Is een banaan goed na workout?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Wasofski View Post
    Ben het met marnop eens, enkel is het alom bekend dat je na de training je glycogeen depots moet aanvullen en hier is al een discussie over geweest waar dit is aangetoond maar marnop blijkt nog altijd niet overtuigd

Om je glycogeendepots aan te vullen is er keuze genoeg. Vitargo en waxymaize zijn de duurdere en ook de snelste. Daarom neem je beter de goedkopere varianten maizena en dextrose. Fruit en bananen is ook een optie, dit is enkel weer een stapje trager omdat fructose langs de lever passeert, daarom neem je beter fruit in de ochtend.
    Ik zal ook niet overtuigd worden door een fabeltje.
    Heb je mijn progressie een beetje in de gaten gehouden? Ik heb al eens eerder aangegeven dat dit niet sneller en beter had gekund. En ben ook nog niemand tegengekomen die het beter doet, ook niet met glycogeen aanvullen.(met of zonder AAS)

Glycogeen aanvullen is geen MOETEN, maar is alleen van belang als je depots helemaal, leeg zijn en je niet genoeg reserves hebt opgeslagen.
    Verder is het gewoon BS dat je het MOET nemen.

Het is een optie.
    De optie en keuze voor snelle carbs zoals maize werkt optimaal voor vollere spieren en harder/droger worden, daarnaast vult het erg snel je glucose aan.
    Dextro blijft een shitoplossing, geeft een beetje energie voor een kwartiertje en verder geen ruk.
    Je hebt carbs nodig, geen suiker.

Ik neem het sinds kort pas, had een maandje eerder gekund, maar voor die tijd....niet nodig en mijn progressie was al die tijd optimaal en beter dan dat is/was onmogelijk.
    Nu neem ik het omdat ik nu op wedstrijd niveau zit en in wedstrijdvoorbereiding ga.
    Op recreatie niveau nodig...BS.
    En.....ik doe het ook nog steeds zonder voedingschema......weeg niks af en groei of raak vet kwijt op elk moment dat ik dat wil....
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Een simpele "Ja" had volstaan
      You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Bilo View Post
        Een simpele "Ja" had volstaan

Sorry Bilo, Ja dus.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
          de meeste vruchten hebben een superlage GI en vallen daarom dus onder de complexe KH:

GI Value For Fruit
          Volgens die tabel valt een banaan onder de categorie fruit met een lage GI van 54, dus wordt dat niet echt snel opgenomen.. Ik dacht van wel, blijkbaar niet dus..
          "Straight outta gym"

Comment

Wat ik me afvraag na het bekijken van de voedingswaarde van maizena. Ik zag dat het weinig suikers bevat, maar bevat het dan complexe koolhydraten. Hoe kunnen deze er dan voor zorgen dat je glycogeen voorraden snel aangevuld worden of dat je snel koolhydraten beschikbaar krijgt voor je lichaam? Want ik zit er namelijk serieus aan te denken om maizena na me training te nemen in me shake en misschien ook wel na mijn andere sportactiviteiten!
            "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
              Wat ik me afvraag na het bekijken van de voedingswaarde van maizena. Ik zag dat het weinig suikers bevat, maar bevat het dan complexe koolhydraten. Hoe kunnen deze er dan voor zorgen dat je glycogeen voorraden snel aangevuld worden of dat je snel koolhydraten beschikbaar krijgt voor je lichaam? Want ik zit er namelijk serieus aan te denken om maizena na me training te nemen in me shake en misschien ook wel na mijn andere sportactiviteiten!
              Ik denk dat Marnop hier het antwoord wel op heb..

Ga het nou maar gewoon doen...je krijg echt geen spijt ervan ..

Comment

Indd, het herstelt je perfect. Die pomp is zo kicke he.

Comment

Carbohydrate Average molecular weight
                  Vitargo® 500 000-700 000
                  Starch > 250 000 000
                  Maltodextrine 1000-10 000
                  Dextrose 180

Hier nog een stukje product info van XXL nutrition(zelfde verhaaltje gaat ook op voor maizena die is ietsie trager, enkele seconden):
                  Waxy Maize is de nieuwste ontdekking op het gebied van koolhydraatproducten. Het is de ultieme voedingsstof voor na de training!
                  • Superieure glycogeen aanvulling
                  • Supersnelle opname
                  • Licht verteerbaar
                  • Massieve spieropbouw
                  • Heerlijke smaak
                  Traditionele koolhydraatproducten, bestaande uit complexe glucosepolymeren zoals bv. maltodextrine, blijven eerst een tijdje in de maag voordat ze gesplitst worden in kleinere ketens en hierna opgenomen kunnen worden in het bloed. Het duurt dus vrij lang voordat de koolhydraten op de plaats belanden waar ze het meeste nodig zijn, namelijk in de spieren om uitgeputte glycogeenreserves aan te vullen na een intensieve training of wedstrijd.

De glucosepolymeren uit Waxy Maize bestaan voor 99% uit amylopectine. Amylopectine heeft een zeer hoog molecuulgewicht, maar toch een zeer kleine korrelgrootte. Hierdoor bezit Waxy Maize de eigenschap om vliegensvlug de maag te passeren (2 keer zo snel als maltodextrine) en rechtstreeks in het darmstelsel te belanden, waar het snel, compleet en ongesplitst opgenomen kan worden in het bloed en vervolgens getransporteerd word naar de spieren.

Bijkomende eigenschap van Waxy Maize is de lage osmolariteit. Deze zorgt er mede voor dat de koolhydraten uit Waxy Maize probleemloos en nog veel sneller in het bloed opgenomen worden met als resultaat dat de glycogeenvoorraden veel sneller aangevuld worden.

Door deze lage osmolaliteit zorgt Waxy Maize er tevens voor dat eventueel “gevangen” onderhuidsvocht de bloedbaan ingetrokken word voor een nog droger resultaat en nog meer definitie van de spieren.

Waxy Maize helpt tevens de opname van een aantal andere voedingsstoffen te verhogen zoals bv. creatine monohydraat of creatine ethyl ester, stikstofboosters zoals L-arginine en verhoogt de opnamemogelijkheid van eiwitten .

Gebruik: neem direct na elke training ca. 65 gram Waxy Maize (2 scoops). Waxy Maize kan ook ‘s ochtends of voor het trainen gebruikt worden. Bij voorkeur innemen met water.

Comment

Okay en waar zou maizena ongeveer staan ivm producten als waxy maize en vitargo?
                    "Straight outta gym"

Comment

Er net onder, als ik het goed begrepen heb.

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                        Okay en waar zou maizena ongeveer staan ivm producten als waxy maize en vitargo?
                        waxy maize : 93
                        tapiocazetmeel: 83
                        maizena: 70

Hoe hoger, hoe sneller

zelf gebruik ik tapiocazetmeel (van de casave), 1 euro per 500gram bij de toko.
                        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                        There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                          waxy maize : 93
                          tapiocazetmeel: 83
                          maizena: 70

Hoe hoger, hoe sneller

zelf gebruik ik tapiocazetmeel (van de casave), 1 euro per 500gram bij de toko.
                          hmm okay dus ik kan beter 40g van maizena nemen of zoiets als tapiocazetmeel na mijn training ipv een stuk fruit wat trager is..

Misschien zo maar even naar de winkel en kijken of ze dat verkopen bij de Golff, want wij hebben geen toko meer in de buurt . Me moeder zal me wel voor gek verklaren een beetje bindmiddel gaan drinken na me training xD
                          "Straight outta gym"

Comment

Is dat een beetje te zuipen?
                            dus jullie pakken een whey shake met maizena erbij?
                            Hoeveel gram maizena? dan ga ik dat misschien ook ff halen.
                            Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

@ waterpolo ahahahha mijn ma anders:P

@ laurran Volgens varrierd de gram van 40 tot 60 gram. ikzelf neem 40 gram. En maizena proef je niks van.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                                @ laurran Volgens varrierd de gram van 40 tot 60 gram. ikzelf neem 40 gram. En maizena proef je niks van.
                                Dus merk je eigenlijk niks van. Alleen dat het bind dus dikker word :P
                                Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X