Mijn Homegym

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

zal morgen eens kijken
    Maar toen ik al eens opzoek was naar een bench voor thuis, zag ik 2 fitnesszaken die gestopt waren en een totale uitverkoop deden. Dit is wel met geluk want niet elke dag stopt er een fitness zaak
    Ik woon trouwens in Belgie, dus als je in Nederland woont heb je er niet veel aan, tenzij je wat kms wilt rijden

Comment

Dit word echt zo'n vette hardcore gym he mensen. Ben er echt enthousiast over en heb er ontzettend veel zin in om te gaan beginnen.

Zie het excel bestandje wat er zo allemaal komt te staan. Dat is trouwens de basis wat ik zoiezo moet hebben later kan er nog wat bij komen maar dat zie ik dan weer wel.

Als eerste word er een goede, stevige rubberen vloer gelegd zodat je de gewichten lekker op de grond kan flikkeren.

Daarna worden de muren geverfd omdat het er nu gewoon niet echt uit ziet :P

Verder worden alle spullen nieuw besteld niets tweedehands behalve evt op de spiegels en vloer na. Ik ben nog niet zeker van welke vloer ik er in wil dus de vloer in het excel bestandje is nog ff voorlopig. Kan dus nog veranderen.

Verder komen er aan elke kant spiegels tegenover elkaar, met lichtslangen eromheen en overal posters aan de muur. Eventuele stereo maar een gewoon radiootje is ook al goed. Komt ook een schuifdeur die de gym scheidt van de rest van de schuur zodat die mekaar niet in de weg zitten. Komt ook een slot op met 2 sleutels 1 voor aan me sleutelbos en 1 op reserve. Alleen ik zal dus toegang hebben tot de gym.

Word echt vet!
      Attached Files
      Owner of the Iron Playground.

Comment

Kunnen we daar gaan traine met BN
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Hahaha:P je bent welkom hoor! Zal alleen wel een beetje krap worden met heel bn Zo'n grote schuur is 't nou ook weer niet.

Comment

Als het kan kom ik zeker een keer DLen met je daar
            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Heb je ook pics van je gym?

De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor typ en of schrijf fouten.

Comment

Misschien een idee voor de volgende BN meet?

@ moscomau: nope, ben hem nog aan het bouwen kerel. Ik ga wel pics maken dus als ik er wat heb plaats ik ze hier.

Comment

Suc6 met bouwen dan maar.
                  Houd het topic wel ff in de gaten voor die pics.

Heb zelf vorige week op zolder een mini homegym gemaakt.
                  Ben zelf ook nog op zoek naar spiegels maar de halterbankjes staan er al.

Meer voor als ik echt geen zin heb om naar de gym te gaan kan ik thuis toch ff wat doen.

Comment

Originally posted by moscomau View Post
                    Suc6 met bouwen dan maar.
                    Houd het topic wel ff in de gaten voor die pics.

Heb zelf vorige week op zolder een mini homegym gemaakt.
                    Ben zelf ook nog op zoek naar spiegels maar de halterbankjes staan er al.

Meer voor als ik echt geen zin heb om naar de gym te gaan kan ik thuis toch ff wat doen.
                    Thanks. Is goed. Check die link ff van mij van ikea, staan wat spiegels in en die kosten niks. Welke bankjes heb je staan dan?

Comment

Kettler halter bank en een Comp 600 bankje en een Incline buik bankje.

Met 90kg aan schijven en een stuk of 8 dumbels.

Kan het net kwijt in een kamertje van 3x2.5.

Wil eigenlijk nog 2 schijven van 20kg erbij en mischien in de voorzolder een kabel apparaat van het een of ander.
                      Zal je link ff checken.

Zouden ze bij de Gamma of zo nog wat aan spiegels hebben?

Comment

ps
                        Vorige week ff gescoord op marktplaats voor 175 eurie kon t niet laten staan.

Comment

Originally posted by moscomau View Post
                          Kettler halter bank en een Comp 600 bankje en een Incline buik bankje.

Met 90kg aan schijven en een stuk of 8 dumbels.

Kan het net kwijt in een kamertje van 3x2.5.

Wil eigenlijk nog 2 schijven van 20kg erbij en mischien in de voorzolder een kabel apparaat van het een of ander.
                          Zal je link ff checken.

Zouden ze bij de Gamma of zo nog wat aan spiegels hebben?
                          8 vaste dumbells of..? Ik zou het niet weten, ik moet er toch nog naartoe dus dan ga ik daar ook gelijk naar kijken.

Comment

Hmmm...heb even je excell bekeken en heb wat advies.

In plaats van 1 olympische barbel a 2,20m en 50mm boring zou ik er een stuk of 3 nemen. Zeker als je wilt gaan super setten of circuit training doen komt het van pas. Nu na een jaar ofzo heb ik dat bij mijn barbel aan 1 kant de drager voor het gewicht niet meer supervast zit aan de barbel. Dus een reserve kan nooit kwaad.

1-2 korte barbels a 50mm boring voor barbel curls, skullcrushers etc is ook handig. Wederom 2 in geval van supersets.

Weet niet hoe groot je ruimte is maar wellicht handig 1 stevige houten podium te maken voor cleans e.d. En rest van de ruimte zeil en plekken voor squat/bench/deads met rubberen tegels.

4sets a 20kg, 2 sets 15kg, 3 sets 10kg, 4sets 5kg, 4sets 2,5kg, 2sets 1,25kg schijven zou handiger zijn. Gewicht raakt sneller op dan je denkt. En daarnaast is het handig wat meer te hebben ivm eventueel super setten. Kleine gewichtjes veel van hebben is geen overbodige luxe als je DB Row en ander DB werk doet. Het is best kut met grotere schijven qua ROM.

Geen 30mm spul aanschaffen. Krijg je aan de straatstenen niet meer kwijt en je moet schijven en alles dubbel aanschaffen. Koop alles in 50mm boring en je hebt beter spul wat je op meer dingen kan gebruiken waardoor je op langer termijn goedkoper uit bent.

Koop een goed Powerrack met lat pulley in 1. En zorg dat het 50mm boring heeft. Dat ding van Powertec heeft ook al een chin/pull up steun en dip steunen en alles. Dus je kan er in squaten en deadliften. Stuk beter dan lat pulley/dip/chin/squat rek los te moeten kopen. Koop daarnaast nog wat verschillende accesoiren zoals Rope, Small Grip, Stang etc en je kunt nog varieren en triceps push down etc doen op de pulley.

In het Powertec Powerrack kun je ook bankdrukken, maar je kan de vangers niet op de juiste hoogte vast zetten. Je zit of een gat te hoog waardoor de barbel niet op de borst komt en dus een onvolledige ROM...of het gat zit te laag waar je ook niets aan hebt als het gewicht op de borst licht en je vast zit. Afrollen is ook enorm lastig omdat je met de palen dicht op elkaar zit. Dus voor benchen zou ik wel gewoon een los Press Rack blijven gebruiken. Als het fout gaat kun je het gewicht gewoon van je af rollen.

Dan nog zo'n leg extention/leg curl stoel en Hyper Extention apparaat aanschaffen en dan ben je goed op weg.
                            Last edited by Falstyr; 16-06-2009, 12:09.

Comment

Even gekeken. Dan ben je 1850 euro kwijt bij nieuw koop. En dat is excl. verf voor de muren, spul voor de vloer en spiegels. Dan heb je puur en alleen de zooi om te sporten.

Comment

ik heb ook spiegels op mijn kamer een groete en een kleinere. deze zitten boven elkaar. nu als ik nu in de spiegels kijk heb ik echt een lang hoofd spiegels naarst elkaar werkt niet dat raad ik je niet aan. beter één grote

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X