, maar om bewegingen aan te leren, met als gevolg dat de periode die na het beginners gedeelte komt extra veel resultaat oplevert zonder allerlei blessures ed.
Ik weet niet wat voor schema de instructeur je heeft laten doen, maar dat je daar niet veel me gegroeid bent zegt mij dat het wel eens een goed schema geweest kan zijn.
Dat jij je daar kwaad over maakt zegt dus eigenlijk meer over jou dan over de instructeur.
En idd zijn er schema's war je als beginner meer kilos mee pakt., alleen zijn dat meestal schema waarbij je na 3 maanden al de eerste lichaamlijke klachten gaat ondervinden en die er voor zorgen dat je binnen no time op een plateau zit waardoor de totaalwinst over 1-2 jaar gerekent uiteindelijk lager uitkomt.Last edited by 3XL; 30-05-2009, 14:18.As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(
Comment
-
Ik vind dat je je niet zo druk moet maken. Als je een goed doordacht schema wilt kan je beter zelf gaan lezen en je erin verdiepen.
Originally posted by GeneralIx View PostDat verhaal dat je lichaam meer niet kan verwerken is al onzin. En echt waar, alleen het macro telt om te kijken of je vet verliest of wint. Eet je meer kcal, stijgt je vet. Eet je minder, verlies je vet. Het gaat om de kcal an sich, waar ze vandaag komen is volslagen irrelevant.In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Comment
-
Ja, die insuline ragt die suikers zo je vetdepots in. Zodra je insuline echter weer gedaald is, heeft je lichaam weer kcal nodig, en zal die gewoon weer terughalen uit die vetreserve, en wegens je kcal-tekort nog meer ook."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Zoals je het nu zelf zegt zou niemand iets hebben aan schone carbs, aangezien volgens jou je lichaam toch de balans tussen kcal's nodig en kcal's binnen aanvult door de energie weer bij vetcellen weg te halen?
Over insuliune: die wordt minder gevoelig door grote hoeveelheden suikers tegelijk en daardoor zal je ook sneller vet worden.In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...21 uur geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
23 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
3 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...4 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...5 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....5 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: