Zelfde gewicht/lengte en toch anders?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zelfde gewicht/lengte en toch anders?

Ik was gisteren op de gym en daar kwam een nieuwe jongen trainen (19 jaar) en hij had net als ik een hempje aan.

op den duur kwam het gesprek met hem en zijn trainings maat en mij op wat we wegen.

Deze jongen was echt zo recht als een plank zonder enige vorm van spier(massa) en oogde echt iel...

Tot onze grote verbazing waren we beide precies even lang(1,83cm) en toen we gingen wegen stond de weegschaal bij hem en bij mij op 75 kilo..

Vol verbazing keken we naar elkaar en gingen naast elkaar staan voor een vergelijking..

Volgens hem en zijn maat en mijzelf lijk ik zeker 10 kilo zwaarder dan die jongen en toen vertelde we het tegen de eigenaresse en die was ook verbaasd dat we evenveel wogen en er totaal anders uitzagen???

wel had deze jongen een vet% van zo'n 10 a 12 % en ik zo'n 15 a 16%.

Hoe vreemd is dit en hoe kan dit?

Nu snap ik wel dat mensen zeggen dat je niets voorsteld met 183 cm en 75 kilo nu ik die jongen heb gezien ,maar ik weeg precies evenveel en ik lijk zeker geen plank..

Zelfde verhaal hier. Maatje van mij traint niet, is 5cm groter en weegt evenveel. Verder ziet hij er wel uit als ik, toen ik een 2 jaar geleden begon met trainen (ben op die tijd 15kg gegained). En bij mij, tegenover nu en twee jaar geleden is er toch een behoorlijk verschil.

Nog een voorbeeld: Frank Zane, woog maar 85kg en is één van de enigen die Arnie heeft verslagen in een bodybuilding wedstrijd...

Gewicht is niet alles, maar wel goed om in grote lijnen je progressie te volgen.
    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Dus deze iele jongen heeft meer vetvrije massa dan jij.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
        Dus deze iele jongen heeft meer vetvrije massa dan jij.
        ja...blijkbaar wel...

maar geen spiermassa...

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
          ja...blijkbaar wel...

maar geen spiermassa...
          lol als die meer vetvrije massa hebt dan is dat spiermassa lijkt me he.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
            lol als die meer vetvrije massa hebt dan is dat spiermassa lijkt me he.
            dat is nou juist het vreemde aan dit..

totaal geen spiervorming te zien..

echt niets...

maar volgens de berekeningen zou hij dus wel meer spiermassa hebben???

Comment

ik heb het zelfde verhaal ook, alleen enigste verschil met mij en die jongen was, dat ik zwaarder leek dan normaal, + ik had 12% BF en met vriend 13% BF,, dat zijn de enigste verschillen.

en wanneer we bezig waren met trainen, had ik met hogere gewichten dan hem getraind, meer reps,

wel verbazingwekkend

Comment

ja...blijkbaar wel...

maar geen spiermassa...
                Wat is het dan volgens jou? Heeft hij dreadlocks die 8 meter lang zijn en enorme eeltknobbels op zijn rug?
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Wat is het dan volgens jou? Heeft hij dreadlocks die 8 meter lang zijn en enorme eeltknobbels op zijn rug?
                  een lul van 8 meter..nou goed?

Maar ff zonder dollen..

Daarom open ik ook dit topic omdat volgens de berekeningen hij dus inderdaad meer VVM zou hebben terwijl hier totaal niets van te zien is..

Geen borst(eerder ingevallen)
                  Geen biceps vorming
                  Geen rug
                  Geen benen

Totaal niets..

Wel heeft hij een sixpack..

Eigenlijk zou ik van ons een foto moeten maken zodat de verschillen goed te zien zijn..maar helaas kan dit niet..

Iedereen hier houd zich strikt aan berekeningen ,maar uit de praktijk blijk dus dat het soms anders is dan het zou moeten zijn volgens de berekeningen...

Comment

Deze jongen was echt zo recht als een plank zonder enige vorm van spier(massa) en oogde echt iel... Iets ogen vs realiteit kan het verschil al uitmaken.

Hoe vreemd is dit en hoe kan dit?

Nu snap ik wel dat mensen zeggen dat je niets voorsteld met 183 cm en 75 kilo nu ik die jongen heb gezien ,maar ik weeg precies evenveel en ik lijk zeker geen plank..
                    1. Heb jij in zijn broek gekeken?, misschien is zijn 30+cm tegenover jou -10cm wel hetgeen wat de kilo's doet tellen

2. misschien is zijn bovenlichaam wat minder gespierd maar heeft hij wel giga benen en daar zitten ook aardig wat kilo's in.

3. misschien heeft hij voor dat hij naar de sportschool kwam inmens veel gevreten en gedronken, dat zijn maag+darmen übervol zitten met de daarbij gepaarde kilootjes en is jouw maag (gezien je voedingintake in een ander topic) ingekrompen van ellende.

4. misschien zijn zijn spiervezels van dermate kwaliteit dat deze zwaarder wegen dan de ogende spieren van jou.

who can tell......
                    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                    There is no failure except in no longer trying

Comment

dat is nou juist het vreemde aan dit..

totaal geen spiervorming te zien..

echt niets...

maar volgens de berekeningen zou hij dus wel meer spiermassa hebben???
                      Wat probeer je nu eigenlijk te insinueren, dat jij buff bent???
                      Iedereen heeft spiervorming, heb jou dat volgens mij al eens eerder vertelt.
                      En als zijn vetpercentage minder is dan van jou zullen zijn spieren meer aan de oppervlakte liggen en dus ook meer te zien zijn.
                      Met jou BF heb je meer massa, natuurlijk, en ook meer vorm, dat is niet zo gek. Bloated zijn met een hoger BF geeft veel meer volume, Pro bodybuilders zijn tijdens OFF-season huge.
                      Wat jij alleen vergeet is dat de massa die jij meer bezit enkel maar vocht en vet is.
                      Maw heeft Inferno helemaal gelijk en bezit die gozer meer VVM, waarom?
                      Omdat hij hetzelfde gewicht heeft als jij maar met een lager BF.

Comment

Ik heb dat ook een keer gehad, vrouw met dezelfde lengte en hetzelfde gewicht als ik, maar zij leek veel dikker! Ik hield het er maar op dat ik zware botten heb. Zij trainde echter niet, dus zal ook spiermassa zijn geweest. Sinds die tijd meet ik dan ook met de centimeter of ik goed ga want aan die weegschaal heb ik niets. Ach die cijfertjes, het gaat er toch om of je tevreden bent over je spiegelbeeld?

Comment

Originally posted by Pallas View Post
                          Ik heb dat ook een keer gehad, vrouw met dezelfde lengte en hetzelfde gewicht als ik, maar zij leek veel dikker! Ik hield het er maar op dat ik zware botten heb. Zij trainde echter niet, dus zal ook spiermassa zijn geweest. Sinds die tijd meet ik dan ook met de centimeter of ik goed ga want aan die weegschaal heb ik niets. Ach die cijfertjes, het gaat er toch om of je tevreden bent over je spiegelbeeld?
                          +1

Comment

Indien we het over kracht hebben bij de grote 3 hangt het grote deel af van 2 dingen:
                            Spiermassa en zenuwstelsel
                            Deze laatste wordt hier niet vernoemd dus zoals snuff zegt zou het best kunnen dat hij even veel heft als jou. Voor de rest heb je al bijna al je antwoorden gekregen.

Elk lichaam is anders gebouwd ( gelukkig maar ) en in die kleine verschillen zit het!
                            I'm not special, but not the same as you.
                            Because I do things you will never do.
                            SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
                              Zelfde verhaal hier. Maatje van mij traint niet, is 5cm groter en weegt evenveel. Verder ziet hij er wel uit als ik,...
                              5 centimeter vind ik toch al een aardig verschil. Kan ik moeilijk geloven dat je er hetzelfde uitziet met hetzelfde gewicht.
                              RAW: 155 - 155 - 220
                              EQ: 190 - 165 - 230

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X