hoeveel spiermassa per/maand

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik weet wel dat er pas geleden een ding is uitgevonden in Zuid-Scharwoude door ene meneer Simon Piegel. Als je daar voor gaat staan dan zie je of je meer vet krijgt of meer spiermassa..........kan alleen zo gauw niet op de naam komen van die uitvinding van meneer S.Piegel.

En anders misschien gewoon een vetmeter? Bij de serieuze sportschool hebben ze er wel eentje.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
      btw 3 kilo in 7 weken kan volgens mij nooit.
      Als mensen dat doen, kan het dus kennelijk wel.
      Beginners kunnen zomaar 15 tot 20kilo aankomen het eerste jaar. De eerste maanden gaan het snelste.

Comment

Originally posted by marnop View Post
        Als mensen dat doen, kan het dus kennelijk wel.
        Beginners kunnen zomaar 15 tot 20kilo aankomen het eerste jaar. De eerste maanden gaan het snelste.
        Ja ik kan het natuurlijk niet bewijzen, maar het is echt zo Vooral in m'n benen flinke massa gepakt en bovenborst begin ik nu een beetje te zien bij ontspannen houding.

Ben nu zo'n 6 maanden serieus aan de gaan met echt goede voeding etc.
        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

ik denk dat het dan wel spiermassa zijn ..

is trouwens tot an het zomervakantie wel mogelijk dat ik van 65kilo naar 75kilo gain?

Comment

Originally posted by cihad42 View Post
            ik denk dat het dan wel spiermassa zijn ..

is trouwens tot an het zomervakantie wel mogelijk dat ik van 65kilo naar 75kilo gain?

Is erg krap, maar niet onmogelijk. In vet is het sowieso te doen, droge massa is wel moeilijk, dan moet je echt super strict altijd trainen en heel erg zwaar en diep gaan en goed eten op de meest optimale momenten.
            Eventueel zal je gaandeweg ook de juiste supps moeten vinden en nemen.

Comment

ik ben daar al op weg,, en train nu intesief maar niet echt over en overbelasten, want mijn pezen zijn nog net pas genezen, duurde 6 weken was echt **t maarjah.. ik heb whey isolaat en caseine miclear en ook nog pure mass weight gainer

Comment

@marnop Ik heb erover nagedacht om L-arginine te bestellen, maar vind je dit een beetje overrated of voegt het wel echt iets toe aan je (GH)/spiermassa toename? Nu zag ik deze bij bodyenfitshop: L- Arginine - ArgiPure - Aminozuren - Amino Toppers! - L- Arginine - ArgiPure - Body en Fitshop maar nu vroeg ik me af of dit wel een goede vorm is van L-arginine, want ik kwam ook ethyl ester tegen zoals bij creatine, geloof hier zelf niet zo in maar wat zeg jij ervan?

Ook wou ik nog BCAA's kopen, maar vroeg me af welke van deze 2 de voorkeur kreeg: BCAA Pure Caps - Combi Toppersl! - BCAA's - EAA's - BCAA Pure Caps - Body en Fitshop of Amino Tabletten - Combi Toppersl! - Aminozuren (alle) - Amino Tabletten - Body en Fitshop ?
                Ik dacht zelf aan de tweede
                Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Kickboks94 View Post
                  Ik ben nu in 4, bijna 5, maanden van 70 naar 79 kilo gegaan. Hiervan waren de eerste 3 maanden niet heel serieus (meer in-trainen, full body, lichaam laten weten etc). Nu iets meer dan een maand serieus bezig met voeding, etcetera. Nu 2 kilo aangekomen in die maand. Ik ben 187cm en was dus een redelijke ecto. Ik merk wel echt verschil nu ik goed op mn voeding let. (Let op: ik tel mn calorieen etc niet, t kan dus veel netter, hier heb ik alleen geen tijd voor icm mn studie en ik vind de vooruitgang nog prima. Later ga ik dit wel doen waarschijnlijk)

Ik krijg steeds meer de indruk dan wij hier op BN alleen maar aan kcal. doen ik ken pros die zich daar helemaal niet mee bezig houden maar op gevoel eten.
                  Face your demons...........

Comment

Originally posted by Kevin72 View Post
                    Ik krijg steeds meer de indruk dan wij hier op BN alleen maar aan kcal. doen ik ken pros die zich daar helemaal niet mee bezig houden maar op gevoel eten.
                    Ben ik het mee eens ja. Teveel gemierenneuk imo, maarja het is dan ook een bodybuildingforum. Als je hier rondkijkt lijkt het idd alsof je niks vooruitgaat zonder een schema dat op de kcalorie afgestemd is op je doelen. Je kunt prima bodybuilden zonder schema's. Soms kunnen schema's etc handig zijn als het je zelf niet lukt, maar op zich moet het zonder ook prima lukken.

Comment

Inderdaad. Het is heel simpel:

Eten wanneer je geen honger hebt: bulken
                      Eten wanneer je net honger begint te krijgen: onderhoud
                      Niet eten wanneer je honger hebt: cutten

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                        De oorzaak van die konijnenuithongering is niet het teveel aan eiwitten maar het gebrek aan andere voedingsstoffen in combinatie met het barre klimaat. Een combinatie van factoren dus.
                        Het is niet alleen een gebrek aan andere stoffen. Alhoewel vooral een gebrek aan noodzakelijke vetten een grote rol speelt. Het heeft ook met een absolute max aan verwerkingscapaciteit van je lever te maken.

Originally posted by inferno_0666 View Post
                        Volkeren die nog volgens het jagers/verzamelaars principe leven doen het prima op een eiwitrijk dieet, ja.

Het is wel een aparte benaming trouwens, "konijnenuithongering". Dan denk je gelijk aan konijnen die in dienst van de wetenschap worden uitgehongerd of iets dergelijks.

Ik kom er trouwens net achter dat een kilo biologisch konijnenvlees ongeveer € 12 moet kosten.
                        Het idee van de naam komt van het feit dat dit probleem werd vastgesteld bij mensen die veel konijnenvlees aten (door schaarste aan andere voeding). De hoge eiwit vs lage vet ratio van konijn zorgte voor deze kwaal.

Jagers/verzamelaars eten over het algemeen flink veel vetten. Dan is de verhouding eiwit/vet al snel geen probleem.

Originally posted by Silk View Post
                        Inderdaad. Het is heel simpel:

Eten wanneer je geen honger hebt: bulken
                        Eten wanneer je net honger begint te krijgen: onderhoud
                        Niet eten wanneer je honger hebt: cutten
                        Zo simpel is het dus niet hé. Want er spelen zoveel aspecten mee. hormonen, enzymen, de effecten van bepaalde voeding. Fructose verlaagt bijvoorbeeld leptine afgifte. Leptine geeft een verzadigd gevoel. Dan kun je dus overeten en nog steeds hongergevoel hebben.
                        Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                          Zo simpel is het dus niet hé. Want er spelen zoveel aspecten mee. hormonen, enzymen, de effecten van bepaalde voeding. Fructose verlaagt bijvoorbeeld leptine afgifte. Leptine geeft een verzadigd gevoel. Dan kun je dus overeten en nog steeds hongergevoel hebben.
                          In grote lijnen klopt het toch wel imo. Wat ik ook opvallend vind is dat dingen als carbcycling zogenaamd heel speciaal oid zijn, terwijl mensen die geen speciale schema's hanteren vanzelf zoiets zouden doen. Stel, je traint hard maar eet niet op schema, dan zul je waarschijnlijk vanzelf op dagen dat je traint méér carbs gaan eten dan op rustdagen, simpelweg omdat je behoefte anders ligt. Het lijkt bij bodybuilding soms alsof alles 'beter' is wanneer het in een schema geplempt wordt.

Comment

Originally posted by Rensko View Post
                            In grote lijnen klopt het toch wel imo. Wat ik ook opvallend vind is dat dingen als carbcycling zogenaamd heel speciaal oid zijn, terwijl mensen die geen speciale schema's hanteren vanzelf zoiets zouden doen. Stel, je traint hard maar eet niet op schema, dan zul je waarschijnlijk vanzelf op dagen dat je traint méér carbs gaan eten dan op rustdagen, simpelweg omdat je behoefte anders ligt. Het lijkt bij bodybuilding soms alsof alles 'beter' is wanneer het in een schema geplempt wordt.
                            hoeveel topics heb je al gelezen van mensen die maar niet aan willen komen, ondanks dat ze denken dat ze heel veel eten en zich helemaal volproppen. Als deze mensen op gevoel eten, en het gevoel hebben dat ze zich echt goed volstampen, en nog niet aankomen, hoe goed is op gevoel eten voor hen?

Ik behoor eerder tot de andere soort. ik kan gerust 4000 kcal per dag eten, voordat ik het gevoel heb verzadigd te zijn. als ik echt op gevoel eet, dan wordt ik te snel vet.

Er is ook bepaalde voeding die onbewust zorgt dat je meer eet. zo verdoven suikers (sucrose/fructose) je verzadigingssysteem. zitten er veel suikers in je voeding, kan het zijn dat je te veel kcal neemt, terwijl je wel trek blijft houden.

Eet je weer veel vlees, veel vezels, en veel groenten + drink je veel water. dan kun je voor je gevoel zelfs eten wanneer je honger hebt, terwijl je afvalt. Ook dingen als maagvolume snelheid van verteren en dergelijke spelen een rol.
                            ------------------------

Op gevoel eten werkt vooral voor beginners of licht gevorderden niet goed. Als je eenmaal een gevoel voor voeding, kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten hebt gekregen. En je weet wat jij nodig hebt voor bepaalde doelen. Dan kun je al veel beter op gevoel eten.

Verder werkt op gevoel eten ook goed voor mensen met een goede eetlust in combinatie met goede aanleg om spieren op te bouwen. van deze groep mensen lopen er altijd wel een paar in de gym. maar dit is eerder een uitzondering als de regel.

Net als de mensen die ON zijn, die daarmee het hebben van goede genen simuleren. Voor hun geld dus hetzelfde als de groep hierboven beschreven.

Voor velen is het werken met schemas wel de beste oplossing.
                            ------------------------

btw als mensen op gevoel eten gaan ze echt niet vanzelf carb cyclen. meestal eet je dan niet enkel carbs meer, maar van alles meer. dus meer vet, meer kh en meer eiwitten. en als je niet traint minder eet minder van eiwitten, kh en vetten. dat heeft dus een compleet ander effect, en is geen carb cyclen te noemen.

Iemand die op gevoel gaat cutten, die geen verstand van schemas en dergelijke heeft. gaat gewoon minder eten. van alles minder eten. Wellicht dus veel te weinig eiwitten.

maargoed, als je een goed gevoel voor voeding, kcal en macro,s hebt. en je weet wat je lichaam nodig heeft op trainingsdagen en rustdagen. dan kun je vaak met succes semi op gevoel eten.
                            Last edited by dynobet; 14-10-2011, 22:26.
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Erg goede post van je weer. Ben het helemaal met je eens ook, was ook wel te kort door de bocht van me. Het verschilt idd per persoon erg veel, alleen het enige wat ik met mijn post duidelijk wou maken is dat je óók kunt gainen zonder schema, terwijl het af en toe lijkt alsof je zonder schema puur achteruit zal gaan. Denk dat ik zelf gewoon geluk heb met genen/eetlust etc, bij mij werkt op gevoel eten erg goed, maar het zal niet voor iedereen gelden. Dat laatste klopt ook zeker, als je eenmaal een schemaatje gehad hebt weet je wel ongeveer de voedingswaarden van voedingsmiddelen uit je hoofd en kun je zelf gedurende de dag wat bij mekaar 'knutselen'.

Edit: trouwens, is het ook zo dat jonge mensen beter met suikers etc. omgaan, of is dat een fabeltje? Je hoort volwassenen vaak dingen zeggen als: "ach jong, jij mag nog lekker snoepen, want je wordt er toch niet dik van." Daar zit ook wel een kern van waarheid in lijkt het, ookal vind ik het tegenstrijdig.

Om heel eerlijk te zijn eet ik niet strict meer en eet ik dagelijks wel koek/snoep oid en in het weekend gebak. Als ik een schema zou maken van wat ik eet is het denk ik niet beter dan dat van de gemiddelde onwetende beginner. Zou het kunnen dat ik minder snel vet opsla etc. omdat ik pas 15 ben, of is het iets anders?
                              Last edited by Rensko; 14-10-2011, 22:31.

Comment

Ik kon toen ik 16 was elke dag naar de snackbar en me volvreten meermalen per dag.....vriendin werkte daar...dus lekker toch en kwam geen gram aan verder.
                                Tot ik een jaar of 18 was...toen ging ik wel vet aanzetten en nu op mijn 45e zet ik al vet aan door naar suiker te kijken als het ware......je hebt minder nodig als je ouder wordt en veel ouderen worden wel dikker ondanks dat ze minder eten dan vroeger. Ik dus ook.....

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X