Langzame schildklier + schildklierhormonen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@Patricia: Dit is ook niet wat ik nu eet. Dit is een dieet welke ik 2 jaar geleden in de zomer heb gedaan. Iedereen viel er toen van af bij mij ging het niet goed. Ben ook wel met je eens dat dit veel suikers heeft en weinig goede vetten. He at bij dit dieet ook (naar mijn mening) "veel" koolhydraten en suikers. Daardoor heb ik het ook niet meer op deze manier gedaan. Wat ik nu vooral doe is de suikers weglaten en de koolhydraten welke in rijst, aardappelen, pasta, brood etc zitten weglaten. Eet veel salade met kip of tonijn. Kwark yoghurt avocado, handje nootjes en heel veel (groene) groente.
    Verder vind ik dat ik best veel gedaan heb om mn schildklier beter te laten werken. Vooral uitgetest hoe mijn lichaam reageerde op verschillende soorten dieeten (met rustpauzes). Afgelopen 4 maanden heb ik geen enkel dieet gedaan, voordat ik weer begon met hetgeen wat ik hiervoor schreef (dus de salades groentes en eiwitten). Verder ben ik ook onder behandeling bij een orthomolocaire genezer. Hij werkt met natuurlijke spullen. Aan mijn nieren ligt het niet dat is zowel in bloedtest als bij de orthomolocaire genezer de uitslag. Jodium had ik een tijdje wat minder dat is nu aangevuld door jodium druppeltjes. Daarnaast heb ik meda stim van hem gekregen. Bovendien nam ik ook een tijdje natuurlijke kokosolie. Dat bevordert ook de werking van de schildklier. Maar niets lijkt te werken... voel me echt echt echt machteloos nu. Anders zou ik niet eens op de gedachte komen om hormonen te gaan slikken....

@Okidoki 71: Bedankt voor de info. Ik had deze al gelezen via PT van de sportschool. Had ook de temperatuurtest een hele week gedaan met de thermometer (zat meestal op 35,8 graden).

@Ellie:Ook dat heb ik al gedaan samen met de PT van de sportschool! Ik had voordat ik schildklierproblemen kreeg een vetpercentage van 20%, bij 50-52 kg en lengte 1.56m. Nu heb ik een vetpercentage van (durf het bijna niet te zeggen) 32,3%!!! Wat betreft BMR. Zelfs die is al berekend en is 1330kcal. Daarom dat 1250 juist helemaal niet te weinig zou moeten zijn, juist omdat ik onder de 1330kcal nodig heb om af te kunnen vallen......

@Spank: Ik heb even jouw “verhaaltje” geplakt met daar mijn reactie op.

Jouw waarden:
    TSH: varieerend tussen 2,8 en 3,1
    FT4: 10,9
    T3: 4,8

Als ik een arts was, zou ik jou persoonlijk niet aan de medicatie zetten.
    De arts wil me ook niet aan medicatie zetten. Maar ik voel me zo machteloos L Niks lijkt te helpen.. (zie ook mijn reactie op hetgeen Patrcia zei). Het is niet dat ik er makkelijk vanaf wil zijn en dat ik totaal geen moeite doe of heb gedaan.
    Theoretisch ben je heel licht subklinisch hypo.. Je Ft4 vind ik wat laag, de PT van de sportschool vond mn t4 ook laag. maar dat verschilt erg per persoon. Wellicht heb je altijd laag normaal gehad. Denk niet dat het altijd laag is geweest want ik ben altijd “slank” geweest. Als ik 5 kg kwijt wilde kon ik dat bij wijze van spreken met gemak in 2,5/3 weken kwijt raken.. nu lukt me dat in 2,3 jaar niet!

Je hebt vrijwel dezelfde waarden dan ik heb (alleen mijn TSH 5.2).
    Ik begon ook dik subklinisch?? Wat bedoel je daarmee?, toen een jaar medicatie geslikt, maar had erg veel restklachtenàwelke restklachten? En waarom kreeg jij wel medicatie? Of bedoel je dat onze waarde nu ongeveer gelijk zijn?? terwijl de waarden nu perfect waren. Nu al een aantal maanden zonder, en de klachten die ik had voordat ik medicatie slikte (koud) zijn totaal weg.

Wat ik bedoel is:

Heb jij andere klachten dan aankomen op dit moment? Koud? Traag? Moe? Vocht vasthouden (Oedeem), stramme spieren? àzoals ik zojuist al ergens zei heb ik een lage lichaamstemperatuur (35.8 graden) in de winter heb ik het echt altijd koud en zit ik het liefst tegen de verwarming. Zelfs nu (ja niet afgelopen dagen, maar over het algemeen) heb ik altijd koude handen en een koude neus. Ik houd vocht vast in mn voeten en volgens mij ook in mn kuiten. Moe was ik ook maar neem nu stackers (niet zo zeer om af te vallen, omdat het toch niet werkt, maar wel merk dat ik niet zo moe ben). Verder heb ik een laag libido en heb haaruitval (heb nu vitamine b daarvoor). Maar als je het mij vraagt zijn dit klachten die je krijgt bij een wat lagere werking van de schildklier
    Het is belangrijker daar naar te kijken dan naar de waarden.
    Eenmaal begonnen met medicatie is het een lang traject om weer terug zonder te komen (en zwaar). Wat bedoel je hier precies mee? Hoezo zwaar en wat bedoel je met terug zonder te komen?

Sorry dat ik je zoveel vragen stel, maar voel me echt onbegrepen (bij de doktoren dan) en echt machteloos omdat niks lijkt te werken en ik er echt de moeite voor doe en genoeg discipline ervoor heb.

Ik zou sowieso even vragen om een bijnier = getest juist omdat we alles wilde uitsluiten. test. Laat je cortisol prikken om 0800 en 1600 op 1 dag. Ook verstandig om je lever enzymen (ALAT en ASAT) even erbij te checken. Wil je de waardes best geven, maar moet je me wel even zeggen wat de

Comment

@Patricia: Dit is ook niet wat ik nu eet. Dit is een dieet welke ik 2 jaar geleden in de zomer heb gedaan. Iedereen viel er toen van af bij mij ging het niet goed. Ben ook wel met je eens dat dit veel suikers heeft en weinig goede vetten. He at bij dit dieet ook (naar mijn mening) "veel" koolhydraten en suikers. Daardoor heb ik het ook niet meer op deze manier gedaan. Wat ik nu vooral doe is de suikers weglaten en de koolhydraten welke in rijst, aardappelen, pasta, brood etc zitten weglaten. Eet veel salade met kip of tonijn. Kwark yoghurt avocado, handje nootjes en heel veel (groene) groente.
      Verder vind ik dat ik best veel gedaan heb om mn schildklier beter te laten werken. Vooral uitgetest hoe mijn lichaam reageerde op verschillende soorten dieeten (met rustpauzes). Afgelopen 4 maanden heb ik geen enkel dieet gedaan, voordat ik weer begon met hetgeen wat ik hiervoor schreef (dus de salades groentes en eiwitten). Verder ben ik ook onder behandeling bij een orthomolocaire genezer. Hij werkt met natuurlijke spullen. Aan mijn nieren ligt het niet dat is zowel in bloedtest als bij de orthomolocaire genezer de uitslag. Jodium had ik een tijdje wat minder dat is nu aangevuld door jodium druppeltjes. Daarnaast heb ik meda stim van hem gekregen. Bovendien nam ik ook een tijdje natuurlijke kokosolie. Dat bevordert ook de werking van de schildklier. Maar niets lijkt te werken... voel me echt echt echt machteloos nu. Anders zou ik niet eens op de gedachte komen om hormonen te gaan slikken....

@Okidoki 71: Bedankt voor de info. Ik had deze al gelezen via PT van de sportschool. Had ook de temperatuurtest een hele week gedaan met de thermometer (zat meestal op 35,8 graden).

@Ellie:Ook dat heb ik al gedaan samen met de PT van de sportschool! Ik had voordat ik schildklierproblemen kreeg een vetpercentage van 20%, bij 50-52 kg en lengte 1.56m. Nu heb ik een vetpercentage van (durf het bijna niet te zeggen) 32,3%!!! Wat betreft BMR. Zelfs die is al berekend en is 1330kcal. Daarom dat 1250 juist helemaal niet te weinig zou moeten zijn, juist omdat ik onder de 1330kcal nodig heb om af te kunnen vallen......

@Spank: Ik heb even jouw “verhaaltje” geplakt met daar mijn reactie op.

Jouw waarden:

Als ik een arts was, zou ik jou persoonlijk niet aan de medicatie zetten. De arts wil me ook niet aan medicatie zetten. Maar ik voel me zo machteloos L Niks lijkt te helpen.. (zie ook mijn reactie op hetgeen Patrcia zei). Het is niet dat ik er makkelijk vanaf wil zijn en dat ik totaal geen moeite doe of heb gedaan.
      Theoretisch ben je heel licht subklinisch hypo.. Je Ft4 vind ik wat laag, de PT van de sportschool vond mn t4 ook laag. maar dat verschilt erg per persoon. Wellicht heb je altijd laag normaal gehad. Denk niet dat het altijd laag is geweest want ik ben altijd “slank” geweest. Als ik 5 kg kwijt wilde kon ik dat bij wijze van spreken met gemak in 2,5/3 weken kwijt raken.. nu lukt me dat in 2,3 jaar niet!

Ik begon ook dik subklinisch?? Wat bedoel je daarmee?, toen een jaar medicatie geslikt, maar had erg veel restklachtenàwelke restklachten? En waarom kreeg jij wel medicatie? Of bedoel je dat onze waarde nu ongeveer gelijk zijn?? terwijl de waarden nu perfect waren. Nu al een aantal maanden zonder, en de klachten die ik had voordat ik medicatie slikte (koud) zijn totaal weg.

Wat ik bedoel is:

Heb jij andere klachten dan aankomen op dit moment? Koud? Traag? Moe? Vocht vasthouden (Oedeem), stramme spieren? àzoals ik zojuist al ergens zei heb ik een lage lichaamstemperatuur (35.8 graden) in de winter heb ik het echt altijd koud en zit ik het liefst tegen de verwarming. Zelfs nu (ja niet afgelopen dagen, maar over het algemeen) heb ik altijd koude handen en een koude neus. Ik houd vocht vast in mn voeten en volgens mij ook in mn kuiten. Moe was ik ook maar neem nu stackers (niet zo zeer om af te vallen, omdat het toch niet werkt, maar wel merk dat ik niet zo moe ben). Verder heb ik een laag libido en heb haaruitval (heb nu vitamine b daarvoor). Maar als je het mij vraagt zijn dit klachten die je krijgt bij een wat lagere werking van de schildklier
      Eenmaal begonnen met medicatie is het een lang traject om weer terug zonder te komen (en zwaar). Wat bedoel je hier precies mee? Hoezo zwaar en wat bedoel je met terug zonder te komen?

Ik zou sowieso even vragen om een bijnier = getest juist omdat we alles wilde uitsluiten (dit is sowieso getest bij de orthomolocaire genezer. Bij de dokter is volgens mij alleen de nieren getest, maar kan ook best de bijnieren want hij wilde de dingen waar het ook aan kon liggen uitsluiten. Laat je cortisol prikken om 0800 en 1600 op 1 dag. Ook verstandig om je lever enzymen (ALAT en ASAT) even erbij te checken.

Sorry dat ik je zoveel vragen stel, maar voel me echt onbegrepen (bij de doktoren dan) en echt machteloos omdat niks lijkt te werken en ik er echt de moeite voor doe en genoeg discipline ervoor heb.

Comment

Originally posted by Lady_S View Post

Ik ben ook zo begonnen: op 33%. Geeft niets, het maakt uit dat je iets gaat doen
        Dat laatste daar verkijk je je op: je moet nooit onder je BMR gaan zitten. Dan verlies je juist spiermassa. Waar je onder wilt gaan zitten is je onderhoud. Bij mij (67 kg, VP van 29,8%, 1-3 keer per week trainen) is dit onderhoud nu 1904 cal. Ik ben nu bezig om af te vallen door iets minder te eten (1700 cal) en regelmatig een extra uurtje stevig te wandelen.
        Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Succes Ellie! (p.s. zoals ik al eerder zei die 1250 kcal at ik alleen 2 jaar geleden in de zomer, nu niet meer).

Comment

Andere dokter nemen ja....

Comment

Nogmaals, ga naar een andere dokter, laat je doormeten, doe je verhaal, maar ga niet aan leken vragen of je, en zo ja, welke medicatie jij nodig hebt. We zien hier niet het hele plaatje.
              Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                Nogmaals, ga naar een andere dokter, laat je doormeten, doe je verhaal, maar ga niet aan leken vragen of je, en zo ja, welke medicatie jij nodig hebt. We zien hier niet het hele plaatje.
                +1, iedereen is een dokter op internet...
                Building to a better me

Comment

Lady S: je BMR is hetgeen je lichaam nodig heeft om te functioneren (ademen, reinigen, bloedcirculatie, enzovoort), dus wat je al nodig hebt als je een dag op je bed gaat liggen en geen vinger optilt.
                  Dit is dus niet je dagelijkse onderhoud. Dat zal zeker hoger liggen, meestal rond de 1800-2000 kcal per dag (ligt aan meerdere factoren -bijv. geslacht, bewegingsniveau-, dus is gemiddeld). Dáar moet je dus onder gaan zitten, ongeveer tot 300-400 kcal per dag om af te vallen op een goede manier. Je bent dus wel degelijk aan het crashen nu.
                  (Dit heeft Ellie je ook uitgelegd, maar ik heb de indruk dat je of overheen leest of het niet helemaal begrijpt. )
                  Last edited by Beaudien; 30-06-2011, 06:11.
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

ROOD IS VAN MIJ
                    @Spank:
                    Ik heb even jouw “verhaaltje” geplakt met daar mijn reactie op.

Jouw waarden:

Als ik een arts was, zou ik jou persoonlijk niet aan de medicatie zetten.
                    De arts wil me ook niet aan medicatie zetten. Maar ik voel me zo machteloos L Niks lijkt te helpen.. (zie ook mijn reactie op hetgeen Patrcia zei). Het is niet dat ik er makkelijk vanaf wil zijn en dat ik totaal geen moeite doe of heb gedaan.

Dat heeft er niets mee te maken. Op dit moment val ik af als ik 3000 kcal eet, ook met mijn FT4 van 11 op dit moment (zelfde als jouw). Het gaat er net om welke klachten jij hebt bij jouw klier.

Ik begon ook dik subklinisch??
                    Wat bedoel je daarmee?,

toen een jaar medicatie geslikt, maar had erg veel
                    terwijl de waarden nu perfect waren. Nu al een aantal maanden zonder, en de klachten die ik had voordat ik medicatie slikte (koud) zijn totaal weg.
                    restklachtenàwelke restklachten?
                    Door de medicatie begon mijn haar steeds erger uit te vallen. Daarnaast voelde ik me soms gewoon gejaagd, en ontzettend moe. Overstap op andere medicatie gaf mij verlichting, vooral bij de haaruitval.
                    Omdat ik subklinisch was wilde ik gewoon stoppen, ALLES IS BETER ZONDER DEZE HORMONEN. maar als je niet anders kunt, dan is het zeker een goede oplossing. Nu zit ik in de 3e maand na mijn stop, de TSH loopt weer op, dat mag niet verder oplopen of ik zal weer moeten starten.

En waarom kreeg jij wel medicatie? Of bedoel je dat onze waarde nu ongeveer gelijk zijn??
                    Ik begon met een TSH van 7.2. 0,1 - 3 is goed, 3,1 - 6 is subklinisch alles daarboven is technisch gezien een zware subklnische of een vollerde hypothyreoide.
                    Bij mij waren de FT4 12 en de T3 1.3, wat beide zeer laag normaal is. Dit betekend dat ik nog net genoeg hormoon kreeg, maar mijn klier er overuren voor moest draaien, daarom kreeg ik medicatie.

Wat ik bedoel is:
                    Een temp. van 35.8 in de ochtend is helemaal oke. Dat verschilt namelijk per persoon. Vanaf <35 iser sprake van onderkoeling. Die kou herken ik, alleen had ik dat bij 30 graden bij wijze van ook, zelfs als ik in de zon lag. Dit kan wel komen om dat je zeer licht subklinisch bent. IK zou sowieso niet aan stackers beginnen, alle hulpmiddeltjes in deze sport (zoals stackers/boosters) zijn niet verantwoord met een slecht werkende klier te gebruiken, zoek maar eens op de pot naar het woord thyroid, grote kans dat het er op staat.
                    Vit. B is een mogelijkheid voor de haaruitval, ik zou echter je IJZER en B12 even laten controleren. Dit zijn andere factoren bij haaruitval. Ik heb het zelf ook gehad en heb nu voor beide suppletie.

Vanaf het punt dat jij de medicatie start zet jij je eigen klier stop. Hij doet nu helemaal niets meer. Je vervang alle hormoon door synthetisch hormoon. Als je nu ineens stopt kan het zijn dat je klier de eerste 4 weken moet opstarten, of na een kickstart van 2 weken er volledig mee stopt. Dan zit je wel goed in de neste met alle gevolgen van dien.

Ik zou sowieso even vragen om een bijnier = getest juist omdat we alles wilde uitsluiten. test. Laat je cortisol prikken om 0800 en 1600 op 1 dag. Ook verstandig om je lever enzymen (ALAT en ASAT) even erbij te checken. Wil je de waardes best geven, maar moet je me wel even zeggen wat de

Bijnier is een totaal ander orgaan dan de nier. Dus met nier waarden (Kreatinine) heb je niet een uitslag over je bijnier. Hiervoor moet echt cortisol geprikt worden.
                    Weet je trouwens wat je bloedsuiker is? hoeveel mmol?

Tot slot kun je vragne om en proefbehandeling thyrax, je slikt 6 weken medicatie, ke prikt voor een na, en evalueert of het iets met je doet.

Stertke..
                    Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                      Lady S: je BMR is hetgeen je lichaam nodig heeft om te functioneren (ademen, reinigen, bloedcirculatie, enzovoort), dus wat je al nodig hebt als je een dag op je bed gaat liggen en geen vinger optilt.
                      Dit is dus niet je dagelijkse onderhoud. Dat zal zeker hoger liggen, meestal rond de 1800-2000 kcal per dag (ligt aan meerdere factoren -bijv. geslacht, bewegingsniveau-, dus is gemiddeld). Dáar moet je dus onder gaan zitten, ongeveer tot 300-400 kcal per dag om af te vallen op een goede manier. Je bent dus wel degelijk aan het crashen nu.
                      (Dit heeft Ellie je ook uitgelegd, maar ik heb de indruk dat je of overheen leest of het niet helemaal begrijpt. )
                      Hoi Beaudien, ja klopt ik weet inderdaad dat BMR hetgeen is dat het lichaam nodig heeft in een status zoals idd bv op bed liggen en niks doet. Mijn BMR is echt 1330 kCal (5565Kj). Ik heb het hier voor me liggen. Dáár ben ik dus ook onder gaan zitten. Als ik er 400 kcal onder ga zitten dan kom ik uit op 730kCal (en ja dat is dan inderdaad crashen). En ik had het dus over 1250 kCal eten dat scheelt dan maar 120 Kcal en nog niet eens 300-400Kcal... .

Comment

@Spank: Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Conclusie is dus dat je het afraad om medicatie te nemen.. (ovrigens erg vervelend dat je bij 3000Kcal afvalt met een FT4 van 11). Ik kom met een FT 11 alleen maar bij

Mijn HBAC = 25-39 mmol
                        GLUC = 5,0 mmol

Volgens de dokter was daar niks mis mee.. maar goed dat vind hij ook van mn schildklierwaarden, althans niet dermate erg dat hij me medicatie moet geven. Maar waar ik gwn ontzettend van baal is dat ik wat ik ook doe NIKS afval! Zelfs bij 1250 (iets minder dan mijn BMR > zie mijn reactie op Beaudien hierboven) of 1500Kcal niet afval. Ik zal eerlijk toegeven dat voordat ik met de gedachte kwam om de hormonen te slikken idd 4 dagen ben gaan crashen om te zien wat het met mijn lichaam doet (ik heb 4 dagen alleen maar soep water en kwark gehad). Ik ben geen GRAM afgevallen.

Wat ik me wel afvraag is waarom sommige mensen het wel gewoon op eigen houtje doen.. ik zal hieronder even een gedeelte plakken wat ik op dit forum heb gelezen:

ik dacht dat t4 een voedingssup was die t3 stimuleerde inderdaad.
                        Maar heb zelf ervaring met t3 en kan zeggen dat dat echt een goed middel is.
                        Je word echt droger alleen verliest ook wel wat massa je moet zker je eiwitten erg hoog houden.Mijn middel ging tijdens de t3 gebruik van 6 weken van 82 naar 72.Wel in combo met redelijk uitgebalanceerd dieet

Triple XBekijk openbaar profielStuur een privébericht naar Triple XZoek meer berichten van Triple XTriple X toevoegen aan je contactenlijst
                        27 november 2007, 19:51 #16 (permalink) GeneralIx
                        Hardline dictator

Citaat:
                        Oorspronkelijk geplaatst door dino21
                        Je word echt droger alleen verliest ook wel wat massa je moet zker je eiwitten erg hoog houden.Mijn middel ging tijdens de t3 gebruik van 6 weken van 82 naar 72.Wel in combo met redelijk uitgebalanceerd dieet

Tering. Hoe komt het dat je spiermassa sneuvelt btw van een schildklierhormoon?

Greet death with a smile. Then tell him you fucked his sister.

GeneralIxBekijk openbaar profielStuur een privébericht naar GeneralIxZoek meer berichten van GeneralIxGeneralIx toevoegen aan je contactenlijst

27 november 2007, 20:55 #17 (permalink) baricade
                        Member

Citaat:

hey dino nam je alleen t3 of in combi met aas?.

baricadeBekijk openbaar profielStuur een privébericht naar baricadeStuur e-mail naar baricadeZoek meer berichten van baricadebaricade toevoegen aan je contactenlijst

27 november 2007, 21:14 #18 (permalink) Triple X
                        Senior Member

Nam er ook as mee ja t3 gebruiken zonder as is gekkewerk want dan verlies je heel veel spiermassa.
                        Want begon die kuur met 77kilo en aan het eind was ik 77 kilo haha. Alleen was wel van rond de 22%vet naar rond de 10 a 11 gegaan.

Triple XBekijk openbaar profielStuur een privébericht naar Triple XZoek meer berichten van Triple XTriple X toevoegen aan je contactenlijst

28 november 2007, 20:03 #19 (permalink) baricade
                        Member

Citaat:

hoeveel t3 nam je in die 6 weken een constante dosis van 50mg , of heb je het opgebouwt van 25,50,75?. ik heb gehoord dat je het op lage dossis wel langer kunt gebruiken dan 4 weken. wil het zelf ook in me kuur toevoegen.

Comment

Het gaat hier om mensen zonder Schildklier problemen. Het is zelfs voor hun erg gevaarlijk T3 te nemen. Ik raad het dan ook iedereen af.. Met je schildklier moet je niet spelen, want daar komt alleen maar ellende van. Je legt namelijk voor 100% je eigen klier 6-8 weken plat, wat erg link kan zijn.
                          Voor jouw is het noodzaak je klachten te verbeteren.
                          Ik merk dat je graag toch wat wilt ondernemen, vraag een proefbehandeling thyrax bij je behandelende arts. Kom met de juiste argumenten, een proefbehandeling is maar 6 weken op een zeer lage dosering thyrax.

Je hebt 3 vormen van medicatie:

Levothyroxine (Thyrax/Euthyrax): Enkel T4 hormoon, stimuleert aanmaak T3, die bij jouw overigens niet slecht is.

T3 (Cytomel/Cynomel): Enkel T3 hormoon, vaak betekend dit een DALING van de FT4, wat jij niet moet hebben).

Dierlijk hormoon (Armour Thyroid/Thyreodium/Erfa Thyroid): Deze komt uit varkens, maar heeft een verkeerde verhouding T3:T4 voor mensen, sommige mensen die het er goed op sommigen niet, dit is de een combi T3 en T4.

Starten met Levothyroxine (Vraag naar thyrax bij je dokter).

Anders andere dokter zoeken die het wel wil proberen, maar nogmaals, met deze waarden zou ik het nog even afwachten!
                          Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Hoi Beaudien, ja klopt ik weet inderdaad dat BMR hetgeen is dat het lichaam nodig heeft in een status zoals idd bv op bed liggen en niks doet. Mijn BMR is echt 1330 kCal (5565Kj). Ik heb het hier voor me liggen. Dáár ben ik dus ook onder gaan zitten. Als ik er 400 kcal onder ga zitten dan kom ik uit op 730kCal (en ja dat is dan inderdaad crashen). En ik had het dus over 1250 kCal eten dat scheelt dan maar 120 Kcal en nog niet eens 300-400Kcal... .
                            1330 - 400 = 930 kcal en geen 730 maar dat zal wel een typefoutje zijn, je had het inderdaad over 1250 kcal, dat scheelt geen 120 kcal maar 80 kcal...tot zover klopt het toch?
                            Wat nou van belang is is hoeveel je nu op dit moment eet aan kcal :
                            De afgelopen 2 maanden eet ik vooral eiwitten. ('s ochtends eiwittenshake of kwark, in de middag een heerlijke salade met wat kip en noten pitter ein, in de advond salade, groente en een stuk vis of kip). Ik val er gewoon NIET door af!!
                            Dit is dus echt crashen, je at in het verleden al volgens mij best weinig, daarna met je dieten van 1250 kcal en nu sinds een paar maanden bijna niets, oftewel gooi je voeding eens naar normale maatstaven, vind je het gek dat je niet afvalt... ga een tijdje rond de 2100 kcal eten om je metabolisme een boost te geven en je schildklierhormoon levels te normaliseren.....ga niet in 1 keer omhoog naar de 2100 kcal maar doe dit stapsgewijs met 200 kcal per dag per week te verhogen tot je aan de 2100 kcal zit en ga na een paar weken op 2100 kcal te hebben gezeten voorzichtig cutten op 1750 kcal, niet minder....

je eiwitten op 3 gram per kg lichaamsgewicht
                            je vetten op 1 gram per kg lichaamsgewicht
                            de rest aan koolhydraten.
                            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                            There is no failure except in no longer trying

Comment

Lady_S, je geeft er duidelijk blijk van dat je niet begrepen hebt wat je gezegd wordt. "BMR" en "op onderhoud" zijn twee totaal verschillende begrippen.
                              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

BMR is wat je verbruikt als je helemaal niets doet. Zelfs praten gooit je energiebehoefte omhoog. Dat is totaal iets anders dan onderhoud. Onder je BMR gaan zitten is gewoon niet slim. Kijk, als je niet eet val je af, maar het is wel ongezond en niet vol te houden. Daarom gaan mensen jojo-en. Beter is om je totale energiebehoefte te meten, dus BMR + activiteit en daar iets onder te gaan zitten. Heel eerlijk, TS zoekt veel info maar weet nog amper iets. Laat dit soort medische zaken over aan mensen die er werkelijk verstand van hebben en ga niet zelf zo lopen aanklooien.
                                Train hard or go hormone

Comment

Actieve discussies

Collapse

Antalya Escort
                                sikis
                                İstanbul Escort
                                istanbul escort bayan
                                sisli escort beylikduzu escort bayan
                                antalya escort atakoy escort
                                umraniye escort bayan
                                Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                                mariobet giriş betist giriş restbet giriş zbahis royalbet
                                otobet
                                deneme bonusu veren siteler bonus veren siteler
                                deneme bonusu veren siteler
                                deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler
                                mobilbahis giriş rokubet giriş
                                bonus veren siteler
                                deneme bonusu veren siteler bonus veren siteler
                                bonus veren siteler
                                casino siteleri
                                casino siteleri
                                casibom< giriş/a> betturkey
                                alanya escort gaziantep escort gaziantep escort gaziantep escort mersin escort
                                bonus veren siteler
                                deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler
                                Working...