Bb'rs bak???

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Volgens mij heb je helemaal gelijk.

    Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

    Pain is temporary...pride is forever...

    Comment


    • #77
      Twee schoolvoorbeelden van goede turbomotoren zijn de Subaru Impreza WRX sti en de Mitsubishi Lancer Evo VI of VII of VIII. Dit zijn beide 2.0 turbomotoren. De subaru bijvoorbeeld heeft zijn maximum koppel reeds op 4.000 toeren, nl. 343 nm. Ik ben er zeker van dat de gtv, net als andere wagens met atmosferische motoren hun maximumkoppel op een hoger toerental hebben.

      Een atmosferische motor zou theoretisch op een lager toerental beter moeten gaan dan een turbomotor op datzelfde toerental (zolang de turbo nie aanspringt), maar als je met een wagen met turbo optrekt, dan zorg je er gewoon voor dat de wagen vooraleer je vertrekt al op het toerental zit waarop de turbo aanspringt. Dus in de praktijk heeft de wagen met turbo vanaf de start al direct ongeveer zijn maximumkoppel ter beschikking en dit in elke versnelling. Wagens met 4x4 in combinatie met een turbomotor die schieten dus uit de startblokken als het ware (dit is wel niet gezond voor de koppeling).

      De power van een wagen hangt af van volgende zaken: koppel (nm), vermogen (pk), gewicht, wrijving.

      Turbo's van dieselmotoren springen vrijwel steeds op een lager toerental aan dat turbo's van benzinemotoren en hebben verhoudingsgewijs ook meer nm dan benzinemotoren. Maar turbodieselmotoren hebben dat hoge koppel nooit in een breed toerenbereik ter beschikking. Een turbodieselmotor heeft het bij een 5.000 toeren wel ongeveer gehad, terwijl een atmosferische benzinemotor dikwijls makkelijk kan doorgaan tot 7.000 toeren of meer.

      Comment


      • #78
        Originally posted by [b
        Citaat[/b] (brecht @ Sep. 13 2004,23:42)]Twee schoolvoorbeelden van goede turbomotoren zijn de Subaru Impreza WRX sti en de Mitsubishi Lancer Evo VI of VII of VIII. Dit zijn beide 2.0 turbomotoren. De subaru bijvoorbeeld heeft zijn maximum koppel reeds op 4.000 toeren, nl. 343 nm. Ik ben er zeker van dat de gtv, net als andere wagens met atmosferische motoren hun maximumkoppel op een hoger toerental hebben.
        MOTOR
        aantal cilinders 6, in V-vorm
        kleppen per cilinder 4
        cilinderinhoud 2959 cm3
        boring x slag 93,0 x 72,6 mm
        compressieverh. 10,0:1
        max. vermogen 162 kW (220 pk)
        6300tpm
        max. koppel 270 Nm
        5000tpm
        brandstofsysteem multipoint injectie
        klepbediening dohc
        turbo nee
        katalysator geregeld

        Zijn de gegevens zoals de wagen standaard is. Deze is getuned maar wat dat exact aan verschil in Nm geeft bij welk toerental weet ik niet. Pk wel dat is nu 245 geworden.

        Wat je zegt klopt dus inderdaad en nog beter ik heb weer wat bijgeleerd..

        Greets...
        Growing is like sex you can never get enough...

        Pain is temporary...pride is forever...

        Comment


        • #79
          topsnelheid 240 km/h
          acceleratie 0-100 km/h 6,7 s
          verbruik binnen b.k. 14.6 l/100km
          verbruik buiten b.k. 7.9 l/100km
          verbruik gecombineerd 9,8 l/100km

          Om helemaal volledig te zijn...


          Greets...
          Growing is like sex you can never get enough...

          Pain is temporary...pride is forever...

          Comment


          • #80
            is dan toch nog best zuinig int verbruik voor zo'n rappe car

            Who's the Chef

            Comment


            • #81
              Dat verbruik haalt hij ook meestal niet helemaal hoor, hangt ook wel samen met je rijstijl natuurlijk...  

              Comment


              • #82
                haha das ook nog zo ja hehe

                denk alleen niet dat je zo'n bak koopt je niet echt voor het zuinig rijden gaat toch?
                Who's the Chef

                Comment


                • #83
                  Nee da`s waar hoewel ik moet zeggen dat ik een stuk rustiger rijdt als met mijn vorige alfa 156.

                  Greets...
                  Growing is like sex you can never get enough...

                  Pain is temporary...pride is forever...

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (Curiosio @ Sep. 14 2004,13:09)]Nee da`s waar hoewel ik moet zeggen dat ik een stuk rustiger rijdt als met mijn vorige alfa 156.

                    Greets...
                    Omdat 'ie nog een beetje nieuw is...
                    We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by [b
                      Citaat[/b] (Mr. symmetry @ Sep. 14 2004,13:19)]
                      Originally posted by [b
                      Citaat[/b] (Curiosio @ Sep. 14 2004,13:09)]Nee da`s waar hoewel ik moet zeggen dat ik een stuk rustiger rijdt als met mijn vorige alfa 156.

                      Greets...
                      Omdat 'ie nog een beetje nieuw is...
                      En deze heb stuur int midden . En dat hebbe nniet veel auto's .

                      Comment


                      • #86


                        Greets...
                        Growing is like sex you can never get enough...

                        Pain is temporary...pride is forever...

                        Comment


                        • #87
                          hou nou maar op met dat stuur int midden volgens mij krijg je hem strax nog op de kast xeno hehe

                          of betekend dit
                          wat anders mr.C??
                          Who's the Chef

                          Comment


                          • #88
                            Op de kast krijgen gaat zeker niet lukken hoor...
                            Stoor me vaker aan Amsterdammers... komt soms ook weer goed kijk maar naar mijn broertje...


                            Greets...
                            Growing is like sex you can never get enough...

                            Pain is temporary...pride is forever...

                            Comment


                            • #89
                              en waarom stoor je je dan wel vaker aan amsterdammers,broertje?

                              je kan het nog steeds niet verkroppen dat ik de knapste in de familie ben zeker?

                              greetzz

                              Comment


                              • #90
                                ik zou zeggen arie
                                post es een foto van jullie bijde!!
                                dan kunnen wij een onafhankelijk oordeel geven over wie van jullie nou de knapste is ja toch??
                                Who's the Chef

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X