Dit is toch niet te geloven????

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Ashley View Post
    leuk bedacht van je.

Een kind hoort niet met gewichten bezig te zijn. En doe nou niet of het heel normaal is want dat is het niet. 4-5 jaar oud....denk na man.
    En op basis waarvan trek je die conclusie nu precies? Alleen omdat jij dat vind? Geef dan ook eens een ECHT goede reden waarom je dat vind en niet alleen dat je dat vind.

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
    Wat is normaal? Veel kids die "normaal" opgroeien groeien op met overgewicht door een tekort aan lichaamsbeweging omdat ze telkens met de spelcomputer of de televisie bezig zijn. Ook de voeding van "normaal" opgroeiende kids is diep triest. Ze eten steeds minder groente en fruit en krijgen snoep en patat in overvloed.
    Als dat "normaal" is dan is dit jongetje een stuk gezonder.
    Wat ik WEL vind is dat kinderen in staat moeten zijn om geestelijk kind te zijn. Laat het spelen en gelukkig zijn in zijn jeugd. De kindertijd is toch snel genoeg voorbij en na de ellende van de pubertijd wacht iedereen een volwassen leven. Dus ieder kind heeft recht op een normale kindertijd.
    Ben het verder eens met ophaler. Als je het geval in het filmpje ziet als mishandeling worden de kinderen waar ophaler op doelt in feite ook gewoon mishandeld. Maar daar word veelal niet over gesproken. Ik snap zelf al de heisa rondom fitness ook niet zo. Zeggen dat het aangemoedigd word door de ouders en dat het geen eigen keuze is en daarom niet goed is een zwak argument. Hoe vaak zie je vaders soms al voor het kind nog geboren moet worden (bij wijze van) roepen dat het een voetballer moet worden. Dan staan ze langs de kant dingen schreeuwen naar kinderen van een jaar of 6 die toch ook niet helemaal netjes staan. Schop hem neer naar de tegenpartij etc. Die krijgen dan toch ook een prestatiedrang aangeleerd? Een maat van me zat vroeger op judo alleen omdat dat moest van z'n moeder. Dat deed hij dus eigenlijk ook met tegenzin.

Als je al vrij keus hebt (wat in feite al moeilijk te beoordelen is aangezien alles beinvloed word door je omgeving) word fitness vaak gewoon niet gekozen omdat het niet binnen de populatie valt van sporten voor jongere mensen. Een reden waardoor je dus zou kunnen denken dat z'n ouders het aandringen is omdat hij zelf simpelweg niet bekend is met fitness. Dat is toch echt de hoofdreden. En niet omdat het 'slecht' zou zijn. Want wat is slecht? In feite kan alles goed of slecht zijn, alleen ligt het er maar net aan hoe je er tegen aan kijkt. Een 500 squat attempt doen terwijl je in feite maar 100 max aan kan is voor niemand gezond dusja.

Voetbal, judo en dat soort sporten zijn nu eenmaal populairder en word veel meer beoefend. Fitness heeft minder bekendheid en vandaar dat er veel sneller dat soort oordelen zoals eerder genoemd getrokken worden. Kwestie van onwetenheid. Dat is toch over het algemeen ook zo? Is dus bij de jongeren niet veel anders. Als je aan fitness/bodybuilding doet zit je aan de anabolen, ben je agressief, kan je niets anders dan trainen, nadenken kan je ook niet want je hebt geen hersens en het enigste dat je hebt zijn spieren. Ik krijg een beetje koppijn van dat oppervlakkige gelul.
    Owner of the Iron Playground.

Comment

Kleine toevoeging aangezien ik niet meer kon editten:

Dat je de pijn in z'n gezicht ziet vind ik ook geen sterk argument. Als hij bij de judo gevloerd word kan die ook pijn hebben en gaan janken ofzo. Dat doe kinderen op die leeftijd nu eenmaal snel. Want die moeten dat nog leren. Natuurlijk heb je gelijk Ashley, het zal best gestimuleerd worden door die ouders, ik ga er ook niet vanuit dat dat kind een Arnold film heeft gezien en zei dat die ook zo wou worden. Op die leeftijd weet je namelijk nog niet eens wat spieren precies zijn. Ik wist zelf volgens mij niet eens dat ik ze had dus kan je nagaan. Maar wat ik ermee wil zeggen is dat dat niet gelijk hoeft te betekenen dat dat kind het niet leuk vind en dat ie het met tegenzin doet. Daarnaast zal hij er sociaal gezien ook niet echt op achteruit gaan met een paar keer op de week een uurtje.

Belangrijkste is dat hij er zelf plezier in heeft en mocht dat niet het geval zijn ben ik het ook volledig met je eens. Maar zolang niemand hem aan zet tot een 200 kg deadlift en 100 bench op z'n 6e, 8e, 10 of weet ik het hoe oud hij is en de rest wat ik noemde zie ik het probleem niet zo eigenlijk.
      Owner of the Iron Playground.

Comment

Hoe oud zou dat kindje zijn? 5? Hoeveel zal hij wegen? Ik denk nog geen 30kg? En dan met 2x 10 kg bezig laten gaan?!

Comment

Ik kan me eigenlijk niet eens voorstellen dat hij al 30kg weegt. Zeker aangezien hij zon laag vetpercentage heeft.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Vind dit niet leuk. Niet des kinds.
            Inderdaad. Totaal Fucked up is dat.

Comment

Het is altijd het zelfde met jou. Of je nou wel of niet gelijk hebt je moet erbij schelden.
              Schelden? Ik kan wel wat ergens verzinnen dan malloot. Ik heb nu eenmaal weinig geduld voor domme uitspraken en vind ik dat me nog netjes in hou.

Mocht ik ooit kinderen hebben, liever niet dan wel, dan zal ik aangepassen gewichten in mijn homegym hebben just for him. In plaats van een zware barbel gewoon een stuk hout. In plaats van metalen schijfen blokjes hout/schuimstof of iets wat niet meer dan 2,5kg per stuk is. En dan mag hij er van mijn part al op zijn tweede mee spelen als hij er zin in heeft. En mocht het zo zijn dat het kind dan zelf aangeeft meer te willen dan kan hij dat krijgen en dan staps gewijs opbouwen in setjes van 20-25reps per stuk. En dan maakt het niets uit of hij na een paar maanden opeens 10kg per arm heeft of niet. Zolang je het maar rustig opbouwd en niet forceert en meer nadruk op techniek legt. En als hij dan een keer geen zin heeft om te spelen/trainen dan hoeft het niet. Het is geen volwassene die discipline en wilskracht moet tonen om zich te dwingen op mindere dagen.
              Last edited by Falstyr; 30-11-2009, 12:55.

Comment

Ongelooflijk wat een kindermishandeling.

Op zo'n leeftijd kan een kind nog niet voor zichzelf nadenken en zouden de ouders met een gezond verstand moeten doen!
                Hoe denk je dat die knul er over een paar jaar uit ziet.
                Stel hij heeft op zijn zestiende ongelooflijk spijt hoe hij er nou uit ziet. en dan is het gewoon te laat.

Hier kan ik nou echt kwaad om worden!

Comment

stel je niet zo aan man. Als hij later niks vindt kan hij alsnog gewoon stoppen zonder bijwerkingen. Stelletje drama queens zijn jullie zeg.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    stel je niet zo aan man. Als hij later niks vindt kan hij alsnog gewoon stoppen zonder bijwerkingen. Stelletje drama queens zijn jullie zeg.
                    Is er 1 ding wat jij wél normaal kan verwoorden? Onvoorstelbaar dat iemand die niet achterlijk is, zich met regelmaat wel zo kan voordoen.

Comment

Kan ik iets normaal verwoorden? Kunnen jullie normaal denken en normale conclusies trekken ipv meteen overdreven reageren? Zie het als een cirkel...het ene nodigt het andere uit.

Comment

Groot verschil met een balletje trappen.
                        Dat manneke is met gewichten bezig, betekent dus ook spierpijn de volgende dag wat een kind van 4-5 jaar echt niet leuk vind.

Nou, als een kindje neer geslide word door een ander zal die ook niet echt fijn vinden om te doen... en hij zal wss geen pijn hebben op dat filmpje hij gebruikt al zn kracht om die gewichten omhoog te knallen.

Comment

Nog leuker als je sliding maakt op de bal en de tegenstander ook. Voeten raken elkaar, je tenen klappen dubbel door de impact, scheurtje in het bot wat nooit geneest. Elke keer als je dan met een beetje kracht tegen een bal trapt meteen kermend op de gras mat valt van de pijn. Of de beschadiging bij het voetbal op het hersenvlies omdat bij het koppen de hersenen in hun vloeistof heen en weer geschud worden en keihard tegen de schedel rammen keer op keer. Ook niet bepaald gezond over langere tijd.

Zulke blessures heb ik bij krachtsport nog niet voorbij zien komen. Behalve bij powerlifters en gewichtheffers waarbij hele lede maten afbreken, maar ja met zulke gewicht zul je kleine kinderen niet zien trainen en de meeste gymratten ook niet.

Kortom...er is dusver nog niet 1 persoon hier geweest die ook maar met 1 fatsoenlijk argument is gekomen waarom dit zogenaamd slecht is.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                            Kan ik iets normaal verwoorden? Kunnen jullie normaal denken en normale conclusies trekken ipv meteen overdreven reageren? Zie het als een cirkel...het ene nodigt het andere uit.
                            Een circel? Ik zie jouw opmerking meer als hypocriet. De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.
                            Wel grappig dat schijnbaar de hele wereld niet normaal denkt, behalve jou
                            Hoe dan ook, ik vind het zonde. Je hebt regelmatig echt iets interessants te melden, maar door een hoop geschreeuw en je bijna neanderthaler verwoording komt het erg dom over. Maargoed, dat heeft niets meer met het topic temaken.

Comment

Als het wetenschappelijk aangetoond is dat KT op jonge leeftijd geen effect heeft op de groei (in de lengte) lijkt me trainen op jonge leeftijd juist gunstig voor je ontwikkeling...
                              Je houd mooi alles in beweging en je profiteert van je herstel en weerstand van je jonge leeftijd. (En sporten verhoogt die weerstand zelfs)
                              Op het moment dat dat kindje zelf niet meer wilt trainen omdat hij bijv. geen zin meer heeft of wilt voetballen? Ga je gang doe wat je leuk vind.

Maar als iedereen zegt niet normaal dit etc is puur omdat ze dit geen sport >>VINDEN<< voor kinderen. Is en blijft enkel een mening.

Comment

liever een botte neanderthaler dan een metrosexueel mietje

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X