Hoe doen jullie het?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe doen jullie het?

Dus ik loop net door de albert heijn en ik wil super graag afvallen.
    Ik ben 1.79 en weeg 86 kilo, en hoe graag ik ook wil geloven dat het allemaal spier is (ik ben niet dik), zit er ook zeker een vetlaag op.

Anyhow. Ik houd van trainen. Ik vind boksen super. Ik vind kracht training lekker. Ik heb een nieuw schema en heb er van genoten (thanks marnop voor de aanpassingen).

Mijn voeding is lange tijd een groot experiment geweest. Ik heb Blueprint geprobeerd, maar goed.. uiteindelijk niet meer doorgezet.

Nu loop ik soms ik de appie, en moet echt op zoek naar gezond eten. Overal is troep. Zeker nu weer met de sinterklaas dagen en de kerst die eraan komt.
    90% is troep, 10% is gezond en daarna moet je zoeken.

Vandaag goed gegeten maar zat volgens voedingscentrum nog steeds wat te hoog in vetten. Ik gebruik voedingscentrum om mijn kcal bij te houden.

Mijn vraag is.. Hoe de fuck houden jullie het vol? Die kwark smaakt naar geen meter, brinta.. is te doen, maar lekker? Nee. Schoon voedsel, het smaakt fucking saai en er lijkt nauwelijks tot geen afwisseling te zijn als je aan het afvallen bent.

Ik moet een tijd lang afvallen om mijn doel te bereiken. Ik wil naar 12% gaan, en zit rond de 19%

Hoe ga ik dit volhouden? Wat kan ik doen om het mijzelf makkelijker te maken? Hoe hebben jullie het makkelijk voor jezelf gemaakt?

beetje een zeik post, maar ik wil dit doel bereiken, period.
    ~love what you do, do what you love~

Kwark, doe er een schep whey bij.
    Brinta, gewoon doorzetten. (Combineer dit met whey shake en houd het vloeibaar)
    Tja, smaakloos vind ik lekker. Probeer er gewoon aan te wennen, het is schoon voedsel zonder troep. Het is goed voor het lichaam, en jij weet precies wat je binnen krijgt.

Comment

lekker kippetje bakken in de koekenpan. beetje rijst erbij en wat sperzieboontjes

brinta tja gewoon ff snel ontbijten

savonds gewoon wat de pot schaft

tussendoor wat nootjes of gewoon broodje kipfilet, pindakaas. kaas.

savonds inderdaad de kwark. je kan ook casseine shake nemen als je het echt niet lekker vind. en tja sinterklaar verleiding.. kan best. ma doe het dan na je training en pas je kcal inname erop aan. dan zul je het snel laten staan omdat je andere honger krijgt op andere momenten

Comment

Is dat jij in die avatar Posseltje? Hoe hard heb je daar niet voor moeten werken?

Kwark is toch even smaakloos?

Ik heb het hier om het mentale aspect, wat doen jullie om over die stap heen te gaan van 'zin hebben in wat slechts'. Of hebben jullie dat gewoon niet meer omdat jullie al zo lang goed eten?

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
          Kwark is toch even smaakloos?
          Gooi er wat whey of caseine met aardbeiensmaak oid in

Comment

waar kopen jullie je whey?

Comment

xxlnutrition of bodyenfitshop, hangt er een beetje vanaf waar op dat moment de beste aanbiedingen zijn
              Voor kwaliteitsoordeel moet je bij iemand anders zijn trouwens (of de reviews op de sites vertrouwen)

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
                Ik heb het hier om het mentale aspect, wat doen jullie om over die stap heen te gaan van 'zin hebben in wat slechts'. Of hebben jullie dat gewoon niet meer omdat jullie al zo lang goed eten?
                Misschien kan je eens in de zoveel dagen een junkdag of een junkmeal inlassen. Bijvoorbeeld vanaf nu tot sinterklaas 100 % clean en dan wat pepernoten, speculaas en andere shit naar binnen werken. Pas wel op dat je de dagen daarna niets meer in huis hebt, door de suikers krijg je trek in meer suikers.

Kwark smaakloos ? Kwark + walnoten/cashewnoten/amandelen of whey is heerlijk
                Boterhammen met zelf gebraden/gekruide kipfilet
                Kip lekker kruiden met rijst en wokgroente
                Vis met aardappelen en broccoli
                Tonijn op olie met sla, ui, bascilicum en peper
                Brinta, halfvolle melk en een banaan is de hemel

Ik junk om de 14 dagen, de rest van de dagen is het weeg en rekenwerk. Keeps me motivated en heb een doel dus ik weet waar ik het voor doe, jij vast ook wel ?

Comment

Nou, eerlijk gezegd is het vooral om er gewoon goed uit te zien in een zwembroek in de zomer straks. Vreselijk doel. Maar toch, het is een doel.

Comment

Denk nog eens goed na of je het er wel voor over hebt. Ik word gewoon fysiek ziek van een heleboel etenswaar wegens voedsel allergie. Ik kan je zeggen, als ik weet dat ik de volgende dag ziek ben, is dat een sterke motivator om geen troep te eten. Uiteindelijk word niemand gezond van junkfood, alleen duurt het even voor ze er ziek van worden en gaat dat ongemerkt.

Uiteindelijk raak je aan de smaak gewend van 'schoon' voedsel, zoals ongezouten noten. Zoet en zout moet je echt even 'ontwennen'. Als je dan ineens wat zoets eet, is het net of je een klap in je gezicht krijgt.

Voldoende vet geeft ook goed smaak aan je eten, evenals kruiden.
                    Zoek een gezonde vervanger voor een 'slechte' snack. Zin in pepernoten? Doe eens speculaaskruiden door je kwark. Pure chocolade (extra bitter) is ook niet slecht voor je, 1 stukje.
                    Er zijn verschillende soorten kwark die allemaal net even anders smaken, probeer het eens uit.
                    Maak je lunches zo lekker dat je collega's jaloers uitkijken naar "wat je nu weer in je bakje hebt"!

Comment

Ik heb het er voor over omdat ik super hard train maar er nooit echt super athletisch uit heb gezien, puur door mijn voeding.
                      Ik heb daar genoeg van.

Dus zoek inderdaad tips zoals jij me net gegeven hebt. Die kruiden zijn zeer goed idee.

Comment

ik wil niet aankomen, ik wil juist afvallen. Maar bedankt, zodra ik wil aankomen houd ik het in gedachten.

Comment

Originally posted by needmass
                          Vooral veel boterhammen eten is goed voor aan tekomen, veel brood met pindakaas/ham noem maar op..

Ik ken een jongen van 24 hij werkt bij bouw dus moet hij ook veel eten, als hij naar z'n werk gaat neemt hij 6-10 broden met vlees/pindakaas mee naar werk.
                          Het is gezond en goed voor aan te komen.
                          Dus als je naar school/werk moet neem altijd veel broden mee )
                          broden of plakjes brood?
                          6 plakjes brood is een gemmiddelde maaltijd. dus voor een hele dag is het niets

maar 6 broden is echt een meesterlijke hoeveelheid

je hoeft niet te kijken wat allemaal het beste is. maar je moet er ook op letten wat lekker is. als je constant dingen moet eten die je niet lekker vind is het heel lastig om vol te houden.

wees creatief. karwam met zijn kwark combi's is een goed voorbeeld daarvan (helaas niet meer actief)

Comment

Originally posted by needmass

O ja en geen half-fabriekaten eten is allemaal rotzooi )
                            Wat zijn half-fabriekaten??

Comment

Originally posted by Marcel1 View Post
                              wees creatief. karwam met zijn kwark combi's is een goed voorbeeld daarvan (helaas niet meer actief)
                              Ik ben nieuwsgierig. Ik gooi standaard wat roosvicé in het potje, maar dat begint ook wel eens te vervelen.

Vandaag goed gegeten maar zat volgens voedingscentrum nog steeds wat te hoog in vetten. Ik gebruik voedingscentrum om mijn kcal bij te houden.
                              Gotta be kidding? Negeer het voedingscentrum lekker. Da's leuk voor een normaal persoon, maar voor een trainert werkt het toch niet.

Mijn vraag is.. Hoe de fuck houden jullie het vol? Die kwark smaakt naar geen meter, brinta.. is te doen, maar lekker? Nee. Schoon voedsel, het smaakt fucking saai en er lijkt nauwelijks tot geen afwisseling te zijn als je aan het afvallen bent.
                              Hoe wij het volhouden? Zoiets moet je in jezelf vinden. De oude romeinen hadden daar een spreekwoord voor. 'Velle non discitur' Oftwel, willen kun je niet leren. Motivatiedips zijn net als depressiviteit: Hoe graag het je ook zou willen, als je het niet meer kunt opbrengen, kun je het gewoon niet meer opbrengen.

@Mexicaans sausje: Vermoedelijk bedoelt ie de kipfilet, opwarmmaaltijden, etc.
                              Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X