Beginnen met krachttraining

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

oke, dank je.

Comment

misschien een schijfje/verhoging onder je hakken doen omdat je nog niet flexibel genoeg bent.

Comment

Er zijn een groot aantal oefeningen zonder apparaten welke thuis uit te voeren zijn. Als beginner is dit weliswaar zwaar, maar het werkt prima een aantal weken.

Voorbeelden:
        => squat techniek oefening
        => onderrug oefeningen
        => buikspier oefeningen
        => bench dips
        => push ups

Nadelen van thuis trainen: veel kans tot afleiding, iedere keer dezelfde oefeningen. Is er geen andere sportschool in de buurt? Na een tijdje zal je toch wel een stapje verder willen en nieuwe oefeningen willen uitvoeren.

Comment

Originally posted by motivate200 View Post
          Is er geen andere sportschool in de buurt? Na een tijdje zal je toch wel een stapje verder willen en nieuwe oefeningen willen uitvoeren.
          ben vollop aan het kijken naar nog andere scholen. Misschien dat ik nog iets gevonden heb. Ga er morgen avond eens gaan kijken. Het is eigenlijk gewoon in een sportzaal, waar ergens toestellen en gewichten zouden staan. Het is slechts 10€ de maand en ik zou er eerst 2 maand les moeten volgen, voor alleer ik er alleen mag gaan trainen. de toestellen zien er wel oud uit op de foto. Maar als ze werken lijkt me dit goed genoeg. Het is wel weeral ergens in het centrum...

Comment

Vrije oefeningen zijn beter dan machines he!
            Lid van de 200 club

Comment

Power rack omruilen voor deze:

Barbarian Power Cage + Stackweight Lat Pulley 125 kg
              Blijf vooral je zelf, er zijn al zo veel anderen.

Comment

Gym

He daar

Het is niemand zijn bedoeling om je aftezeiken maar de ervaring welke je opdoet in een gym betreft uitvoering, houding en diversiteit aan oefeningen is eigenlijk onmisbaar, de kans op blessures, omdat je geen basis hebt, is nu veel groter!
                Maar....het is jouw lichaam.

Als je toch besluit om een homegym te maken begin dan met;

power cage, als je alleen traint zijn de spotters belangrijk, je kan niet verwachten dat je vriendin het gewicht van je rug af trekt, eventueel uitbreiden met latpully (kan ook later), als je latpully er bij neemt ook curlstang en rope.

goede bank (de powertec is goed, eventueel de uitbreiding legcurl)

barr inc set gewichten (als set meestal goedkoper)

2 dumbelstangen met zelfde diameter als schijven (bovenstaand set), hiermee kun je alle dumbel opties maken. (wel 4 schijven van elk nodig tot bv 5 kg)
                voldoende veerklemmen (om gewichten vast te zetten)

Het leuke is dat dit spul later nog goed te verkopen is......
                succes

Comment

lees de sticky's eens door.
                  met een goeie stang en wat aan gewichtschijven (100kg, is goed genoeg voor het begin) een paar dumbells. een powerrack en een bankje kom je al heel erg ver.

Comment

btw een basis power rack kost nieuw al gouw 600 euro, kijk eens op marktplaats.

Comment

mja, weet dat het materiaal duur is. Heb net een fitness bezocht. Het zou me €400 kosten voor een jaar. Ik denk dat het beter is om daar te gaan een jaar, en dan zien hoe het loopt. Ze hebben me kunne overtuigen. Vooral omdat ze Body Pump en CX Worx lessen hebben. En dat motiveerde mij om toch voor een fitness te gaan.

Maar toch bedankt voor de informatie, nu weet ik toch al wat ik nodig heb voor later.

Ik ga hier wel nog mijn schema's plaatsen, en even jullie mening vragen erover. Hoe meer meningen hoe beter :-D

Comment

Mooi om te horen dat je op fitness gaat, wat is de CX Worx les?

Comment

ik zou eerst ff bij itek gaan kijken voor wat gewichten, hebben ze halterstangen voor weinig geld en een goedkoop bankje, halter steunen hebben ze niet geloof ik, of zoek je een bankje via 2dehands of kapaza, schijven van itek zijn voor een stang van 30cm, ga hier mee aan de slag, ben ik ook mee begonnen, dan kan je ff kijken of het je ligt, koop zeker geen aal round fitness apparaat dat is geld weg gooien (zo een ding dat op een helikopter lijkt) Studio 7300 krachttoestel,
                          alles zit in de weg en is komplete bagger, ik zou pas na een jaar ofzo voor een splinternieuwe kooi gaan, zeker en vast losse dumbels, en het belangrijkste niet te zwaar gaan heffen in het begin maar vooral de technieken onder de knie krijgen, evenwicht kunnen houden, voedings schema, ik zou toch ff een maandje in de fitness technieken leren, of je moet een spotter hebben, ik weet niet hoe jij het wil doen, maar dit is hoe ik ben begonnen met mijn home gym, nu heb ik alles geupgeade tot een powertec cage, toen was ie in de aanbieding met 128kg gewicht bij en een legpress, en legg extension, verstelbare dumbells van dkn 40kg, en een roeimachine voor de opwarming . train ze maat
                          Attached Files
                          "I challenge you to make your life a masterpiece. I challenge you to join the ranks of those people who live what they teach, who walk their talk."

Comment

Originally posted by the_warrior View Post
                            zal er al mee beginnen, kan er altijd nog bij kopen nadien dan.

Maar mijn eerste probleem al ondervonden. Ik kan door mijn knieen gaan, maar ik val altijd achterover hoe doen jullie dat om niet achterover te vallen? Als ik niet wil vallen, dan moet ik op mijn tippen gaan staan, dan lukt het, anders niet. Kan iemand mij hierbij helpen??
                            Kont mee naar achter

Comment

tga ni door de fitness. Kga het toch thuis doen. Heb ondertussen al wat gewichten gekocht, een bankje en een squat rack.

Ik zoek nu enkel een goed schema om te beginnen. Ik heb in het sticky van krachttrainingsschema's een schema gevonden, maar vroeg me af of dit goed was? En is het verstandig om direct met 70% van je max hefbare gewicht te beginnen?

CX Works is een groepsles op muziek. Waar je 30min zeer intens traint. je gebruikt er gewichten en ook van die elastische rekkers. Heb het niet gedaan, maar zag er mij wel fijn uit. Maar zal dus niet meer voor mij zijn, aangezien ik zelf gewichten heb gekocht.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X