Ralph Moorman-de Hormoonfactor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Ellie View Post
    Kijk, al die twijfels maken het niet minder reeël. Het feit blijft gewoon dat ik die klachten heb, een oorzaak of een leuk naampje maakt daar geen verschil in. Wat wel verschil maakt is een behandelmethode bestaand uit fysiotherapie, regelmatige training van de spieren en voldoende rust.
    Klopt, het belangrijkste is dat je klachten hebt.

maar dat het geen verschil maakt of er, en wát de oorzaak is, is de meest onzinnige bullshit die je kan uitkramen. Dat is JUIST de enige manier hoe je je aandoening effectief kan bestrijden.
    Ik zeg dat alleen omdat ik zelf ook therapeut ben, en regelmatig te maken heb met fibro patienten. En het enige dat ik weet is dat de therapie vorm die jij beschrijft de klachten soms draagbaar maken maar zéker niet oplossen.
    of wel?

of geloof je dat het een mystieke aandoening is zonder oorzaak die niet op te lossen valt, en je voor eeuwig noodgedwongen klachten zult houden?

Comment

Realiteit is dat er problemen zijn die we, nu in ieder geval nog, niet kunnen verklaren of oplossen.
      Er is een heel scala aan vage symptomen/ klachten, zeker op het gebied van allergieën/ intoleranties/ etc etc.

Alleen al het concept dat er een naam voor is. En er iemand is 'die er voor gestudeerd heeft' die je kan vertellen wat je moet doen, zal voor een enorme placebo verbetering kunnen zorgen. Even los van het feit of een behandeling daadwerkelijk effect heeft.
      Maar het geld voor ongeveer al dit soort kwalen dat er geen of te weinig onderzoek is gedaan om er iets significants over te kunnen zeggen. Het feit dat een oplossing bij veel patienten een verbetering bewerkt zegt niks zolang het niet blind getest is met een placebo controle groep.

Ik ben dan ook redelijk sceptisch over alle wonder dieten, pilletjes, vitaminen, ga zo maar door.
      Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by Sejuiced View Post
        maar dat het geen verschil maakt of er, en wát de oorzaak is, is de meest onzinnige bullshit die je kan uitkramen.
        Goed, als we met dat soort termen gaan beginnen is wat mij betreft deze discussie beëindigd. Ik wil best met je in discussie, maar dan op een respectabele manier. Ik heb geen behoefte om op deze manier aangesproken te worden.

of geloof je dat het een mystieke aandoening is zonder oorzaak die niet op te lossen valt, en je voor eeuwig noodgedwongen klachten zult houden?
        Gelukkig geloof ik niet in mystiek gebeuren en niet in de slachtofferrol. Waar ik wel in geloof is werken aan herstel.
        Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Hoewel er zeker wat geoptimaliseerd kan worden aan hormonale elementen bij mensen, geloof ik er niet in dat de resultaten zo schokkend zijn als men beschrijft. De facto is en blijft de basis kcals in vs. kcals uit. Alles ernaast (timing, type) is voor de laatste 10-20%.
          het aantal kcal dat je tot je neemt heeft wel invloed op tientallen hormonen. Die omhoog of omlaag gaan bij eten boven behoefte, en het tegenovergestelde bij eten onder behoefte. (testosteron, insuline, leptine, IGF1, en de hele waslijst).

beiden gaan dus hand in hand.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ja en nee. Ja, ze hebben invloed. Neen, ze hebben geen invloed dat ze het verschil maken tussen 50% resultaat of 100%. Het gaat echt om maximaal 10-20% extra (en dan neem ik het bijzonder ruim). Realistisch gerekend komt dit op 500-1000 gram op jaarbasis, uitgaande van 5kg/j. Zo schokkend is dat mijns inziens niet, zeker niet als je de 10% neemt die ik persoonlijk realistischer vindt.

Met wedstrijdfysiek in het hoofd gaat dat uitmaken, anders is het echt te verwaarlozen.

Nogmaals, gezondheid is een ander hoofdstuk, maar daar hebben we het nu niet over (voordat die discussie komt opdoemen).

Leuk dat je weer eens post overigens.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

maar dat het geen verschil maakt of er, en wát de oorzaak is, is de meest onzinnige bullshit die je kan uitkramen.
              Ik vond het een interessant gesprek maar dit is dan weer jammer.
              Als jij zelf therapeut bent (zoals je zegt), hoop ik voor je patiënten dat je wat minder bot met hun gevoelens omgaat dan hier tegen Ellie.
              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ja en nee. Ja, ze hebben invloed. Neen, ze hebben geen invloed dat ze het verschil maken tussen 50% resultaat of 100%. Het gaat echt om maximaal 10-20% extra (en dan neem ik het bijzonder ruim). Realistisch gerekend komt dit op 500-1000 gram op jaarbasis, uitgaande van 5kg/j. Zo schokkend is dat mijns inziens niet, zeker niet als je de 10% neemt die ik persoonlijk realistischer vindt.

Met wedstrijdfysiek in het hoofd gaat dat uitmaken, anders is het echt te verwaarlozen.

Nogmaals, gezondheid is een ander hoofdstuk, maar daar hebben we het nu niet over (voordat die discussie komt opdoemen).

Leuk dat je weer eens post overigens.
                zo kun je natuurlijk alles relativeren. Naar mijn mening maken bijvoorbeeld supplementen nog geen 3% uit van het verschil. zij hebben weinig invloed op het totaalplaatje. maar het is wel hetgeen waar velen veel tijd en geld instoppen.

Tuurlijk is de basis voor een toename in spiermassa training + kcal. En wellicht heb je gelijk dat buiten dit alles andere wat je doet misschien maar 25% extra is (buiten gezondheidsfactoren die in mijn ogen ook wel belangrijk zijn).
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Hoewel er zeker wat geoptimaliseerd kan worden aan hormonale elementen bij mensen, geloof ik er niet in dat de resultaten zo schokkend zijn als men beschrijft. De facto is en blijft de basis kcals in vs. kcals uit. Alles ernaast (timing, type) is voor de laatste 10-20%.
                  Wellicht, maar het gaat wel aardig aantikken na een aantal jaar. En uiteindelijk gaat het om de som van het totaal.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                    zo kun je natuurlijk alles relativeren. Naar mijn mening maken bijvoorbeeld supplementen nog geen 3% uit van het verschil. zij hebben weinig invloed op het totaalplaatje. maar het is wel hetgeen waar velen veel tijd en geld instoppen.

Tuurlijk is de basis voor een toename in spiermassa training + kcal. En wellicht heb je gelijk dat buiten dit alles andere wat je doet misschien maar 25% extra is (buiten gezondheidsfactoren die in mijn ogen ook wel belangrijk zijn).
                    Een realistisch kader is in mijn ogen nooit weg. Mensen die afhaken wegens de stringente "optimale voorwaarden" terwijl die niet noodzakelijk zijn voor een behoorlijk resultaat, vind ik zonde. De mensen die voor het optimum gaan zullen zich niet tegen laten houden door perspectief, de mensen die gewoon resultaten willen zonder daarvoor alles te hoeven laten staan zullen zich gemotiveerd voelen.

Overigens is de gezondheid ook uiteraard belangrijk, maar met sporten alleen al heb je een enorm voordeel t.o.v. de rest die gemiddeld eet en ook al ruim in de zeventig wordt.

Originally posted by inferno_0666 View Post
                    Wellicht, maar het gaat wel aardig aantikken na een aantal jaar. En uiteindelijk gaat het om de som van het totaal.
                    True, maar voor een gemiddelde sporter is een extra jaartje trainen en wat minder strict leven waarschijnlijk beter te doen dan een jaartje minder en vijf jaar superstrict eten.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                      Als jij zelf therapeut bent (zoals je zegt), hoop ik voor je patiënten dat je wat minder bot met hun gevoelens omgaat dan hier tegen Ellie.

Sorry misschien een beetje verkeerde woordkeuze maar ik wordt gewoon boos van dat soort uitspraken want het is gewoon niet waar.

het gesprek heeft weer een ontopic wending gekregen zie ik maar als je er nog op terug wil komen...

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                        Het feit dat een oplossing bij veel patienten een verbetering bewerkt zegt niks zolang het niet blind getest is met een placebo controle groep.

Ik ben dan ook redelijk sceptisch over alle wonder dieten, pilletjes, vitaminen, ga zo maar door.
                        kan je dit verder toelichten?

Comment

@ sf01
                          Bij voorkeur zelfs dubbelblind met crossover en pauze ertussen. Op een hele grote groep, met veel verschillende mensen, zonder dat de groepen veel afwijken. Het is wat die wetenschap.

sigpic

Comment

....en dus bijna onmogelijk om betrouwbaar uit te voeren op mensen.

Comment

Zonder geld onmogelijk zelfs. Daarnaast heb je nog compliance, confounding, bias... Het is zo leuk.

sigpic

Comment

Originally posted by Beaudien View Post

Yep ik ben zelf therapeut maar ben hier niet in die functie tenzij er op die manier advies gevraagd wordt.
                                Maar als je met "bot" bedoelt dat ik zeg wat ik bedoel, ook als de waarheid soms niet altijd leuk is om te horen, ja dat doe ik wél. En het wordt me niet altijd in dank afgenomen, totdat diezelfde mensen uiteindelijk grenzen doorbreken en wel komen waar ze willen zijn.
                                Soms blijken de mensen die je rotste dingen tegen je zeggen je beste vrienden.
                                Jou wil ik nog even meegeven: practise what you preach, misschien vind ik jouw opmerking hierboven ook wel kwetsend

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X