Ralph Moorman-de Hormoonfactor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Geef eens een korte samenvatting van het eetschema? Btw: Hij is echt niet de eerste die voeding ook relateert aan hormoonhuishouding.
    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
      @ sf01
      Bij voorkeur zelfs dubbelblind met crossover en pauze ertussen. Op een hele grote groep, met veel verschillende mensen, zonder dat de groepen veel afwijken. Het is wat die wetenschap.
      Nee joh, gewoon een meta analyse uitvoeren
      Train hard or go hormone

Comment

Volgens mij is fibromyalgie ondertussen een redelijk geaccepteerd syndroom, maar het zal niet snel uit het schemergebied komen. Er zullen sceptici blijven bestaan over of het wel een op zichzelf staande aandoening is. Het is zoals Sejuiced zegt een verzameling van klachten die uiteindelijk leidt tot de diagnose fibromyalgie, maar pas als andere ziekten zijn uitgesloten. Mogelijk speelt de psyche ook een belangrijke rol hierin.

Meerdere ziekten/syndromen waarover getwijfeld wordt of het wel echt (volledig) lichamelijke aandoening zijn of waarover in ieder geval veel gespeculeerd wordt:
        -Prikkelbare darm syndroom
        -Bekkeninstabiliteit
        -RSI
        -Chronisch vermoeidheidssyndroom
        etc

Koppeling met een psychische achtergrond komt voor uit het feit dat bijvoorbeeld mensen met PBS ook eerder bekken-instabiel worden, terwijl hier geen redelijke relatie tussen is.
        Train hard or go hormone

Comment

Osteopaat is geen kwakzalver he, is geen chiropractor.

Originally posted by Sejuiced View Post
          Haha dat zijn 2 harde claims. Ben benieuwd naar jullie beredenatie
          Waar doel je hier op? Misschien makkelijk om te weten aangezien je redenatie wilt

Originally posted by Toph View Post
          Volgens mij is fibromyalgie ondertussen een redelijk geaccepteerd syndroom, maar het zal niet snel uit het schemergebied komen. Er zullen sceptici blijven bestaan over of het wel een op zichzelf staande aandoening is. Het is zoals Sejuiced zegt een verzameling van klachten die uiteindelijk leidt tot de diagnose fibromyalgie, maar pas als andere ziekten zijn uitgesloten. Mogelijk speelt de psyche ook een belangrijke rol hierin.

Meerdere ziekten/syndromen waarover getwijfeld wordt of het wel echt (volledig) lichamelijke aandoening zijn of waarover in ieder geval veel gespeculeerd wordt:
          -Prikkelbare darm syndroom
          -Bekkeninstabiliteit
          -RSI
          -Chronisch vermoeidheidssyndroom
          etc

Koppeling met een psychische achtergrond komt voor uit het feit dat bijvoorbeeld mensen met PBS ook eerder bekken-instabiel worden, terwijl hier geen redelijke relatie tussen is.
          Tja... er komen zo steeds meer kwalen en problemen erbij. En ik wil zeker niet zeggen dat deze klachten niet echt zijn. Maar het is in ieder geval duidelijk dat we te weinig weten om te zeggen wat er in zo'n geval aan de hand is.

Verder blijft nog steeds in mijn ogen onderschat worden dat lichaam, ziel en geest met elkaar verbonden zijn. geestelijke klachten hebben lichamelijke uitwerken, en lichamelijk klachten kunnen geestelijke uitwerking hebben. Hierin is placebo ook een geweldig voorbeeld. Omdat jij er vertrouwen in hebt dat het werkt... werkt het. Niet omdat er daadwerkelijk werkzame stoffen zijn.
          Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post

Waar doel je hier op? Misschien makkelijk om te weten aangezien je redenatie wilt

Tja... er komen zo steeds meer kwalen en problemen erbij. En ik wil zeker niet zeggen dat deze klachten niet echt zijn. Maar het is in ieder geval duidelijk dat we te weinig weten om te zeggen wat er in zo'n geval aan de hand is.

Verder blijft nog steeds in mijn ogen onderschat worden dat lichaam, ziel en geest met elkaar verbonden zijn. geestelijke klachten hebben lichamelijke uitwerken, en lichamelijk klachten kunnen geestelijke uitwerking hebben. Hierin is placebo ook een geweldig voorbeeld. Omdat jij er vertrouwen in hebt dat het werkt... werkt het. Niet omdat er daadwerkelijk werkzame stoffen zijn.
            Mee eens. En iets niet kunnen aantonen betekent niet dat iets niet bestaat (3x niet). De klachten zijn voor de patiënt sowieso echt, dus dient het behandeld te worden. Zo wordt er nu vaak naar gekeken.
            Train hard or go hormone

Comment

@Sf01,

Ik bedoel dat chiropractie/osteopathie niet zouden werken. Heb behoorlijk indrukwekkende dingen onder die disciplines zien gebeuren namelijk..
              vergeet niet dat het ook niet zomaar cursusjes zijn ofzo he, zit een 6 jarige opleiding aan vast....

Comment

Haha dat zijn 2 harde claims. Ben benieuwd naar jullie beredenatie
                Osteopathie is een doorgeleerde fysiotherapeut. Basis is bewezen, dus met extra kennis zal deze niet opeens niet meer werken, eerder beter.

Chiropractie was meer een geintje. Gewoon omdat het nog steeds een beetje shady is, vandaar.

Originally posted by Toph View Post
                Nee joh, gewoon een meta analyse uitvoeren
                Mwah. Als je alleen maar baggerstudies hebt, gaat die meta analyse ook niks behoorlijks teruggeven. Daarnaast kijk je in een metastudie ook naar de kwaliteit van studies, en om aan die kwaliteit tegemoet te komen noemde ik wat extra eisen aan een echt goede studie.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Osteopathie is een doorgeleerde fysiotherapeut. Basis is bewezen, dus met extra kennis zal deze niet opeens niet meer werken, eerder beter.

Chiropractie was meer een geintje. Gewoon omdat het nog steeds een beetje shady is, vandaar.

...
                  Nee zie je...dat is juist het probleem. Veel osteopaten zijn fysiotherapeuten die manuele therapie en/of osteopathie erbij zijn gaan doen. Maar dit is niet gegarandeerd.

En ik ben het met je eens dat de fysiotherapeutische basis solide is. Maar alles extra wat het osteopaat maakt... is mijn ogen shaky at best.

Een osteopaat is een beoefenaar van de osteopathie. Terwijl een osteopaat in de Verenigde Staten een volwaardig arts is (D.O.) naast de andere artsen (M.D.) is een osteopaat in Europa meestal een fysiotherapeut of manueel therapeut van origine. Osteopaten in Europa hebben na een medische of paramedische opleiding nog een vijf- tot zesjarige opleiding gevolgd. Daarnaast bestaan ook full time opgeleide osteopaten. In Nederland geeft het College-Sutherland te Amsterdam de enige opleiding waarbij men na voltooing de titel D.O. mag voeren.
                  Een osteopaat werkt volgens een manuele geneeswijze waarin niet enkel naar de genezing van de op dat moment optredende kwaal wordt gekeken, maar ook de algehele constitutie van de patiënt wordt betrokken in zijn beslissingen. Het doel is natuurlijk de patiënt van zijn of haar kwaal afhelpen maar ook een betere constitutie te verwerven zodat de kwaal zich niet opnieuw zal gaan ontwikkelen.
                  Er is echter geen wetenschappelijk onderzoek beschikbaar over de effectiviteit van een osteopathische behandeling.
                  bron: wikipedia
                  Fear is the mind killer

Comment

@Sf01,

Ik bedoel dat chiropractie/osteopathie niet zouden werken. Heb behoorlijk indrukwekkende dingen onder die disciplines zien gebeuren namelijk..
                    vergeet niet dat het ook niet zomaar cursusjes zijn ofzo he, zit een 6 jarige opleiding aan vast....
                    Tja. Homeopaten, nutritisten, osteopaten. Ze hebben allemaal 'een opleiding' ertoe gehad. Zegt in mijn ogen dus niet zoveel. Sorry
                    Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X