moeheid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Beaudien View Post
    Als hij zich moe voelt en geen energie heeft, kan het toch best daaraan liggen?
    Als ik bijvoorbeeld op trainingsdagen geen kh eet, ben ik afgedraaid later op de dag.
    Dat zegt ook niet alles.
    Als ik jarenlang zou leven op junkfood... en ik bepaal dan ineens om netjes te gaan eten. Grote kans dat ik me dan zwaar kut voel, en zelfs ziek wordt. Volgens jouw beredenering zou dat dan betekenen dat het slechte eten beter is voor me.

Comment

Originally posted by Limit View Post
      eerder naar bed gaan mss wel slaapapneu? wordt je snachts vaak wakker?
      Hoe zou je moeten weten of je slaapapneu zou hebben?
      "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
        Hoe zou je moeten weten of je slaapapneu zou hebben?
        dit zijn wat symptomen:
        • hevig snurken
        • geregeld plotseling wakker worden met een schok
        • abnormale slaperigheid gedurende de dag
        • vermoeidheid
        • prikkelbaarheid
        • extreem zweten 's nachts
        • hypertensie
        • verhoogd risico op hart- vaataandoeningen
        • verhoogde insulinebehoefte

het snurken zul je uiteraard door een ander moeten laten bepalen. Als je voldoet aan 1 of een paar symptomen kun je altijd naar de huisarts gaan voor een eventuele controle. Maar vermoeidheid overdag is 1 van de grootste symptomen
        ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

De meeste mensen met slaapapneu hebben toch ook overgewicht? Met name veel buikvet?

Comment

heb in de bijlage mijn voedingsschema gepost, ik doe lichamelijke opvoeding aan de hogeschool ( 10u sport in de week), erna ga ik ook 3-5x gaan trainen nog in de sportschool ( 2u per trainning). misschien kan het wel zijn dta ik te weinig slaap, kan meestal maar 7 uurtjes per dag slapen, weet niet of dit voledoende is? :s

een ijzertekort of vitamine tekort heb ik niet denk ik want eet 2 stukken fruit per dag, en ongeveer 1 kg groente per dag, dus heb vitamines genoeg.

heb het vaak tijdens mijn sporten op school dat ik zo energieloos wordt, traag van reactie, ... als ik in de sportschool ben heb ik hier bijna nooit last van.

en dat slaapapneu, sommige dingen heb ik gelijk wel : mijn vriendin zegt dta ik soms superhard snurk, en dat ik zo gelijk schokken heb midden in de nacht. wordt ook meestal 2x wakker ofzo maar das meer om naar het toilet te gaan
            Attached Files

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
              De meeste mensen met slaapapneu hebben toch ook overgewicht? Met name veel buikvet?
              als dat zo is, is dat misschien te linken aan de verhoogde insuline behoefte? lees: eten meer suiker?

Comment

Volgens jouw beredenering zou dat dan betekenen dat het slechte eten beter is voor me.

nou, zo heb ik dat nou niet direct bedoeld om te beredeneren, hoor.
                Ik vind dat je het een beetje heel krom verdraait, maar zolang die jongen maar geholpen wordt.
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ik had er ook last van die vermoeidheid vandaag. ik was zo moe dat me ogen gewoon dicht viel tijdens mijn training. ik weet niet waardoor het komt.
                  Never send a boy to do a mans job!

Comment

Originally posted by STED View Post
                    als dat zo is, is dat misschien te linken aan de verhoogde insuline behoefte? lees: eten meer suiker?
                    Hoeft niet. Waar je je vet opslaat wordt deels hormonaal bepaald, en niet iedereen met overgewicht eet veel suiker? Maar misschien klopt het, ik weet het niet.

Comment

Met een levensstijl waarbij je bijna de hele dag actief bent... Je eet maar 2500kcal en 250gr koolhydraten. Niet zo gek dat je dan moe en loom wordt. 250gr is net genoeg voor 3-4 uur lang sporten, maar als je de hele dag bezig bent + in de sportschool er na nog eens 2 uur ben je als een duursporter bezig en heb je meer nodig. Als ik jouw was zou ik mijn inname met minimaal 1000kcal verhogen en de koolhydraten richting de 350-400gr per dag zetten.

Comment

Niet per se. Er is wel een verband hoor, maar je hoeft geen flink overgewicht te hebben.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                          Niet per se. Er is wel een verband hoor, maar je hoeft geen flink overgewicht te hebben.
                          klopt, het Hoeft idd niet. Mijn pa heeft het ook maar heeft geen overgewicht, gewoon normaal.
                          ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Originally posted by Rubeltje View Post
                            precies je kan wel weer langs de dokter gaan maar een goed voedingsschema helpt ook al heel erg
                            maar wat versta jij dan onder een goed voedingsschema??

Comment

Originally posted by Limit View Post
                              dit zijn wat symptomen:
                              • hevig snurken
                              • geregeld plotseling wakker worden met een schok
                              • abnormale slaperigheid gedurende de dag
                              • vermoeidheid
                              • prikkelbaarheid
                              • extreem zweten 's nachts
                              • hypertensie
                              • verhoogd risico op hart- vaataandoeningen
                              • verhoogde insulinebehoefte
                              het snurken zul je uiteraard door een ander moeten laten bepalen. Als je voldoet aan 1 of een paar symptomen kun je altijd naar de huisarts gaan voor een eventuele controle. Maar vermoeidheid overdag is 1 van de grootste symptomen
                              Hmm prikkelbaarheid kan met mijn tentamenweek te maken hebben en de loomheid, maar ik moet zeggen dat ik de laatste tijd toch wel eens bezweet wakker wordt. Ik dacht dat dit kwam, omdat ik moet plassen 's nachts/'s ochtends.. Maar ik word vaak pas wakker rond 5 uur dan of soms ook om 1-2 uur bezweet..
                              "Straight outta gym"

Comment

Voeding, genoeg rust, interessant leven, boeiende en uitdagende baan, voldoende fysieke inspanning, tevredenheid.
                                Squat 5 x 147.5
                                Bench 5 x 122.5
                                Deadlift 5 x 180

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X