nieuwe methode

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nou dan zal ik mezelf moet bewijzen dat ik wel gelijk kan hebben ofniet.
    Ik ga nu trainen!. trouwens is er een forum waar ik kan laten zien wat de resultaten zijn van de aankomende weken dan zullen we zien of het iets aanhaalt.? trouwens als je geen spierpijn hebt is er geen prikkel dus heb je je lichaam niet of minimaal uit balans gebracht en dat is wel de bedoeling van training, als je telkens minder spierpijn hebt na je trainingen moet je je training aanpassen, zoek anders even op wet van vermindere meeropbrengst het is mij te lang om dat uit te leggen.
    Groeten BM
    Last edited by bobmarley; 27-04-2010, 17:16.
    BobMarley

Comment

Originally posted by bobmarley View Post
      ben zelf ook gediplomeerd fitnesstrainer en gercitifeerd als personal trainer dus ik heb er vrij veel verstand van ik train ook al 2 jaar ondertussen
      Groeten BM
      Als dat zo is dan vraag ik me even af........... vanwaar dit topic ???
      Je traint toch AL 2 jaar??

no offense...
      uut grunn!

Comment

Ok.. Nu heb ik dus geen vertrouwen meer in de LOI cursus tot fitness instructeur.. want als ik dit nou lees beschrijf je heel erg simpel de strip methode.. en dat was volgens mij hoofdstuk 2 in het boek Fitness voor dummy`s

Comment

Hoe kan je dan verklaren dat ik veel progressie boek maar amper spierpijn heb?

Jammer
          Groeten

Comment

Klachten en symptomen
            Bij spierpijn heeft u, vooral bij het maken van bewegingen, pijn, kramp of een stijf gevoel in de spieren.

Oorzaken
            Spierpijn ontstaat wanneer mensen hun spieren op een voor hen ongewone wijze belasten. Soms zijn ook de gewrichten pijnlijk. Spierpijn ontstaat vooral bij gebruik van spieren die normaal niet of nauwelijks worden gebruikt. Ook bij mensen die regelmatig sporten kan spierpijn door overbelasting van de spieren voorkomen.
            Spierpijn en stijfheid kunnen ook het gevolg zijn van een verkeerde lichaamshouding of blootstelling aan plotselinge temperatuursveranderingen. Bij sommige aandoeningen (bv. griep) of het gebruik van bepaalde medicijnen kunt u spierpijn krijgen. Tenslotte kunnen spanningen leiden tot spierpijn in de schouder en nekstreek.
            Wanneer u de spieren voldoende rust gunt verdwijnt pijn binnen enkele dagen vanzelf.

Bij het langdurig of overmatig belasten van spieren hopen zich afvalstoffen, vooral melkzuur, in het spierweefsel op. Hierdoor kan de spier verstijven, met spierpijn als gevolg. Opgroeiende kinderen kunnen spierpijn krijgen zonder dat spieren overbelast zijn. Dit is een normaal, zij het pijnlijk, groeiverschijnsel.

Nou als ik dit zo lees dat moet meneer de fitness instructeur toch eens weer terug de boeken in gaan.. of als ik dit zo lees is BM nog een opgroeiend kind dan is het normaal dat je altijd spierpijn hebt.

Comment

Het is mogelijk maar volgens de boeken en ervaring die ik heb gehad, kun je het beter aanpassen zodat je meer spierpijn hebt omdat dit de prikkel vergroot zoek even naar de wet van de vermindere meeropbrengst dan zal je automatisch begrijpen wat ik bedoel.!
              Er valt meer te halen!.
              Heb trouwens geen LOI curcus gevolg ben geslaagd met de cijfers: theorie 7,9 pratijk 8,5 en mondeling 8,5 denk niet dat de mensen van fitvak gek zijn.
              BobMarley

Comment

gast je zet jezelf voor schut met dit soort nonsense

als ik heel veel spierpijn wil ga ik wel 30 oefeningen doen op high reps all out, maar dat betekent niet dat het effectief is.
                Groeten

Comment

Nou als je heel erg goed leest en google`d dan zal je ook vinden dat als je spierpijn hebt en het dan nog gaat belasten ook dat je spieren dan afvalstoffen niet meer kwijt raken en dan heel simpel zwakker word.. dus dat is eigenlijk het tegenovergestelde van het gene wat jij aangeeft.. ik weet dat ik normaal spierpijn heb als ik van schema wissel en dat is inderdaad omdat je spieren dan een andere prikkel krijgen.. maar dat staat ook beschreven dat spierpijn ontstaat bij spieren die niet of nauwelijks worden belast of zelfs verkeerd worden belast..oh en natuurlijk het verhaal van overbelasting..

Comment

Originally posted by Revius View Post
                    Hoe kan je dan verklaren dat ik veel progressie boek maar amper spierpijn heb?

Jammer
                    laat me raden euh......roids??
                    uut grunn!

Comment

Originally posted by elpadrone View Post
                      laat me raden euh......roids??
                      Nee [][][[[[]']/''']\\]\''//
                      Groeten

Comment

Ad 2. De wet van de verminderde meeropbrengst geeft aan dat er een afnemend rendement is bij gelijke trainingsprikkels. Wil je toch effectief blijven trainen ( zodat het lichaam zich blijft aanpassen), dan is het belangrijk om binnen de trainingsopbouw veel te variëren in zowel intensiteit, omvang als oefenvormen.

Met deze wet word bedoeld dat je dus om de 6 a 8 weken moet wisselen van schema.. maar zoals jij het bedoeld zou je dus elke trainings dag een andere oefening per spiergroep gaan doen.. dat is nou niet echt rendabel qua trainen.
                        Dus ik heb zo`n vermoeden dat je de bel hebt horen luiden maar dat het via internet was en je nu 1.000.000.000.000.000.000.000.000.006 pagina`s moet gaan zoeken

Comment

tja...en bob marley dacht ook dat kilo's wiet roken goed voor hem was,
                          en wat hem dat heeft gebracht??

Mooie cijfers btw.......
                          uut grunn!

Comment

@ bobmarley: je bent 70 kg voor 1.86 m?
                            "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

denk niet dat de mensen van fitvak gek zijn.
                              Dat zijn ze wel, net zoals hun achterhaald studie materiaal. Je moet dom ja-knikken en zodra je het papiertje heb alles vergeten en zelf verdiepen in de materie.

Comment

graag onderbouwde reacties
                                Hahahahahahahaa, dat maakt me erg nieuwsgierig naar je eigen onderbouwing.

spierpijn moet wel, dat betekent dat je je lichaam uit balans hebt gebracht als dat niet zo is heb je geen prikkel en als je geen prikkel hebt geen
                                Hahahahahaa, daar ging een beetje plas mee!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X