spierpijn?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik zou nog een dag rust nemen.
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
      Nou nee.. Niet klaar zijn met herstel, dan is je spier nog bezig daarmee en niet met groeien.. Het groeien begint pas na 48uur, als de spier aan het compenseren en verbeteren is en jij rust of slaapt.....Sorry, maar waar....
      Volledig herstel van een spiergroep duurt 48 tot 72 uur is mij verteld. Dus tussen die 48 en 72 uur zit de "echte" groei dus volgens jou?
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        Ik zou wat cafeïne pakken (werkt pijndempend), een setje extra opwarmen, en dan weer doorbeuken.
        Ik neem cafeine, vitamine C (2000 mg) en verhoog mijn eiwitinname als de spierpijn hoger dan normaal is. Dat schijnt goed te werken. Ik verkort er de duur van de pijn met een dag mee.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
          Volledig herstel van een spiergroep duurt 48 tot 72 uur is mij verteld.

Geloof er niks van. Ik heb soms 4 dagen spierpijn, dan is het niet volledig hersteld. Tenzij de theorie van Gen klopt.

Dat het geen spierpijn is maar zenuwpijn?

Comment

Volledig herstel van een spiergroep duurt 48 tot 72 uur is mij verteld. Dus tussen die 48 en 72 uur zit de "echte" groei dus volgens jou?
            Ja dat zeg ik..N spier die nog beschadigd is groeit niet, kan hooguit opzetten (gepompt zijn).De spier kan pas groeien als hij geheel is herstelt is... Het laatste stukje voorbij herstel, is supercompensatie.. Het gaat steeds langzamer naarmate je herstel vordert ook. Je spier zend het signaal uit om extra eiwitten aan te maken. Om sterker te kunnen zijn bij je volgende training, om zodoende te proberen minder beschadigd te raken.. Groeien kun je alleen voorbij je herstel, en in de rust of slaap... Het eerste stuk van je herstel, zeg maar +- 50% heb je al bereikt binnen n paar uur na de training.. Het is niet volgens mij DSO, het is volgens je eigen lichaam.... Volledig herstel is dus niet voldoende, je wil meer... Je wilt groei..Anders zou je elke dag dezelfde spiergroep kunnen trainen, maar dan vreet je hem zelfs op ..

Comment

Originally posted by Ashley View Post
              Geloof er niks van. Ik heb soms 4 dagen spierpijn, dan is het niet volledig hersteld. Tenzij de theorie van Gen klopt.

Dat het geen spierpijn is maar zenuwpijn?
              Gen heeft gelijk...... Niet alles wat je voelt zijn je spieren, je zenuwgestel doet ook nog mee... En ja dat is soms net spierpijn, of erger gevoel... Als jij gezond ben zijn je spieren zelf allang klaar, om weer af te tuigen...4 dagen is dus voor de spieren zelf bijna onmogelijk..Bij gewoon trainen, kijkend in welke mate hij beschadigd... Ongelukken daar gelaten.. Maar we hebben meer dan spieren alleen.

Comment

Gen heeft gelijk...... Niet alles wat je voelt zijn je spieren, je zenuwgestel doet ook nog mee... En ja dat is soms net spierpijn, of erger gevoel... Als jij gezond ben zijn je spieren zelf allang klaar, om weer af te tuigen...4 dagen is dus voor de spieren zelf bijna onmogelijk..Bij gewoon trainen, kijkend in welke mate hij beschadigd... Ongelukken daar gelaten.. Maar we hebben meer dan spieren alleen.
                Ik heb 2 keer een geirriteerde zenuw gehad. 1 x in mijn knie en 1 x in mijn elleboog. Ik had me gestoten tegen de hoek van een stoel. Niet hard.
                Volgende dag kon ik niet meer lopen. Was alsof er een mes in mijn poot werd gestoken. Ook hetzelfde gevoel in mijn elleboog. Hevig stekende pijn.
                Was na een aantal dagen weer weg.

Ik snap niet zo goed hoe dat dan zou moeten werken mbt Kt.
                Nou is het niet hetzelfde maar je zenuwen dat is toch een heel ander verhaal als je spieren?

Comment

Heeft iemand misschien nog een antwoord op deze vraag?

Comment

Iemand? Je stelt de vraag toch aan Knulletje?
                    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

En knulletje heeft DSO zn vraag beantwoord op pagina 2..... Of was het te kort samengevat, DSO?

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                        Ik heb 2 keer een geirriteerde zenuw gehad. 1 x in mijn knie en 1 x in mijn elleboog. Ik had me gestoten tegen de hoek van een stoel. Niet hard.
                        Volgende dag kon ik niet meer lopen. Was alsof er een mes in mijn poot werd gestoken. Ook hetzelfde gevoel in mijn elleboog. Hevig stekende pijn.
                        Was na een aantal dagen weer weg.

Ik snap niet zo goed hoe dat dan zou moeten werken mbt Kt.
                        Nou is het niet hetzelfde maar je zenuwen dat is toch een heel ander verhaal als je spieren?
                        Ashley, ja dat zijn zenuwpunten... Dit heeft meer te maken met je centrale zenuwgestel...Ook die moet herstellen... Het is niet n stootje, je bent n uur of wat bezig om het af te breken... Na n zware training kan jij zelfs pijn voelen die er eigenlijk helemaal niet is, dat word uitgezonden om jezelf te beschermen....Eigenlijk wil je spier ook helemaal niet beschadigd raken... Dus je krijgt n signaal, dat je het niet meer zo moet doen.... Dat zegt je eigen lichaam dus... Maar er hoeft helemaal niets loos te zijn....Pijn in je benen, kunnen n signaal van je hersenen zijn.....

Comment

Ashley, ja dat zijn zenuwpunten... Dit heeft meer te maken met je centrale zenuwgestel...Ook die moet herstellen... Het is niet n stootje, je bent n uur of wat bezig om het af te breken... Na n zware training kan jij zelfs pijn voelen die er eigenlijk helemaal niet is, dat word uitgezonden om jezelf te beschermen....Eigenlijk wil je spier ook helemaal niet beschadigd raken... Dus je krijgt n signaal, dat je het niet meer zo moet doen.... Dat zegt je eigen lichaam dus... Maar er hoeft helemaal niets loos te zijn....Pijn in je benen, kunnen n signaal van je hersenen zijn.....
                          heb jij bij national geographic gewerkt ofzo? jij weet toch meestal wel de duidelijkheid te geven op de meeste vragen!! blij dat je er bent ouwe!

Comment

Originally posted by mastervinz View Post
                            heb jij bij national geographic gewerkt ofzo? jij weet toch meestal wel de duidelijkheid te geven op de meeste vragen!! blij dat je er bent ouwe!
                            Hahaha, nee hoor Mastervinz... Het meeste heb ik uit de praktijk, ik train al n paar dagen mee whaaahahaha. .. En ik moet bekennen, heb in die tijd ook nogal s wat gelezen, gelezen en gelezen.. Soms moet ik ook wel op mn vingers worden getikt door iemand hier. Dan heb ik het ook fout, of het is weer veranderd of verbeterd in de tijd..

Comment

En knulletje heeft DSO zn vraag beantwoord op pagina 2..... Of was het te kort samengevat, DSO?
                              Hmm nee...ome ophaler heeft er gewoon overheen gelezen. Geen probleem. Alsnog bedankt knulletje

Comment

Antwoord: Herstel tijd is afhankelijk van veel dingen. Wil je volledig herstelt zijn met eventuele super compensatie? Wil je net genoeg herstellen zodat je weer voldoende kunt knallen en dat je na een tijdje rust weken moet hanteren om een keertje echt fatsoenlijk te herstellen. Wat voor intensiteit train je? Mike Mentzer's Heavy Duty is 10-14dagen herstel tijd, een split schema kan 3-5 dagen zijn. Een full body schema zit je weer anders.

Wat is je persoonlijk herstellend vermogen? Een beginner heeft meer tijd nodig dan iemand die al een decennia of langer traint.

Kortom er is geen eenduidend antwoord op je vraag.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X