Ralph Moorman-de Hormoonfactor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dezw man wil ook geld verdienen net als iedereen straks komt er weer wat anders
    Face your demons...........

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
      Ja, en ze hebben waarschijnlijker een betere fysiek dan jij.
      Originally posted by Ellie View Post
      Nou, ik zie mezelf eigenlijk wel als bodybuilder, mijn lichaam is aan het afbreken door mijn ziekte en ik bouw het op om niet achteruit te gaan. Use it or lose it.
      Originally posted by Marv View Post
      FYI; Bodybuilding is een sport waarbij men door krachttraining de spieren tracht te ontwikkelen om het lichaam te verfraaien.

Wiki..
      +1

dus michel het antwoord op je vraag is duidelijk, al voor je ze gesteld had
      Aan welke sport doe jij?
      Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Nou, ik zie mezelf eigenlijk wel als bodybuilder, mijn lichaam is aan het afbreken door mijn ziekte en ik bouw het op om niet achteruit te gaan. Use it or lose it.

Even on-topic: je kunt ook trainer worden van dit hormoonprogramma, cursussen kun je volgen bij onze eigen Hollandse Zweinstein: Sonnevelt. Altijd al energetisch therapeut of voetreflexzonetherapeut willen worden, of is de cursus hoogsensitiviteit of de workshop "Ogen, spiegel van de ziel" meer voor jou? Jongens, dit stinkt naar kwakzalverij en semi-medisch gelul.

vind dat meer body shaper... is geen aanval ofzo... maarja wanneer kan je jezelf nou echt een bodybuilder noemen..

At beaudien: Dat kan je wel zeggen lekker hoor, kijk altijd met veel genot naar die klasse

Comment

Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen/fitnesscentra, of thuis, bedoeld.

Uiteraard kan men ook thuis trainen indien men voldoende kennis heeft. Dit kan met eenvoudige apparaten. Er zijn niet altijd apparaten nodig om fitness te beoefenen. Oefeningen als touwtje springen, stretching, opdrukken en buikspieroefeningen kunnen ook thuis gedaan worden.

Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:
          gericht op algehele conditieverbetering;
          gericht op vetverbranding en afslanken (spinning, aerobics, cardiofitness etc.);
          gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa (bodybuilding).

Met andere woorden; Bodybuilding is een tak van fitness.

Zo hebben we allemaal een beetje gelijk!
          Ssssmoking

Comment

ok marv duidelijk denk ook dat het ligt aan de manier hoe je traint.

Comment

Originally posted by michelboomkens View Post
              vind dat meer body shaper... is geen aanval ofzo... maarja wanneer kan je jezelf nou echt een bodybuilder noemen..
              Het kan me roesten wat jij vindt. Voordat je etiketjes gaat plakken kun je beter eerst eens gaan inlezen in de gevolgen van fibromyalgie als je het niet behandelt.
              Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

ik zeg toch niks over je ziekte....

Comment

Originally posted by michelboomkens View Post
                  ik zeg toch niks over je ziekte....
                  kben het wel met je eens, je bouwt inderdaad aan je lichaam. Dus je build je body. klopt zeker vind ik.
                  maar als je gewoon veel bezig bent met voeding en fitness vind ik je niet meteen een bodybuilder. Ik vind iemand pas een bodybuilder als hij/zij podium ambities heeft.
                  zelf ben ik ook rete veel bezig met fitnessen en wijk ik ook nooit af van mijn voeding, skip geen maaltijden etc. maar ik zie mijzelf niet als een bodybuilder, dat vind ik toch wel wat te veel eer voor mezelf en ik denk dat je mijn kennis niet kan vergelijken met iemand als bv marnop die je zonder enige twijfel tot bodybuilder kan rekenen.
                  maargoed, daar gaat dit topic eigenlijk helemaal niet over en ik denk dat 'het zijn van een bodybuilder' meer een mening is dan dat je iemand een stempel kan opdrukken van jij wel bodybuilder en jij niet.
                  Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
                  Doel eind 2015: 100kg
                  http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Het kan me roesten wat jij vindt. Voordat je etiketjes gaat plakken kun je beter eerst eens gaan inlezen in de gevolgen van fibromyalgie als je het niet behandelt.
                    Misschien heb ik ergens een schakel gemist maar is fibromyalgie niet ook gewoon een etiketje?

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                      Wel goed lezen. Hij zegt niet dat bb'ers dat denken. Hij zegt dat mensen in het algemeen bij hormonen aan doping en BB'ers denken. Beetje kul dus.

Dan is het antwoord alsnog om gewoon natuurlijker te gaan eten. Biologisch, zonder toevoegingen, etc. En niet weer een of andere sups erbij.

Gaat het boek niet juist daarom?

Comment

Originally posted by Sejuiced View Post
                        Misschien heb ik ergens een schakel gemist maar is fibromyalgie niet ook gewoon een etiketje?
                        Fibromyalgie is een duidelijk herkenbaar typisch klachtenpatroon en is duidelijk te diagnosticeren aan de hand van de triggerpoints. Dit zijn de punten waar de spiergroepen zich hechten aan de gewrichten. Die doen normaliter niet zeer, maar bij een fibropatiënt veroorzaakt een kleine druk al hevige pijn. Door te drukken op die triggerpoints wordt de diagnose gesteld. Fibropatiënten hebben minstens 11 drukpunten op hun lijf die pijnlijk zijn, dus het is niet zo dat je "ergens een pijntje" hebt. Het is dan over je hele lijf en duidelijk afwijkend van de standaard.

De oorzaak is nog niet helemaal duidelijk, die wordt gezocht in de aansturing van de spierspanning in de hersenen. Vermoedelijk worden de spieren permanent op een te hoge spanning gehouden waardoor de chronische pijn, stijfheid en op den duur functieverlies optreden. De chronische pijn wordt veroorzaakt door een verkeerde signaalgeleiding, het functieverlies zet in als de spieren te stijf worden om nog gebruikt te kunnen worden. De chronische pijn zorgt vaak voor vermoeidheid en verminderde belastbaarheid.

De behandeling bestaat uit symptoombestrijding en voorkomen van overbelasting. Daarbij kun je denken aan: minder activiteiten of activiteiten beter spreiden, meer rust nemen, pijnstilling en meer bewegen. Bewegen zorgt er voor dat je de spieren in conditie houdt zodat ze niet gaan slinken, ook houd je de spieren soepel en sterk waardoor je functieverlies kunt beperken/voorkomen. Ik ben nu bijvoorbeeld gericht aan het trainen om te voorkomen dat ik mijn handen niet meer boven mijn hoofd kan tillen. De spieren van de bovenrug/schouders beginnen namelijk te verstijven.

Comment

Fibromyalgie is een duidelijk herkenbaar typisch klachtenpatroon en is duidelijk te diagnosticeren aan de hand van de triggerpoints. Dit zijn de punten waar de spiergroepen zich hechten aan de gewrichten. Die doen normaliter niet zeer, maar bij een fibropatiënt veroorzaakt een kleine druk al hevige pijn. Door te drukken op die triggerpoints wordt de diagnose gesteld. Fibropatiënten hebben minstens 11 drukpunten op hun lijf die pijnlijk zijn, dus het is niet zo dat je "ergens een pijntje" hebt. Het is dan over je hele lijf en duidelijk afwijkend van de standaard.

De oorzaak is nog niet helemaal duidelijk, die wordt gezocht in de aansturing van de spierspanning in de hersenen. Vermoedelijk worden de spieren permanent op een te hoge spanning gehouden waardoor de chronische pijn, stijfheid en op den duur functieverlies optreden. De chronische pijn wordt veroorzaakt door een verkeerde signaalgeleiding, het functieverlies zet in als de spieren te stijf worden om nog gebruikt te kunnen worden. De chronische pijn zorgt vaak voor vermoeidheid en verminderde belastbaarheid.

De behandeling bestaat uit symptoombestrijding en voorkomen van overbelasting. Daarbij kun je denken aan: minder activiteiten of activiteiten beter spreiden, meer rust nemen, pijnstilling en meer bewegen. Bewegen zorgt er voor dat je de spieren in conditie houdt zodat ze niet gaan slinken, ook houd je de spieren soepel en sterk waardoor je functieverlies kunt beperken/voorkomen. Ik ben nu bijvoorbeeld gericht aan het trainen om te voorkomen dat ik mijn handen niet meer boven mijn hoofd kan tillen. De spieren van de bovenrug/schouders beginnen namelijk te verstijven.
                          Duidelijk klachtenbeeld ben ik écht niet met je eens:

- Spierpijnen in het hele lichaam
                          - Ochtendstijfheid
                          - Vermoeidheid
                          - Gevoel niet goed geslapen te hebben
                          - Prikkelbare / spastische darm
                          - Hoofdpijn die lijkt op migraine
                          - Duizeligheid
                          - Concentratiestoornissen
                          - Vergeetachtigheid
                          - Stemmingswisselingen
                          - Tintelend gevoel
                          - Verhoogd koudegevoel (gedeeltelijk paars verkleuren van handen en voeten)

Daarnaast kunnen er nog andere symptomen/klachten aanwezig zijn:

- Gewrichtspijnen
                          - Depressiviteit
                          - Allergische reacties
                          - Veelvuldige diarree maar ook verstopping, moeilijke ontlasting
                          - Gezwollen blaas
                          - Pijnlijke menstruatie
                          - Zichtbaar gezwollen handen, voeten en gezicht
                          - Gevoel van gezwollen handen
                          - Misselijk gevoel
                          - Zwakke aandrang
                          - Onregelmatige hartkloppingen
                          - Gevoel van kriebelen, prikkelen of doofheid in de handen
                          - Verhoogde lichaamstemperatuur
                          - Rugpijn
                          - Verminderd libido
                          - Hoorproblemen/ruisen/fluiten in de oren
                          - Droge slijmvliezen van de ogen en de mond
                          - Droge slijmvliezen in de vagina
                          - Krampachtige pijn in het onderlijf
                          - Angst- en paniekgevoelens
                          - Vluchtig uitvallen van het gezichtsvermogen
                          - Ontsteking van het keelslijmvlies
                          - Problemen met de luchtwegen, hoestprikkels
                          - Haaruitval
                          - Pijngevoel, soms al bij aanraking van de huid
                          - Meer gevoeligheid voor geruis, luider horen van geruis
                          - Voortdurende pijnlijke drang tot stoelgang of urineren
                          - Weergevoeligheid
                          - Moeilijker urineren met meer weerstand
                          - Meer zweetafscheiding, in combinatie met een penetrante geur
                          - Branderig gevoel van de huid, bijv. bij de wangen (richting oren)
                          - Druk en benauwdheid op het hart
                          - Eczeem/huiduitslag
                          - Heesheid
                          - Algemene allergieën
                          - Tremor (trillen van de handen)
                          - Waterophopingen, met name 's ochtends in gezicht en handen
                          - Hevig kriebelen in de benen
                          - Toename van gewicht overdag tot 2 kg (dit verdwijnt 's nachts)

Triggerpoint test is ook zeker geen diagnostisch middel voor een aandoening. Wel voor fibromyalgie, maar die term zegt tot noch toe niks over wat er aan de hand is met je lichaam.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat je klachten hebt en vind het heel vervelend voor je, maar ik ben het gewoon niet met de reguliere geneeswijze eens en vind dat de term veel te makkelijk wordt gebruikt. Zeker aangezien er zoveel mensen zijn met een handvol klachten uit bovenstaand rijtje en dan allemaal "fibro" hebben, terwijl er zeker niet hetzelfde aan de hand hoeft te zijn.
                          Wat vind jij daarvan?

Comment

Laat ik even de vergelijking trekken met een andere ziekte die ik heb: coeliakie. Daarbij hoort minstens een even grote waslijst aan symptomen, maar men zegt niet: je bent vermoeid en je hebt aften dus je hebt coeliakie. Nee, men zegt: je hebt duidelijke en meetbare symptomen (stoelgangsproblemen, vitaminetekorten) en door middel van onderzoek is gebleken dat je antistoffen aanmaakt tegen gluten en een darmbeschadiging hebt, dat verklaart jouw klachten. Later zie je dan ook dat er allerlei (vage) klachten zoals vermoeidheid verdwijnen als men op het dieet gaat. De conclusie is dan dat die vage klachten ook samen hingen met de coeliakie, niet andersom.

Bij mijn fibro-diagnose ging het op dezelfde manier: ik meldde me met pijn en uitvalsverschijnselen bij de fysio, de fysio heeft een aantal tests gedaan waarbij bleek dat de pezen erg geïrriteerd waren. Er bestond een vermoeden van reuma omdat de klachten gedurende de dag een specifiek verloop hadden. Dat specifieke verloop was kenmerkend, ook waren de klachten aan beide armen symmetrisch hetgeen je niet zou verwachten bij iets als RSI. In het bloed werd echter zeer minimaal ontstekingsfactor aangetroffen, dus het was geen ontstekingsreuma. Bij de reumatoloog is er toen een uitgebreid onderzoek geweest, en toen bleek ik drukpuntgevoeligheid te hebben. Op basis van de bloedonderzoeken en de drukpuntgevoeligheid is toen de diagnose gesteld.

Ik heb zelf niet het idee dat de term in mijn geval licht gebruikt is, natuurlijk kan ik niet voor anderen spreken maar de diagnose is bij mij op een duidelijke en meetbare manier gegaan.
                            Die lijst aan klachten die er mee samen hangen is een inventarisatie van klachten die patiënten verder nog melden. Iemand zal niet gediagnosticeerd worden op basis van al die vage klachten, dan moet er toch wel wat aanwijsbaars zijn.
                            Last edited by Ellie; 15-09-2011, 12:03.

Comment

Bij mijn fibro-diagnose ging het op dezelfde manier: ik meldde me met pijn en uitvalsverschijnselen bij de fysio, de fysio heeft een aantal tests gedaan waarbij bleek dat de pezen erg geïrriteerd waren. Er bestond een vermoeden van reuma omdat de klachten gedurende de dag een specifiek verloop hadden. Dat specifieke verloop was kenmerkend, ook waren de klachten aan beide armen symmetrisch hetgeen je niet zou verwachten bij iets als RSI. In het bloed werd echter zeer minimaal ontstekingsfactor aangetroffen, dus het was geen ontstekingsreuma. Bij de reumatoloog is er toen een uitgebreid onderzoek geweest, en toen bleek ik drukpuntgevoeligheid te hebben. Op basis van de bloedonderzoeken en de drukpuntgevoeligheid is toen de diagnose gesteld.
                              Je beschrijft hier eigenlijk precies het proces waar ik moeite mee heb: Fysio doet een aantal tests waaruit bleek dat pezen geïrriteerd waren. wat voor tests waren dit dan? echo? of gewoon voelen/drukken?
                              Dan komt er een vermoeden reuma (het gaat altijd zo) en er wordt onderzoek gedaan. er wordt dan NIKS GEVONDEN, dus GEEN REUMA. dan maar fibro want de klachten lijken daarop.
                              Maar alsnog heb je geen idee wat er nou eigenlijk aan de hand is (zoals je wel duidelijk omschrijft bij je gluten allergie), correct me if i'm wrong. Fibromyalgie is een verzameling van klachten, GEEN ZIEKTEBEELD. tenzij je mij precies kan uitleggen watvoor processen er verantwoordelijk zijn voor je klachten...

De drukpunt gevoeligheidstest, nogmaals, zegt niks en is niet betrouwbaar. Iedereen met en verhoogde druk/pijngevoeligheid kan daar positief op scoren, maar denk je nou echt dat iedereen dan dezelfde aandoening heeft?

daarbij, vertoont het symptomen beeld van coeliakie veel gelijkenissen met die van fibro

Allemaal weer heel ruim genomen,vage klachten. vind je dat zelf nou niet opvallend?

Iemand zal niet gediagnosticeerd worden op basis van al die vage klachten, dan moet er toch wel wat aanwijsbaars zijn.
                              is er wat aanwijsbaars dan in dit geval?
                              Last edited by Sejuiced; 16-09-2011, 12:36.

Comment

Originally posted by Sejuiced View Post
                                Je beschrijft hier eigenlijk precies het proces waar ik moeite mee heb: Fysio doet een aantal tests waaruit bleek dat pezen geïrriteerd waren. wat voor tests waren dit dan? echo? of gewoon voelen/drukken?

Dit was een onderzoek waarbij de pezen gerekt en gestrekt werden, dit zorgde voor een hevige pijnprikkel.

Dan komt er een vermoeden reuma (het gaat altijd zo) en er wordt onderzoek gedaan. er wordt dan NIKS GEVONDEN, dus GEEN REUMA. dan maar fibro want de klachten lijken daarop.
                                Maar alsnog heb je geen idee wat er nou eigenlijk aan de hand is (zoals je wel duidelijk omschrijft bij je gluten allergie), correct me if i'm wrong. Fibromyalgie is een verzameling van klachten, GEEN ZIEKTEBEELD. tenzij je mij precies kan uitleggen watvoor processen er verantwoordelijk zijn voor je klachten...

Zoals je het nu vermeldt is het wel erg ongenuanceerd. Reuma heeft zeer veel verschillende ziektebeelden waarvan lang niet allen ontstekingsvormen zijn. Het klachtenverloop dat bij fibromyalgie optreedt is vergelijkbaar met het patroon dat optreedt bij andere vormen van reuma, vandaar dat het gelijk behandeld wordt als overige reumatische aandoeningen. Er wordt op dit moment nog onderzoek gedaan naar de oorzaak van fibromyalgie, maar dat de oorzaak nog niet bekend is betekent niet dat de aandoening niet bestaat.

De drukpunt gevoeligheidstest, nogmaals, zegt niks en is niet betrouwbaar. Iedereen met en verhoogde druk/pijngevoeligheid kan daar positief op scoren, maar denk je nou echt dat iedereen dan dezelfde aandoening heeft?

Natuurlijk kan iemand een verhoogde drukgevoeligheid hebben. Bij fibromyalgie ligt het er juist in dat die drukpunten op vrijwel alle gewrichten liggen, en niet slechts bij een of twee gewrichten. Dat totaalbeeld van pijn over het hele lichaam is een onderdeel van de diagnose fibro.

daarbij, vertoont het symptomen beeld van coeliakie veel gelijkenissen met die van fibro
                                Allemaal weer heel ruim genomen,vage klachten. vind je dat zelf nou niet opvallend?

Nee, dit vind ik niet opvallend. Dit zijn namelijk klachten die bij het gros van de bevolking wel eens voorkomen. Het is dus niet verwonderlijk dat iemand daar last van heeft, ziekte of niet.

is er wat aanwijsbaars dan in dit geval?
                                Jazeker, er is sprake van regelmatige ontstekingen van pezen, krachtsverlies, functieverlies, ochtendstijfheid en drukgevoelige plekken op vrijwel alle gewrichten in het lijf en de hele dag pijn.
                                Kijk, al die twijfels maken het niet minder reeël. Het feit blijft gewoon dat ik die klachten heb, een oorzaak of een leuk naampje maakt daar geen verschil in. Wat wel verschil maakt is een behandelmethode bestaand uit fysiotherapie, regelmatige training van de spieren en voldoende rust.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X