Full body workout on daily basis

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik denk dat je eerst maar eens het kant en klare basis fullbody schema moet gaan volgen.
    wat je nu doet is tijdverdrijf en waardeloos, rust is de tijd dat je groeit, dus rust genoeg.
    En let wat meer op je voeding, bijv een pot magere kwark het 's avonds, kipfilet op je brood, of wat tonijn.
    Probeer eens, en ik weet zeker dat jij die deur vind en erdoorheen gaat

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
      ik denk dat je eerst maar eens het kant en klare basis fullbody schema moet gaan volgen.
      wat je nu doet is tijdverdrijf en waardeloos, rust is de tijd dat je groeit, dus rust genoeg.
      En let wat meer op je voeding, bijv een pot magere kwark het 's avonds, kipfilet op je brood, of wat tonijn.
      Probeer eens, en ik weet zeker dat jij die deur vind en erdoorheen gaat
      Waar vind ik zo'n klare basis fullbody schema? en hoeveel dagen in de week is dat?

pot magere kwark, kipfilet op brood of tonijn, dat moet lukken, dank je!
      ~love what you do, do what you love~

Comment

heb een tijd dit schema gedaan en dan van boven naar beneden is 1 dag.

deed dit op maandag en donderdag, zat als je het mij vraag.
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

even opzoeken wat wat is

Comment

Van alles gekocht: Kwark, rijstenpap, ananas, perzik, bananen, .. melk..you name it. Zo dicht mogelijk bij de natuur gebleven zoals mijn oma altijd zei

Dus hey, we gaan de goede richting op!

Ook een beetje gelezen over overtrainen, en ik denk dat ik geluk heb gehad, de afgelopen 2 maanden ben ik 5 dagen in de week wezen trainen, waarbij 5 dagen cardio en 3 dagen kracht.. Geen blessure aan overgehouden maar nu toch maar even verstandig doen en een tandje terug nemen! Vooral met de cardio!

Comment

Voor spiergroei is het niet optimaal, maar je kan wel elke dag full body trainen. Wat je lichaam aan kan blijft afhankelijk van volume x intensiteit. Hou ook rekening met het herstel tussen trainingen (meer herstel doordat je minder intensiteit gebruikt OF minder volume met matige intensiteit) wat positiever is als je 'fresh' wilt blijven gedurende de week. Minder spierpijn, meer oefening.

De 'bro science' dat een spier een bepaalde hersteltijd nodig heeft komt voort uit de redenatie dat je een spier met een bepaalde intensiteit aanpakt, zoals bijv. in een split schema.

Als je doel kracht en massa is zou ik geen cardio doen. In een split kan je bijv. extra trainingen invoegen die je erg licht doet en dan miss nog in circuit vorm.
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

thanks

mijn doel is kracht, me fit voelen en energievol zijn gedurende de hele dag. Dus voor mij betekent dat niet gesloopt zijn door de training een dag later, daar zou ik erg ongelukkig van worden

het gaat mij juist om de fitheid, energie en kracht

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
                  thanks

mijn doel is kracht, me fit voelen en energievol zijn gedurende de hele dag. Dus voor mij betekent dat niet gesloopt zijn door de training een dag later, daar zou ik erg ongelukkig van worden

het gaat mij juist om de fitheid, energie en kracht
                  Dan kan het dus gewoon, dus op voorwaarde dat je niet de intensiteit en volume te hoog opschroeft.
                  Kracht wordt altijd wel beter. Fitter worden en energievol is goed te bereiken met gematigd intensief trainen elke dag.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

in wat voor percentage zou mijn kracht beter worden en hoe boet een actief leven met cardio en mountainbiken daaraan?

Ik wil namelijk niet te dun worden en ben bang dat teveel cardio dit wel doet, ik wil geen spiermassa verliezen zeg maar.

super bedankt voor de steun in de juiste richting

ik denk dat ik 4 dagen in de week KT wil gaan doen

Comment

Hoe slecht is het werkelijk om dagelijks een full body workout te doen?
                      ik heb vroeger 6 dagen in de week fullbody gedaan, na een tijdje worden jouw spieren het wel gewoon. maar wat win je erbij? nix gains = -50 je verliest zelfs aan kracht. En uiteindelijk had men onderrug het begeven, jah wat verwacht je.. niet doen, slecht idee.
                      On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

in wat voor percentage zou mijn kracht beter worden en hoe boet een actief leven met cardio en mountainbiken daaraan?

Ik wil namelijk niet te dun worden en ben bang dat teveel cardio dit wel doet, ik wil geen spiermassa verliezen zeg maar.

super bedankt voor de steun in de juiste richting

ik denk dat ik 4 dagen in de week KT wil gaan doen
                        Als je elke training fb doet kan je een schema gebruiken zoals ik in dit topic typte: http://forum.bodynet.nl/trainingssch...dy-schema.html

De 5e dag verhoog je en dat is dan ook weer het begin van de nieuwe week. Als je genoeg eet maak je heus wel gains. Als je puur voor kracht gaat zou ik niet zoveel eten dat de kg's eraan vliegen, halve kg per maand is wel een mooi uitgangspunt?
                        Last edited by adon1s; 20-07-2010, 23:24.
                        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

ik ga eens kijken en uitzoeken wat die oefeningen precies inhouden, dank je

ik ben van plan 4 dagen in de week KT te doen, + mountainbiken is precies goed voor mij, denk ik

Comment

toch maar aan het trainen met 1 dag er tussen voor rust, ik voel gewoon dat mijn spieren rust nodig hebben van de training gisteren.
                            Ben tot failure gegaan, 2 oefeningen voor de borst (26 kilo losse dumbels nu, gaat goed!), 4 voor de rug, 2 voor de triceps, 2 voor de biceps (biceps zijn echt nog zwak lijkt het), 1 voor de schouders (18 kilo, losse dumbels nu) en natuurlijk benen en buik

Pfoeh! Ik zit er ook aan te denken om een vechtsport erbij te doen. Krav maga wordt hier praktisch om de hoek gegeven en het lijkt me wel lekker om 1.5 uur/1x in de week helemaal op te raken met een andere sport

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X