Bb'rs bak???

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    its een oud golfy of niet?
    Who's the Chef

    Comment


    • #62
      Originally posted by [b
      Citaat[/b] (red @ Sep. 13 2004,15:16)]Wat weegt tie dan Cur? dat telt ook mee natuurlijk... mn golfie trekt alle kanten uit als ik teveel gas geeft
      1390kg weegt `ie.

      Greets...
      Growing is like sex you can never get enough...

      Pain is temporary...pride is forever...

      Comment


      • #63
        Originally posted by [b
        Citaat[/b] (Curiosio @ Sep. 13 2004,15:34)]
        Originally posted by [b
        Citaat[/b] (red @ Sep. 13 2004,15:16)]Wat weegt tie dan Cur? dat telt ook mee natuurlijk... mn golfie trekt alle kanten uit als ik teveel gas geeft
        1390kg weegt `ie.

        Greets...
        whhaaaa zoooo veel
        lijk wel een klein wagentje zo op die foto.
        hoeveel sec naar de 100!

        Who's the Chef

        Comment


        • #64
          Originally posted by [b
          Citaat[/b] (been @ Sep. 13 2004,15:40)]
          Originally posted by [b
          Citaat[/b] (Curiosio @ Sep. 13 2004,15:34)]
          Originally posted by [b
          Citaat[/b] (red @ Sep. 13 2004,15:16)]Wat weegt tie dan Cur? dat telt ook mee natuurlijk... mn golfie trekt alle kanten uit als ik teveel gas geeft
          1390kg weegt `ie.

          Greets...
          whhaaaa    zoooo veel
          lijk wel een klein wagentje zo op die foto.
          hoeveel sec naar de 100!

          Is zeker geen klein wagentje hoor..
          Wielbasis is 254cm.
          Is wel een coupé, er zit een achterbank in waar kinderen zei het krap kunnen zitten.

          Origineel ( 220pk ) deed `ie er 6,7 seconden over. Nu met 245pk heb ik geen idee. Zal ruim 6 seconden zijn.

          Greets...
          Growing is like sex you can never get enough...

          Pain is temporary...pride is forever...

          Comment


          • #65
            Op droog wegdek zal je die 245 pk idd relatief gemakkelijk op de weg krijgen en dit omdat de motor nog vrij standaard is en omdat het een atmosferische motor is, je vermogen wordt relatief verspreid over het ganse toerental en je koppel is niet zo hoog als bij een turbomotor. Bij turbomotoren zoals die van snipke ligt het toch anders hoor, zij krijgen op een laag toerental al direct het volledige koppel te verwerken. En dit krijg je onmogelijk op de voorwielen op de baan. Ik heb al in een paar tdi'kes gezeten met 180 à 190 pk op de voorwielen, nog bijlange niet te houden met 19"ers. Die tdi'kes met 4motion hebben geen problemen met die 190 pk.

            Op nat wegdek kan je met veel pk's op de voorwielen onmogelijk perfect vertrekken (een goede chauffeur kan in natte omstandigheden wel goed vertrekken, maar perfect nooit), dit in tegenstelling tot de 4x4 die het op nat wegdek veel makkelijker heeft.

            Comment


            • #66
              Nou neem ik toch aan dat het koppel van de gtv in ieder toerengebied hoger is als dat van een turbomotor
              Dat het relatief verspreid wordt ben ik met je eens, een turbomotor gaat pas bij bepaalde toeren echt los. Nou hebben we het over een alfa en moet ik zeggen dat dat ook voor de gtv geldt, vanaf 4000 toeren gaat dat ding helemaal los. Voordeel is dat 80 in z`n 5e versnelling ook kan..

              Greets...
              Growing is like sex you can never get enough...

              Pain is temporary...pride is forever...

              Comment


              • #67
                mijn turbo schiet al een op aan 3200-3500 toeren,het voordeel hiervan is dat ik makkelijk 140 kan rijden bij 3000 toeren, tegen een andere wagen toch al aan zen 4000-4500 zit

                Vorig jaar tijdens die serieuse sneeuwval heb ik idd veel voordeel gehad aan mijn 4x4,iedereen rustig rijden en deze toch tegen een serieuse snelheid er voorbij en de meeste maar kijken

                Grtz
                stil growing

                Comment


                • #68
                  Bij 140km per uur draait de mijne ook 3000 toeren. Bij 170km per uur draait `ie 4000 toeren.

                  Greets...
                  Growing is like sex you can never get enough...

                  Pain is temporary...pride is forever...

                  Comment


                  • #69
                    en je hebt nog niet eens gekeken wat je topsnelheid is?

                    dat is altijd het eerste wat ik doe met mn nieuwe auto....

                    denk dat zo'n alfaatje ook wel tegen de 240 aanzit,is het niet?

                    zeker een coole bak

                    greetzz

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by [b
                      Citaat[/b] (Curiosio @ Sep. 13 2004,17:16)]Nou neem ik toch aan dat het koppel van de gtv in ieder toerengebied hoger is als dat van een turbomotor
                      Dat het relatief verspreid wordt ben ik met je eens, een turbomotor gaat pas bij bepaalde toeren echt los. Nou hebben we het over een alfa en moet ik zeggen dat dat ook voor de gtv geldt, vanaf 4000 toeren gaat dat ding helemaal los. Voordeel is dat 80 in z`n 5e versnelling ook kan..

                      Greets...
                      het koppel van is turbo motor is altijd hoger dan een atmosferische motor.

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by [b
                        Citaat[/b] (real1972 @ Sep. 13 2004,19:48)]
                        Originally posted by [b
                        Citaat[/b] (Curiosio @ Sep. 13 2004,17:16)]Nou neem ik toch aan dat het koppel van de gtv in ieder toerengebied hoger is als dat van een turbomotor
                        Dat het relatief verspreid wordt ben ik met je eens, een turbomotor gaat pas bij bepaalde toeren echt los. Nou hebben we het over een alfa en moet ik zeggen dat dat ook voor de gtv geldt, vanaf 4000 toeren gaat dat ding helemaal los. Voordeel is dat 80 in z`n 5e versnelling ook kan..

                        Greets...
                        het koppel van is turbo motor is altijd hoger dan een atmosferische motor.
                        Oké dan weer wat geleerd.
                        Maar is dat ook zo als de niet turbo één liter groter is en 2 cylinders meer heeft?

                        Greets...
                        Growing is like sex you can never get enough...

                        Pain is temporary...pride is forever...

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by [b
                          Citaat[/b] (ariekanarie @ Sep. 13 2004,19:45)]en je hebt nog niet eens gekeken wat je topsnelheid is?

                          dat is altijd het eerste wat ik doe met mn nieuwe auto....

                          denk dat zo'n alfaatje ook wel tegen de 240 aanzit,is het niet?

                          zeker een coole bak

                          greetzz
                          Standaard 240km per uur inderdaad.
                          Ben met Shannasse naar Duitsland geweest en kwam omdat het te druk was niet verder dan 235km per uur. Volgens de dealer moet hij nu ongeveer 260km per uur gaan.

                          Greets...
                          Growing is like sex you can never get enough...

                          Pain is temporary...pride is forever...

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by [b
                            Citaat[/b] ]Nou neem ik toch aan dat het koppel van de gtv in ieder toerengebied hoger is als dat van een turbomotor  
                            Dat het relatief verspreid wordt ben ik met je eens, een turbomotor gaat pas bij bepaalde toeren echt los. Nou hebben we het over een alfa en moet ik zeggen dat dat ook voor de gtv geldt, vanaf 4000 toeren gaat dat ding helemaal los. Voordeel is dat 80 in z`n 5e versnelling ook kan..
                            Ik ken zelfs een aantal wagentjes die minder dan de helft van de cilinderinhoud van jouw gtv hebben, maar die met relatief weinig aanpassingen een veel hoger koppel hebben dan de gtv 3.0 24v. vb. Renault 5 GT Turbo, Fiat punto turbo (beiden met een cilinderinhoud van 1400 cc).

                            De meeste atmosferische motoren gaan pas goed vooruit vanaf 4.000 à 4.500 toeren, een turbomotor ALTIJD vroeger. De turbo van snipke springt nog vrij laat aan vind ik. Die turbodieselkes van tegenwoordig hebben hun volledig koppel al bij 2.500 toeren of zo ter beschikking.

                            Maar het is en het blijft ne prachtige wagen, laat daar geen twijfel over bestaan.

                            Comment


                            • #74
                              Gaat het ook niet om hoor Brecht, ik leer weer iets bij en da`s altijd goed

                              Turbo diesels hebben onderin al veel kracht net als de gtv. Benzine motoren met turbo hebben onderin normaal minder maar bij een bepaald aantal toeren meer toch?

                              Greets...
                              Growing is like sex you can never get enough...

                              Pain is temporary...pride is forever...

                              Comment


                              • #75
                                komt ook omdat de nm bij een diesel altijd groter is dan bij een benzine, je moet ook naar het nm kijken voor de power van een auto en niet naar de pk, of heb ik het hier mis

                                Grtz
                                stil growing

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X