train ik wel goed of kan het beter?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Yawgmoth View Post
    Als jij 4 sets voor 30 reps squat zonder te kotsen, shit gast immens respect lol

Ik pak tegenwoordig gewoon iets van snelle/cheat carbs na trainen, alles wat erbij zit reken ik als bonus. Zorg gewoon dat ik de busreis terug overleef en dan ga ik thuis los op alles wat ik kan vinden lol

Vaak gewoon pak choco direct na traine, dextrose vond ik kut krijg megabloat van en moet er soms van nekken, dus dat doe ik niet meer. Vitargo is echt topspul, merk gewoon dat je na 10 min volop energie terugkrijgt, maar tis te duur.

Belangrijkste is gewoon dat je gedurende de dag alles binnenkrijgt (ik train beter op wat in me maag dus op weg naar gym stouw ik nog een whey, haver, melk, crea shake naar binnen, ja crea erna en shit blabla boeit me niks), na de training gewoon zorgen dat je jezelf niet naar de klote helpt door niks te eten of alleen 20gram whey ofzo, net alsof dat zoden aan de dijk zet. Ik kom daar de gym uitgekropen en dan zou 20gram whey me op de been helpen, don't think so. Snap ook wel dat je helemaal naar de klote was met 6 miljard reps in je training nadat je door cardio je glycoseen al schop naar beneden hebt gegeven. Hoe zie jij dan voor je dat 20-40 gram whey aan het werk gaat in je lichaam ? Tis niet zo dat het naar je spieren zoeft en hier klaar go for it lol

30 reps doen echt teweinig, tenzij je buffe gewichten pakt en dan nog is het ter afwisseling na je werksets en niet als basis. Beginners wordt geadviseerd er 15 te doen, hoe jij aan 30 komt is me ook een raadsel.
    ik moet er even bijzeggen ,toen ik deze discussie met je aanging de vraag stelde waarom ik me zo kut voelde , heb er niet helemaal goed bij vermeld wat ik nog meer tot me neem dan alleen de whey sojamelk. okay dus beter om de whey voor de training te nemen. ga ik doen! crea , voeg ik meestal al bij de whey toe , heb nu alleen ff een stop voor crea. ga eigenlijk altijd in de ochtend trainen , heb dan m,n shake + havermout en een banaan + appel net achter m,n kiezen , en een uur daarnna sta ik in de gym. als ik van m,n training weer thuiskom zit er vaak al 2,5 uur op na m,n laatste maaltijd dus ga ik meteen over op de lunch , dit bevat , groene groenten , eieren , zuurdezembrood , en nog een stuk fruit met wat variatie per dag natuurlijk. ik heb dan voor de volgende maaltijd meestal een tussendoortje , haring met roggebrood of zo , en dan de avondmaaltijd ,vaak witvis , rijst , en weer groene groenten. ik probeer zo goed mogelijk op een goede gevarieerde voeding te letten en heb er ook een schema voor , eet natuurlijk niet 5 dagen per week witvis. wat betreft de reps heb je ook gelijk , ben nu al een tijd bezig en ben absoluut nog een beginner. ben opzeker begonnen met 15 reps maar met sommige spiergroepen heb ik het gevoel dat ik meer reps moet doen om een voldaan gevoel in m,n spieren te krijgen. en wanneer weet je dat je de reps kan gaan verhogen omdat je zeg maar een level up gegaan bent? hoe beoordeel je dat bij jezelf? wanneer kan je zeggen dat je een gevorderde beginner bent en of nog verder? ik stap gewoon weer terug naar 15 reps , en verwerk dit in m,n split weekschema.

waarom ik mijn whey vlak na de training nam is omdat mijn voedingscoach heeft gezegd dat de beschadigde spieren al snel stoffen uit andere spieren gaan halen om zich te herstellen , vandaar zo snel mogelijk na de training wat naar binnen werken. maar goed erg veel vertrouwen had ik al niet in die coach ik heb gewoon iemand nodig die me helpt met goede info , ik zie jou ook als iemand die er een hoop vanaf weet dus sowieso badankt voor de info .

Comment

oh ja , waar haal ik vitargo? supplementshop?

Comment

Originally posted by mastervinz View Post
        oh ja , waar haal ik vitargo? supplementshop?
        dat is een mogelijkheid.. beetje retorische vraag. als je ff rondkijkt bij bijv B&F shop heb je het al gevonden
        keep in mind iedereen reageerd anders op supplementen.

Comment

Originally posted by mastervinz View Post
          ik moet er even bijzeggen ,toen ik deze discussie met je aanging de vraag stelde waarom ik me zo kut voelde , heb er niet helemaal goed bij vermeld wat ik nog meer tot me neem dan alleen de whey sojamelk. okay dus beter om de whey voor de training te nemen. ga ik doen! crea , voeg ik meestal al bij de whey toe , heb nu alleen ff een stop voor crea. ga eigenlijk altijd in de ochtend trainen , heb dan m,n shake + havermout en een banaan + appel net achter m,n kiezen , en een uur daarnna sta ik in de gym. als ik van m,n training weer thuiskom zit er vaak al 2,5 uur op na m,n laatste maaltijd dus ga ik meteen over op de lunch , dit bevat , groene groenten , eieren , zuurdezembrood , en nog een stuk fruit met wat variatie per dag natuurlijk. ik heb dan voor de volgende maaltijd meestal een tussendoortje , haring met roggebrood of zo , en dan de avondmaaltijd ,vaak witvis , rijst , en weer groene groenten. ik probeer zo goed mogelijk op een goede gevarieerde voeding te letten en heb er ook een schema voor , eet natuurlijk niet 5 dagen per week witvis. wat betreft de reps heb je ook gelijk , ben nu al een tijd bezig en ben absoluut nog een beginner. ben opzeker begonnen met 15 reps maar met sommige spiergroepen heb ik het gevoel dat ik meer reps moet doen om een voldaan gevoel in m,n spieren te krijgen. en wanneer weet je dat je de reps kan gaan verhogen omdat je zeg maar een level up gegaan bent? hoe beoordeel je dat bij jezelf? wanneer kan je zeggen dat je een gevorderde beginner bent en of nog verder? ik stap gewoon weer terug naar 15 reps , en verwerk dit in m,n split weekschema.

waarom ik mijn whey vlak na de training nam is omdat mijn voedingscoach heeft gezegd dat de beschadigde spieren al snel stoffen uit andere spieren gaan halen om zich te herstellen , vandaar zo snel mogelijk na de training wat naar binnen werken. maar goed erg veel vertrouwen had ik al niet in die coach ik heb gewoon iemand nodig die me helpt met goede info , ik zie jou ook als iemand die er een hoop vanaf weet dus sowieso badankt voor de info .
          Was heel verhaal heb even geskimmed maar dat eten kan ik niet beoordelen.

Wanneer ik level up omdat ik genoeg XP heb omdat ik megasuperkamehamehaa, nee ff zonder dollen lol

Ik heb vaste reprange voor me topset 6-12 op veel oefeningen, haal ik de 10-12 verhoog ik. Hoeveel, hangt af per oefening. 30 reps ik heb geen idee wat je daarmee traint behalve je vermogen om 2 minuten een oefening te doen en jezelf niet dood te vervelen.

wanneer kan je zeggen dat je een gevorderde beginner bent en of nog verder
          BW = bodyweight

Als je voor een single het volgende kunt;

0,8-1xBW MP
          1,5xBW BP
          1,5xBW FSQ/2xBW BSQ
          2xBW DL

Vind ik dat je de beginnerstadium uit bent

Je moet gewoon beginnen gewicht erop te gooien, 15 reps is leuk om mee te leren en als burnouts, 30 reps is gewoon belachelijk

Ik weet ook bij god niet wat voor oefeningen je doet maar ik kan je wel vertellen als jij 30 squats doen, zelfs al is het 4x30 zonder enig gewicht op de bar dan is het nogsteeds aardig intensief lol. Groeien doe je er niet mee maar het showed wel karakter

Btw wat ik doe is niet 100% super hé, crea achteraf zal vast iets beter zijn en er is vast iets beters te nemen na trainen dan chocomel. Hoe ik train is lang niet het beste voor iedereen, of zelfs voor mezelf misschien. Maar het komt even zo uit. Dus overnemen wat ik doe is niet altijd de beste optie. Maar ik kan je wel vertellen dat wat je nu doet helaas niet echt goed bezig is.

Trainen op ontbijtshake is wel erg mager, ik eet avondeten en dan "eet" ik jouw ontbijt als pre-workoutshake, om even de verhouding aan te geven.

Vitargo is echt te duur voor het stadium waar je training nu in verkeerd, misschien als je even alles op orde hebt is het een goede toevoeging, maar nu moet je gewoon even basics aanpassen tot het ergens op lijkt. Koop in plaats van vitargo steak en je eet 2x per dag kogelbiefstuk.

Niet te moeilijk doen, zeker niet als beginner. Ik was toen ik net 3 maanden serieus bezig was me whey en brinta aan het afmeten tot op de gram bij me ontbijtshake en me postworkout bestond uit 50gram vitargo direct na en 30 gram whey 20 min daarna, ik nam pre-workout van 20 gram whey en during wat dextrose. Had het helemaal overcomoplicated en het helpt achteraf zo verdomde weinig, denk als ik na me training naar de burger king ging en daar een big mac, of whopper of hoe ze het daar noemen had bestelt met wat chicken wings had ik waarschijnlijk nog meer gegained ook.

Je verbeterd terwijl je bezig bent, het jezelf te moeilijk maken in het begin werkt je alleen maar tegen. Net als 30x4, ik kan niet eens tot 10 tellen als ik zwaar bezig ben raak al bij 2 de tel kwijt haha, maar 30 reps das echt huge. Knal der wat gewicht op, haal je het eerste werksetje 15 reps, mag je zeker wat erop gooien.

Je bent goed begonnen alleen heb je wat misinformatie opgepakt ergens along the way, niks mis mee je traint pas een maandje en je hebt genoeg rescources tot je beschikking dus het komt zowiezo goed

EDIT; voor het geval het niet duidelijk is, 15 reps moet ZWAAR zijn, je moet er geen 30 kunnen met dat gewicht. Ik bedoel niet doe er 15 en stop dan, ik bedoel doe er 12 en dan moet je sterven voor de laatste 3. Niet de fout maken 15 reps doen en dan stoppen omdat je schema zegt dat je er maar 15 moet, zelfde als mensen die zeggen. Jah ik squat niet tot me limit want ik wil wat over houden voor mijn leg extnesions dalijk
          Last edited by Yawgmoth; 04-08-2009, 23:37.
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
            Was heel verhaal heb even geskimmed maar dat eten kan ik niet beoordelen.

Wanneer ik level up omdat ik genoeg XP heb omdat ik megasuperkamehamehaa, nee ff zonder dollen lol

Ik heb vaste reprange voor me topset 6-12 op veel oefeningen, haal ik de 10-12 verhoog ik. Hoeveel, hangt af per oefening. 30 reps ik heb geen idee wat je daarmee traint behalve je vermogen om 2 minuten een oefening te doen en jezelf niet dood te vervelen.BW = bodyweight

Als je voor een single het volgende kunt;

0,8-1xBW MP
            1,5xBW BP
            1,5xBW FSQ/2xBW BSQ
            2xBW DL

Vind ik dat je de beginnerstadium uit bent

Je moet gewoon beginnen gewicht erop te gooien, 15 reps is leuk om mee te leren en als burnouts, 30 reps is gewoon belachelijk

Ik weet ook bij god niet wat voor oefeningen je doet maar ik kan je wel vertellen als jij 30 squats doen, zelfs al is het 4x30 zonder enig gewicht op de bar dan is het nogsteeds aardig intensief lol. Groeien doe je er niet mee maar het showed wel karakter

Btw wat ik doe is niet 100% super hé, crea achteraf zal vast iets beter zijn en er is vast iets beters te nemen na trainen dan chocomel. Hoe ik train is lang niet het beste voor iedereen, of zelfs voor mezelf misschien. Maar het komt even zo uit. Dus overnemen wat ik doe is niet altijd de beste optie. Maar ik kan je wel vertellen dat wat je nu doet helaas niet echt goed bezig is.

Trainen op ontbijtshake is wel erg mager, ik eet avondeten en dan "eet" ik jouw ontbijt als pre-workoutshake, om even de verhouding aan te geven.

Vitargo is echt te duur voor het stadium waar je training nu in verkeerd, misschien als je even alles op orde hebt is het een goede toevoeging, maar nu moet je gewoon even basics aanpassen tot het ergens op lijkt. Koop in plaats van vitargo steak en je eet 2x per dag kogelbiefstuk.

Niet te moeilijk doen, zeker niet als beginner. Ik was toen ik net 3 maanden serieus bezig was me whey en brinta aan het afmeten tot op de gram bij me ontbijtshake en me postworkout bestond uit 50gram vitargo direct na en 30 gram whey 20 min daarna, ik nam pre-workout van 20 gram whey en during wat dextrose. Had het helemaal overcomoplicated en het helpt achteraf zo verdomde weinig, denk als ik na me training naar de burger king ging en daar een big mac, of whopper of hoe ze het daar noemen had bestelt met wat chicken wings had ik waarschijnlijk nog meer gegained ook.

Je verbeterd terwijl je bezig bent, het jezelf te moeilijk maken in het begin werkt je alleen maar tegen. Net als 30x4, ik kan niet eens tot 10 tellen als ik zwaar bezig ben raak al bij 2 de tel kwijt haha, maar 30 reps das echt huge. Knal der wat gewicht op, haal je het eerste werksetje 15 reps, mag je zeker wat erop gooien.

Je bent goed begonnen alleen heb je wat misinformatie opgepakt ergens along the way, niks mis mee je traint pas een maandje en je hebt genoeg rescources tot je beschikking dus het komt zowiezo goed

EDIT; voor het geval het niet duidelijk is, 15 reps moet ZWAAR zijn, je moet er geen 30 kunnen met dat gewicht. Ik bedoel niet doe er 15 en stop dan, ik bedoel doe er 12 en dan moet je sterven voor de laatste 3. Niet de fout maken 15 reps doen en dan stoppen omdat je schema zegt dat je er maar 15 moet, zelfde als mensen die zeggen. Jah ik squat niet tot me limit want ik wil wat over houden voor mijn leg extnesions dalijk
            ik begin me nou wel een beetje kut te voelen ouwe , niet dat ik je verhaal niet begrijp , integendeel , ik ben hierdoor juist weer een stap verder. wat het is is dat ik al 3 kwart jaar aardig sta te beuken in de gym en eigenlijk niet meer heb bereikt dan eigenlijk een maand. al ben ik wel 12,5 kg vet kwijt en heb er 2 kg spiermassa bij , aldus mijn motivatie. ik ga in ieder geval m,n trainings schema aanpassen wat reps en gewicht betreft , je bent daarin duidelijk geweest. en je hoort zeker nog van me. biefstuk jat ik gewoon op m,n werk , ben toch kok , en zien wat dat brengt , krijg zo in ieder geval meer crea binnen. bedankt yawgmoth. ook voor het beoordelings schema ,

tot snel ,

groet

vinz

Comment

Als je nog zo weinig kennis hebt volstaat dextro wat 10x goedkoper is dan vitargo ook wel. Kan je halen bij de grotere supermarkten.
              Ik zou wel whey na je training nemen. Voor na het trainen neem ik meestal zelf whey isolaat+dextro+crea+theelepel kaneel.
              Begin gewoon een uitgeschreven beginnersschema en doe niet teveel poespas.

Succes.
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

ff een vraagje? als jullie vooruitgang gaan meten bij jezelf , doen jullie dit doormiddel van een bodycheck of gewoon met een meetlint?

Comment

Ik hou m'n vooruitgang bij qua trainingen in een logboek, check m'n gewicht regelmatig op de weegschaal, pak om de zoveel tijd het meetlint om alles op te meten en hou de spiegel in de gaten.
                  Owner of the Iron Playground.

Comment

hey allemaal , ik heb de laatste tijd als ik benchpresses uitgevoerd heb soms wat last van m,n nek. dit doe ik op een safety bench met rails. komt dit omdat ik de oefening verkeerd uitvoer of zijn dit gewoon beginners kwaaltjes? iemand ervaring hiermee?

Comment

safety bench??
                      Is dat zoiets als een smithmachine?
                      Pak hem eens los kijk of je die zelfde pijntjes ook hebt dan?
                      Ik vind namelijk los BPen lekkerder als in de smith.
                      Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by laurann View Post
                        safety bench??
                        Is dat zoiets als een smithmachine?
                        Pak hem eens los kijk of je die zelfde pijntjes ook hebt dan?
                        Ik vind namelijk los BPen lekkerder als in de smith.
                        ik heb het vandaag en gisteren geprobeerd en vond het een beetje raar aanvoelen , ik heb het idee dat ik niet echt een stabiele houding heb als ik het zo doe , ook met een dumbel press trouwens , waarschijnlijk komt dat door het corrigeren en evenwicht. gewoon vaker doen denk ik??

Comment

pas op straks ga je nog echt trainen
                          Db benchpress ownd echt zwaar

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                            pas op straks ga je nog echt trainen
                            Db benchpress ownd echt zwaar
                            het liefste ga ik idd echt trainen ja , en ik leer nog steeds veel van jullie. het voelt nog steeds lekker , zeker als ik een goede dag heb. gelukkig weet ik van mezelf dat er nog heel wat te verbeteren valt maar dat is de uitdaging natuurlijk , met nog meer extra massa als beloning(hoop ik)

maar goed hoe zat het nou met dat onstabiele gevoel , komt dat met de tijd of heb ik een verkeerde zit of lighouding?

Comment

is inderdaad een beetje retorische vraag die je stelt
                              vergelijk de oefeningen met elkaar :

Benchpress in de smith vs normal BP:
                              In de smithmachine heb je een vaste bewegingsbaan. recht omhoog. los kan je al gaan wankelen en naar voor en achter met de barbell.

Normal bp vs DB bp: de halter was al lastig om evenwicht te houden. nu moet je 2 losse gewichten in evenwicht houden. eist ook veel meer co-ordinatie.
                              Onstabiele gevoel zal ongetwijfeld blijven als je steeds hoger in gewichten gaat omdat je weer moet wennen aan het hogere gewicht. stel je traint nu (noem maar wat) met 16kg DB press. zal dat op gegven moment goed gaan. ga je weer hoger meer gewicht zal je ff beetje moeten wennen. en ben je weer ff beetje minder stabiel

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                                is inderdaad een beetje retorische vraag die je stelt
                                vergelijk de oefeningen met elkaar :

Benchpress in de smith vs normal BP:
                                In de smithmachine heb je een vaste bewegingsbaan. recht omhoog. los kan je al gaan wankelen en naar voor en achter met de barbell.

Normal bp vs DB bp: de halter was al lastig om evenwicht te houden. nu moet je 2 losse gewichten in evenwicht houden. eist ook veel meer co-ordinatie.
                                Onstabiele gevoel zal ongetwijfeld blijven als je steeds hoger in gewichten gaat omdat je weer moet wennen aan het hogere gewicht. stel je traint nu (noem maar wat) met 16kg DB press. zal dat op gegven moment goed gaan. ga je weer hoger meer gewicht zal je ff beetje moeten wennen. en ben je weer ff beetje minder stabiel
                                thanx possel , idd een retorische vraag als ik je antwoord zo zie , ik ga eraan werken , , gegroet

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X