Waar of niet waar?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Waar of niet waar?

Yep, je leest dit goed!

Eet 's morgens meer dan 's avonds.

Waarom?

Als je 's morgens meer eet, heeft je lichaam nog de hele dag tijd om de calorieën te verbranden. 's Avonds zijn we meestal minder actief, dus is het geen goed idee om dan nog veel te eten.

En toch is dit precies wat de meeste mensen doen: ze eten 's morgens weinig (of niets!) en eten dan doorheen de dag steeds meer en meer. Om af te sluiten met een avondmaal dat als feestmaal kan dienen.

Dit is echt vragen om MEER lichaamsvet.

De calorieën die je 's avonds eet, krijgt je lichaam immers niet meer verbrand, waardoor ze rechtstreeks als lichaamsvet worden opgeslagen.

Je calorieverbruik zou hoog moeten beginnen, om laag te eindigen. De meeste mensen doen net het tegenovergestelde en eten laat op de dag nog te grote porties.

Dit is waarschijnlijk één van de grootste fouten die je kan maken, doe het dus niet.

Begin de dag met een stevig ontbijt en eet vanaf dan kleinere porties.
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Originally posted by Ashley View Post
    Yep, je leest dit goed!

Eet 's morgens meer dan 's avonds.

Waarom?

Als je 's morgens meer eet, heeft je lichaam nog de hele dag tijd om de calorieën te verbranden. 's Avonds zijn we meestal minder actief, dus is het geen goed idee om dan nog veel te eten.

En toch is dit precies wat de meeste mensen doen: ze eten 's morgens weinig (of niets!) en eten dan doorheen de dag steeds meer en meer. Om af te sluiten met een avondmaal dat als feestmaal kan dienen.

Dit is echt vragen om MEER lichaamsvet.

De calorieën die je 's avonds eet, krijgt je lichaam immers niet meer verbrand, waardoor ze rechtstreeks als lichaamsvet worden opgeslagen.

Je calorieverbruik zou hoog moeten beginnen, om laag te eindigen. De meeste mensen doen net het tegenovergestelde en eten laat op de dag nog te grote porties.

Dit is waarschijnlijk één van de grootste fouten die je kan maken, doe het dus niet.

Begin de dag met een stevig ontbijt en eet vanaf dan kleinere porties.
    Zien jullie nou wel, ik had dus toch gelijk.
    NIET NA ACHTEN ETEN, VOORAL GEEN KOOLHYDRATEN!!!!!!!
    Uitsluitend je kwark.
    Last edited by Snuff-Sann; 13-01-2010, 20:26.

Comment

I F

je lichaam weet toch niet wanneer het avond of ochtend is...?
      Groeten

Comment

Je vergeet dat die mensen ook slecht eten. Veel suikers, foutief aantal kcal. Heeft niks te maken met het feit of je in de ochtend veel eet en in de avond minder.

Comment

hey,
          goeie uitleg en je verhaal klopt volgens mij ook helemaal!
          de gezegde is eet:
          s'morgens als een keizer
          s'middags als een koning en
          s'avonds als een bedelaar

Comment

Trouwens hoe kom je aan deze informatie? Lijkt wel een MSN link of zo.
            Groeten

Comment

Is iemand die reclame maakt op een BB board....zal niet de naam noemen van dat forum.

Comment

Als ik in de morgen niet voldoende eet, heb ik het gevoel dat mn lichaam niet op wil starten...Blijf ik suf en slaperig tot de eerste maaltijd.. Verdiep mij er verder niet zo in, maar luister gewoon naar wat mn lichaam wil....

Comment

Originally posted by Revius View Post
                  I F

als je slaapt funcioneert niet je hele lichaam daarom ben je ook uitgerust als je wakker bent dus ook je stofwisseling gaat omlaag. dus je lichaam weet dat wel.

ook is er een onderzoek gedaan met mensen helemaal afsluiten van daglicht.
                  stuk voor stuk werd er aan hun gevraagt hoelaat het was en meestal zaten ze er niet ver naast.
                  Calisthenics / Street workout

Comment

Is het nou waar of niet waar?

Comment

Kijkende naar IF, niet waar.
                      Groeten

Comment

Dit klopt wel. Uiteraard zijn er ook andere paden te bewandelen zoals idd IF. Maar je hebt op elke BB vraag twee antwoorden met allebei een goed wetenschappelijke uitleg. Maar in mijn ervaring en wat ik gelezen heb, klopt dit wel.
                        You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Revius View Post
                          I F

Tuurlijk wel je lichaam kent een biologisch ritme met allemaal processen.
                          Zo kan ook een jetlag ontstaan dan bijten die processen elkaar in de staart zo heb ik het eerder gelezen.

En op buitenlandse bb sites staan ook voedingsschema's waarbij niet elke maaltijd ongeveer dezelfde kcal heeft.

Comment

Ik ga ervan uit dat het waar is.

Comment

Dit is 1 van de dingen waar ik volmondig met 200% zekerheid durf te zeggen dat het....niet waar is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X