Mijn Homegym

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@ Falstyr: Thanks voor je advies. Een paar punten die jij noemt heb ik zelf ook al over zitten twisten.

Ik zou idd nog een extra olympische barbell aan kunnen schaffen maar dat leek me in eerste instantie niet echt nodig. Als je er goed mee omgaat gaan ze een hele tijd mee maar voor supersetten ofzo zou het idd handig zijn.

30mm spul schaf ik ook niet aan, alleen een plate tree en een standaard voor 30mm stangen aangezien ik toch al in het bezit ben van een 30mm 165cm barbell met gewichten. En wegflikkeren doe ik ze zeker niet vandaar dus. Ik had zelf ook al gedacht om korte barbells aan te schaffen bijv van 1.40 en 1.80 maar het leek mij dat ik dan gewoon die 30mm barbell kon gebruiken voor barbell curl en skullcrusher.

Waarom een houten podium? Zie niet echt het nut daarvan in? Daarnaast is de ruimte niet zo heel gauw en zit ik dan al gauw tegen het podium met clean & press.

De gewichten sets ga ik inderdaad aanpassen, maar in het excel bestandje is meer een opzet om een beeld te krijgen van wat ik wil neer gaan zetten en dus nog niet definitief. Er zullen dus hier en daar nog wel wat aanpassingen komen. Heb eigenlijk geen moeite met grote schijven bij DB BOR qua ROM. M'n trainingsmaat heeft ook spullen in de garage liggen en daar doen we ook wel is DB BOR gewoon met 15 of 20 kg schijven 50mm is best te doen eigenlijk.

Een powerrack zou inderdaad een goed idee zijn omdat je er eigenlijk zowat alles in kan doen. Heb je gelijk een lat pulley en oefeningen voor bijv. triceps en het scheelt heel wat ruimte. Het klinkt een stuk logischer dat je alles in een hebt, maar toch heb ik wel de voorkeur om alles apart te hebben. Vraag me verder niet waarom, maar een aparte bench, apart squatrack en zelfs apart pressrack vind handiger. Pressrack is ook in hoogte verstelbaar zodat je er eventueel ook in kan BOR-en en Shruggen. Daarnaast stond een Lat Pulley bij mij ook in het lijstje om eventueel 'later' er nog bij te kopen. Hoewel ik daar dus wel veel over twijfel omdat het geen overbodige luxe is. Dat moet ik dus nog wel ff bekijken en hoe ik dat ga doen met de ruimte indeling.

Vangers enzo is opzich niet zo'n probleem. Aangezien ik nog wel gewoon thuis woon heb ik gewoon een spotter bij bankdrukken. En de vloer leg ik er expres in zodat mocht ik vastzitten bij het squatten, dan kan ik het gewicht van m'n rug afrollen. Leg extension/curl zit ook al op de marcy bench met 30 en 50mm adapter.

Daarnaast wil ik als het enigzins kan binnen een budget van 1500 euro wil blijven. Als ik dan nog eens geld over heb kan ik bijv. nog een T-bar row station kopen. Heb er trouwens ook over gedacht om een soort haak in de hoek van de muur kan zetten zodat ik daar de barbell achter kan 'haken' zodat zo'n T-bar row dan ook niet meer nodig zou zijn.
    Owner of the Iron Playground.

Comment

Ik kan niet meer editten dus dan maar zo.

Waarom een houten podium? Zie niet echt het nut daarvan in? Daarnaast is de ruimte niet zo heel gauw en zit ik dan al gauw tegen het podium met clean & press.

Heel gauw moet zijn niet zo heel hoog.

Ik bedoelde dus dat de ruimte niet zo heel hoog is en dat ik met zo'n houten podium al gauw tegen het plafond zit met clean & press. Ligt natuurlijk ook aan de hoogte van dat podium.

Comment

Weet niet hoeveel ruimte je hebt, maar als je het had zou een extra houten platform speciaal voor olympisch gewichthef oefening wel zo strak zijn om te hebben

Een press rack om in te borren? Zo laag kun je dat ding ook weer niet zetten hoor. Op zijn laagste stand mag je blij zijn dat je er nog in kunt benchen. Met een Power Rack heb je om de 5cm een gat en kun je vangers op zetten. Zowel in als buitenkant van het rack. Dus je kan gewoon buiten het rack staan en de vangers op gat 15-16 instellen en dan kun je het pressen/front squaten/squaten wat jij wilt.

Shruggen in het Press Rack is ook stuk chiller. Je kan wederom de stangen op een hoogte instellen die jij prettig vind. En dan kun je meteen shruggen/rack pull doen zonder dat je energie moet verspillen om het gewicht eerst van de grond te tillen. En diezelfde stangen kun je op hoogte in de gaten proppen dus als je dan niet meer omhoog kan met squaten kun je rustig naar beneden en de barbel op de stang leggen. Dan laat je jezelf nog even stukje op de grond vallen zonder barbel of kruip je er zonder moeite onder uit. Stuk prettiger dan squat rack of press rack in my opinion.

Zou niet onnodig geld verspillen. Gewoon een Power Rack met een los Bench rek en je hebt genoeg.

Comment

Zou idd geen geld gaan verspillen aan dingen die niet noodzakelijk zijn, gebruik persoonlijk nooit een lat-pulldown, chinup bar is genoeg. Leg ext/curl is ook leuk, maar meer een luxe dan een noodzakelijkheid, koop dan een GHR als je ruimte over hebt 100x beter dan een leg curl en doe sissy squats ipv je leg extension. Ik zou persoonlijk;

Half open powerrack
          Chinupbar eraan
          Dipstangen - mocht je die willen (ik dip niet maar tis een suggestie )

Olympic barbell, 200kg gewichten (ik zou ook rackpulls gaan doen)

2Dumbells, met de nodige gewichten

2 Extra setjes sluitingen, die gaan toch verrot na een tijdje

EZ-stang

Weighttree

Lifting platform maken voor je DL, of als je rubber matten neerlegd met hard surface in het midden dan is dat ook best

Paar spiegels

V-grip voor je T-bar rows en eventueel parrallelgrip pullups mocht dat niet op je chinbar zitten

Dipbelt voor chins

En een stapel kettingen, kan je ook mooi mee benchen

En een bokszak
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

@jordy

Gewoon met losse schijven kan ze net zo zwaar of licht maken als ik wil.

Eigenlijk wil ik van die verstelbare dumbels maar die zijn fucking duur.
            Deze dus....
            Attached Files

De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor typ en of schrijf fouten.

Comment

@ Falstyr: ik heb is zitten kijken naar wat powerracks maar die zijn allemaal zo'n 2.10m of hoger. Probleem is dat mijn schuur geloof ik maar net de 2 meter haalt, iets meer misschien maar veel zal het niet zijn.

@ Yawgmoth: Lat pulldown is zeker wel handig omdat je gewoon uitgebreide mogelijkheden hebt. Ookal gebruik je hem misschien niet waarvoor die bedoeld is dan kan je er alsnog veel mee doen zoals veel tricep oefeningen. Close grip bench press en skullcrusher zijn ook goede oefeningen maar als je wil blijven varieren ben je toch wel beperkt hierin. En wat bedoel je met GHR?

Chinup en dipstangen kan ik gewoon in een soort lijn plaatsen aan de muur, dus vanonder de dipstangen en aan het plafond chinbar, tenzij ik dus een powerrack aanschaf. Wat jij zegt barbell, dumbells, gewichten dat doe ik zoiezo al en idd nog wat extra sluitingen is niet verkeerd.

EZ-bar zou nog kunnen maar heb niet het idee dat ik die echt nodig heb. Daarnaast vind ik de EZ eigenlijk best wel kut eerlijk gezegd

Lifting platform is niet nodig want er komt een complete rubberen vloer in van zo'n 2cm dik dus dat moet best kunnen. Spiegels zelfde verhaal.

Kettingen lijkt me niet nodig? Ben geen powerlifter waarbij ze net als bijv. west side barbell van die kettingen gebruiken dus ik denk niet dat ik die nodig zal hebben. Bokszak ook niet nodig. 'T gaat mij puur om de gewichten enzo. Cardio apparatuur, bokszak dat soort dingen komen er niet in. Is ook niet echt ruimte meer voor verder.

@ moscomau: Idd, alleen die jij laat zien in de afbeeldingen lijken me nou ook niet echt geweldig maar goed, daarvoor ken ik ze niet goed genoeg.

Comment

Die dingen zijn mooi spul. Heb ze zien staan bij Harry. Voordeel is dat je ze neerlegt, een keertje draait en je hebt het gewicht dat je moet hebben.
                Het nadeel is dat ze niet echt zwaar gaan.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by moscomau View Post
                  @jordy

Gewoon met losse schijven kan ze net zo zwaar of licht maken als ik wil.

Eigenlijk wil ik van die verstelbare dumbels maar die zijn fucking duur.
                  Deze dus....
                  die hebben wij ook bij de sportschool maar niemand gebruikt die. ze zijn veel te lomp en ze liggen niet lekker in je hand.

Comment

cool project, succes man. ik hoop dat het gaat lukken
                    BW: 75kg ---- Begonnen: 1 nov 2008
                    BP1x92,5 ----- Incline press: 1x75kg ----- Dlift: 1x160kg ----- Front Squat: 1x95kg

Comment

koop gewoon korte halterstangentjes ( zon 30/35 cm ) en schuif daar je schijven op. is veel goedkoper dan die dumbbells

suc6 ouwe
                      160kg squat
                      225kg deadlift
                      130kg benchpress

Comment

Ga gewoon 50mm dumbellstangen kopen ja, 30mm heb ik al. En Thx!

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                          Die dingen zijn mooi spul. Heb ze zien staan bij Harry. Voordeel is dat je ze neerlegt, een keertje draait en je hebt het gewicht dat je moet hebben.
                          Het nadeel is dat ze niet echt zwaar gaan.

tot 40kg,.....niet erg zwaar?!?
                          Bikkel...

Maar zwaar duur zijn ze ook ik dacht E350,-

De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor typ en of schrijf fouten.

Comment

Onhandig en prijzig. 2 db halters a 65euro die je tot 65kg kan belasten. En de schijven koop je toch al voor de barbel oefeningen dus echt veel kosten maak je daar niet op. En dan nog is het iets van 1,20euro per kg wat 78-85euro is om 1 DB volledig te belasten.

Comment

Originally posted by moscomau View Post
                              tot 40kg,.....niet erg zwaar?!?
                              Bikkel...

Maar zwaar duur zijn ze ook ik dacht E350,-
                              Meende dat ze tot 22kg gingen. Vandaar. Als ze echter tot 40 gaan, heb ik niks gezegd.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Je hebt ze zelfs tot 60kg, alleen die worden nog wel wat prijziger...
                                Groeten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X