spierpijn na beentraining

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• spierpijn na beentraining

Toch maar es aan jullie vragen.
    Na een goede training heb ik altijd wel wat spierpijn (hoewel de hvh spierpijn geen graadmeter is voor groei uiteraard) maar dat is na 1 tot 2 dagen wel weer over. Maar na een beentraining is de pijn altijd veel intenser (vooral bij de kuiten) en ik heb er ook veel langer last van. Zeker 4 dagen. Is dit normaal? Hebben meer van jullie dit ook?
    En hoe zou ik het aantal dagen pijn kunnen verminderen? Het hinderd me in mijn werk!
    Zou rekken en strekken na de training een optie zijn?
    Geniet, en drink met maten!

Bij mij helpt het altijd tegen spierpijn in de benen als ik na de training nog een eind gewoon op relaxtempo fiets. Die al te lui natuurlijk maar ook geen intensieve cardio voor je benen. Dat doe ikzelf dus vaak, snap wat je bedoeld met die 3 a 4 dagen haha.
    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Ik heb alleen nog spierpijn als ik slecht heb gegeten, hoe diep ik ook in mn training ben gegaan.
      En na een beentraining mag het ook niet echt spierpijn heten, eerder beetje stijf en vermoeid.

Comment

kijk hier maar,

http://forum.bodynet.nl/algemeen/491...jn-kuiten.html

Ik heb tot wel 6 dagen spier pijn aan kuiten (alleen aan kuiten) Nergens heb ik spier pijn alleen als ik kuiten train.

Ze zeggen dat je warming up moet doet voor kuiten voordat je ze traint, dat kan de spier pijn een beetje verhelpen. Maar ik weet het niet zeker.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
          Toch maar es aan jullie vragen.
          Na een goede training heb ik altijd wel wat spierpijn (hoewel de hvh spierpijn geen graadmeter is voor groei uiteraard) maar dat is na 1 tot 2 dagen wel weer over. Maar na een beentraining is de pijn altijd veel intenser (vooral bij de kuiten) en ik heb er ook veel langer last van. Zeker 4 dagen. Is dit normaal? Hebben meer van jullie dit ook?
          En hoe zou ik het aantal dagen pijn kunnen verminderen? Het hinderd me in mijn werk!
          Zou rekken en strekken na de training een optie zijn?
          volume voor benen opsplitsen in twee trainingen kan helpen. Dus 2x per week bovenlichaam en 2x per week benen doen. Ipv bijvoorbeeld 1x borst schouder triceps, 1x rug biceps en 1x benen. Door de hoeveelheid werk die je normaal in één beentraining doet, op te splitsen in twee trainingen gaan je benen harder vooruit. minder last van spierpijn. (bij mij dan iig).

Als je steeds intensiever en hoger volume gaat draaien, dan heb je in het begin nog veel meer spierpijn. na een tijdje past je lichaam zich aan. Er was een tijd dat ik 6-8 sets zwaar deed squatten. + nog andere oefeningen voor quads. de eerste maanden ging ik kapot van de spierpijn. Op een gegeven moment, kon ik doen wat ik wou. ik had hooguit stijve benen, maar spierpijn echt niet meer. (behalve bij wisselen van schema). ik denk dat je lichaam zich gewoon aanpast aan de hoeveelheid en intensiteit waarmee je traint. Deze oplossing is geen leuke, en je gaat veel spierpijn hebben, moe zijn, vermoeid voelen, 10+ uur per dag willen slapen. maar op lange termijn ga je echt super sterk zijn op benen. De vraag is of je dit kan combineren met werk.
          ---------------------

als ik jou was zou ik beentraining opsplitsen in 2 sessies. eentje maandag andere donderdag ofzo. Na de training ga je even 10-15 minuten fietsen (ondertussen kun je je shake drinken). Eventueel ook rekken en strekken (ben ik wel voorstander van).
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Benen bij mij ook altijd 4 dagen heftige spierpijn...

Heeft niets met voeding te maken...

sommige hebben er nou eenmaal meer last van...

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post

waarschijnlijk train je ze maar 1x per week.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                waarschijnlijk train je ze maar 1x per week.
                meestal wel ja...

2x per week upperbody en 1x per week lower body...

Comment

Ik train meestal ook 1x per week me kuiten, omdat ze heel veel achterlopen tegenover me benen. Me benen lopen heel veel voor andere spiergroepen dankzij het fietsen. Maar mijn kuiten worden maar niet groter, ik denk dat het in mijn genen ligt. Want ik heb een jongen in de klas hij weegt 76kg en z'n kuiten zijn massive en je ziet het ook dat er veel spieren in zitten maar hij doet niet eens sporten. Dus kuiten is vooral genen denk ik, en wat ik had gelezen is dat het de moeilijkste spier is om te trainen. Dus heb ik pech >>
                  Ik denk dat ik ze niet meer ga trainen omdat ik altijd heel lang spier pijn heb aan kuiten.

Comment

No offence,... maar hoe kan je dat nu zeggen?
                    Gewoon omdat je nog maar relatief kort bezig bent én omdat jij je nog maar kort bezig houdt met nette voeding (als jij je daar teminste nog steeds aan houdt, maar dat zal vast wel), ipv alleen maar shakes en eenzijdige voeding?

Originally posted by jowblob View Post
                    Want ik heb een jongen in de klas hij weegt 76kg en z'n kuiten zijn massive en je ziet het ook dat er veel spieren in zitten maar hij doet niet eens sporten.
                    Is die jongen vroeger niet toevallig goed dik geweest? Bij mensen die flink overgewicht hebben gehad, zie je vaak ook dat ze flinke kuiten blijven houden

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                      No offence,... maar hoe kan je dat nu zeggen?
                      Gewoon omdat je nog maar relatief kort bezig bent én omdat jij je nog maar kort bezig houdt met nette voeding (als jij je daar teminste nog steeds aan houdt, maar dat zal vast wel), ipv alleen maar shakes en eenzijdige voeding?

Is die jongen vroeger niet toevallig goed dik geweest? Bij mensen die flink overgewicht hebben gehad, zie je vaak ook dat ze flinke kuiten blijven houden
                      Hoe kan je dit nou zeggen tegen nibor?, hij traint ook al een tijdje hoor en vreoger heeft die ook getraind en hij heeft alleeen een tijdje veel shakes gedronke maar daarvoor at die wel veel. En mischien zijn jou beentrainingen helemaal niet zo intensief of altijd hetzelfde waardoor je geen spierpijn hebt.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                        Hoe kan je dit nou zeggen tegen nibor?, hij traint ook al een tijdje hoor en vreoger heeft die ook getraind en hij heeft alleeen een tijdje veel shakes gedronke maar daarvoor at die wel veel. En mischien zijn jou beentrainingen helemaal niet zo intensief of altijd hetzelfde waardoor je geen spierpijn hebt.
                        ach...ik weet wie het zegt...

ik laat die mensen maar gewoon lullen tegenwoordig...

er zijn zoveel factoren die spierpijn en spiergroei bepalen...
                        Sommige krijgen grote benen en kuiten van fietsen...nou ik dus niet en ik fiets mij de ##### al jaren...

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                          Ach ja, dat is waar ook. Als ik iets post over/tegen Nibor ligt het altijd verdomd gevoelig

Maare, wanneer gaan wij benen trainen? Kan je zelf oordelen

Comment

Bij mij heeft het wel degelijk met voeding te maken, als ik slechter eet heb ik meer last van spierpijn.
                            BOOM! You're already fifth gear, Mach speed!

Comment

Wat dyno zegt. Met twee keer in de week je benen te trainen heb ik nooit last van spierpijn. Soms als ik het 1 keer oversla voel ik het al in mijn kuiten.

Volgens mij is het trouwens niet echt bevoordelijk om 1 keer in de week je benen te trainen. Het is de helft van je lichaam en moet gewoon 2 keer in de week kapot gemaakt worden wil het groeien.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X