Full body workout on daily basis

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik zal kijken of ik me daarin wil verdiepen, ik neem mijn gezondheid serieus, maar ik heb geen zin om mijn hele leven om krachttraining en cardio heen te bouwen

het is voor mij een verreiste om gezond te blijven leven en om mijn lichaam te laten functioneren zoals het hoort, ik vind het niet belangrijk dat mijn vet percentage 11% of 16% is, met alle gemeende respect naar mensen die wel dit leven leiden. Ieder z'n ding
    Last edited by Optimus_Prime; 20-07-2010, 14:11.
    ~love what you do, do what you love~

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
      Sorry ik wil niet off topic gaan maar wat is dan het probleem? In mijn ogen weet je niet waar je het over hebt.

Je groeit als een bezetene maar wilt nog meer? Weleens gehoord van overtraind raken?
      Nou, mijn vraag was of ik elke dag krachttraining zou kunnen doen. Het antwoord was 'nee'.

Ik heb weleens gehoord van overtraind raken ja, maar ik weet inderdaad niet precies wat dit inhoud. ik groei inderdaad snel, en val snel af. Lucky me!

Comment

Dus je wilt harder worden maar slaat het advies van RoyP in de wind? Hoe denk je dat te realisren zonder schema's?

En als je het niet belangrijk vind wat je BF is dan zet dat harder worden maar meteen uit je hoofd!

Comment

Ik sla royP's advies niet in de wind, ik zeg dat ik er over na zal denken en dat zal ik ook zeker doen. Maar je kunt aan iemand die nog nooit een auto in elkaar heeft gezet niet vragen om een auto te maken 'from scratch'. Hetzelfde geldt voor een trainingsschema. Daar zal ik veel tijd in moeten steken wil ik een goede ontwikkelen die bij mij past, en tijd is iets wat ik weinig heb, ik ben al blij dat ik het voor elkaar krijg 5 dagen in de week te trainen.

Comment

ik ben al blij dat ik het voor elkaar krijg 5 dagen in de week te trainen
            Als je dan ipv 5 dagen gaat trainen, nu drie dagen gaat trainen. Dan heb je ook weer tijd om een schema te maken en je verder in te lezen in de materie!
            Ben liever lui dan moe, behalve om te sporten!!!!!!!

Comment

en dan training missen?

coole foto haha! paar jaar geleden heb ik die seals PT gedaan, echt een aanrader, als je van kotsen na je training houdt en niet meer kunnen lopen van de pijn

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
                Nou, mijn vraag was of ik elke dag krachttraining zou kunnen doen. Het antwoord was 'nee'.

Ik heb weleens gehoord van overtraind raken ja, maar ik weet inderdaad niet precies wat dit inhoud. ik groei inderdaad snel, en val snel af. Lucky me!
                Nee dat was je vraag niet.

Je vraag was of je elke dag fullbody kan trainen. En het antwoord daarop is nee.
                Maar ik wil dat wel nuanceren.

Als groei en kracht je doel is dan is het absoluut nee. Als het is om fit te worden/blijven is het antwoord ja.

Ik ga er vanuit dat je groeien wil en sterker wil worden.
                Dan zal je elke spier genoeg rust moeten geven om daadwerkelijk te herstellen en groeien.
                Dan heb je een splitschema nodig. Maakt verder niet veel uit welke split, als je maar de spieren dan tenminste zo'n 48uur de kans geeft om te herstellen.
                Normaal zit er tussen 2 trainingen, als je UB en LB-split doet en elke dag traint bijna 48uur.
                Als je 1,5 uur over de training doet dan zit er dus 46,5 uur voor herstel en groei tussen bij elke dag trainen.

Voor optimaal groei en herstel en ook krachtontwikkeling moet ook je voeding goed op orde zijn. Je moet voldoende en eiwitrijk eten.

Hoop je weer een stapje verder te hebben geholpen.

Maak even een schema voor jezelf dan op basis van een split en plaats die even, dan kan je nog wat gerichte tips en adviezen krijgen.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

ik denk niet dat je dat moet zien als training missen. Maar als een rustdag, zoals de meesten zeggen 5-dagen fullbody is heftig voor je lichaam. Je lichaam moet ook herstellen!!! Je lichaam groeit op rustdagen....
                  Ben liever lui dan moe, behalve om te sporten!!!!!!!

Comment

Als groei en kracht je doel is dan is het absoluut nee. Als het is om fit te worden/blijven is het antwoord ja.
                    Dit heb ik nooit begrepen. Ga je gewoon niet vooruit als je elke dag traint? Want eigenlijk wil ik juist gaat voor fit worden/blijven. Maar ik vind het zo vreemd dat je hiermee dus blijkbaar niet doet aan je fystieke verschijning.

Ik denk dat ik te weinig eet. Maar ik krijg het echt niet mijn lichaam in om 6-8 maaltijden per dag te eten, hoe graag ik ook zou willen!

Maandag: Borst, rug, triceps + cardio
                    dinsdag benen, schouders, biceps + cardio
                    woensdag: cardio
                    donderdag: zie maandag
                    vrijdag: zie dinsdag
                    zaterdag en zondag mountainbiken

Comment

Je hoeft niet per se 6-8 maaltijden te eten. Als het puur gaat om de frequentie van het eten en niet de hoeveelheid, dan kun je dat ook best terug brengen.
                      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Op het moment eet ik sochtends wat boterhammen, smiddags wat boterhammen en avondeten, das natuurlijk een lachtertje voor jullie veelvreters

Ik drink wel genoeg water gelukkig

Comment

Tja, wat zal ik eens zeggen. Verdiep je eens wat in voeding. Dan en dan 'wat boterhammen' klinkt niet alsof je er over nagedacht hebt. Let je op voldoende eiwitten, vetten, et cetera? Voeding is een niet te onderschatten onderdeel van je vooruitgang.
                          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

nee daar let ik totaal niet op omdat ik het nooit heb gehoeven. Ik kom niet aan, of heel moeilijk. Ik val super makkelijk af .. dus ja, dat heeft me enorm lui gemaakt ! eerlijk is eerlijk, je kunt beter makkelijk veel aankomen, dan leer je in ieder geval met voedsel omgaan

Ik zou het super vinden als ik wat tips kan krijgen over wat ik zou moeten eten of toevoegen. Nogmaals heel eerlijk, om helemaal uit te gaan zoeken hoeveel eiwitten ik binnen krijg etc ..tja, ik weet niet.

Naar mijn mening is alles wat ik verander aan mijn voeding al een verbetering, al eet ik bijvoorbeeld nooit junkfood

Comment

ga maar eens een voedingsschema bouwen dan.
                              de zomersticky kan je hierbij helpen.
                              En trouwens als je zo graag traint, pak dan een 5 dagen split schema.

Comment

Er staat niks voorgekauwd in de zomersticky, en dat is eigenlijk wel wat ik zoek. ik vind het super knap dat sommige van jullie zo gefocussed zijn om alles precies binnen te krijgen wat je moet binnen krijgen.. maar ik weet niet zeker of ik dat in mijn leven wil ontwikkelen

Als ik wat vaker eet op een dag, en wat meer van alle nodige stoffen binnen krijg zou ik al vrij tevreden zijn

En je hebt gelijk, ik denk dat ik echt moet overstappen op een splitschema

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X