Zelfde gewicht/lengte en toch anders?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by dynobet View Posteen kilo vetmassa neemt ongeveer 4x zoveel plaats in als een kilo spiermassa. dus hoewel je meer defenitie en vorm krijgt als je droger wordt, verlies je wel veel meer "volume".
Muscle - Wikipedia, the free encyclopedia
Er staan bronnen bij, maar die kan ik helaas nitet 1-2-3 controleren.ĆĆ©n bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.
Comment
-
Originally posted by seanl94 View PostToo bad mate, het verschil is slechts 15%
Muscle - Wikipedia, the free encyclopedia
Er staan bronnen bij, maar die kan ik helaas nitet 1-2-3 controleren.
Volgens marcel1:
Spier 1,1g/cm3
Vet 0,9g/cm3
Wat is het volume van 1kg spier?
Dichtheid = massa/volume
Dichtheid = 1,1g/cm3
massa is 1000g
volume = 1000/1,1 => volume =909,1 cm3
Wat is het volume van 1 kg vet?
Dichtheid = massa/volume
Dichtheid = 0,9g/cm3
massa is 1000g
volume = 1000/0,9 => volume =1111,1 cm3
Verschil is 202 cm3
(202/1111,1)*100% = 18,2 % verschil.
Comment
-
-
Originally posted by Burnedice View PostVrij makkelijk na te gaan.
Volgens marcel1:
Spier 1,1g/cm3
Vet 0,9g/cm3
Wat is het volume van 1kg spier?
Dichtheid = massa/volume
Dichtheid = 1,1g/cm3
massa is 1000g
volume = 1000/1,1 => volume =909,1 cm3
Wat is het volume van 1 kg vet?
Dichtheid = massa/volume
Dichtheid = 0,9g/cm3
massa is 1000g
volume = 1000/0,9 => volume =1111,1 cm3
Verschil is 202 cm3
(202/1111,1)*100% = 18,2 % verschil.Originally posted by seanl94 View PostIk had het meer over de absolute waarden die erbij staan. Zo op het eerste gezicht zag het inderdaad uit als een 15% verschil.
die waarden die ik had genoemd waren idd afgeronde waardes omdat ik de exacte waardes niet uit mijn hoofd wist.
maar of het 18,2% of 15% maakt verder ook niet uit. het gaat er gewoon om dat 1 kg vet een groter volume inneemt en je daardoor groter lijkt.
en er zijn mensen die veel vet hebben op de goede plekken zodat ze buff lijken maar eigenlijk niet zijn
Comment
-
Originally posted by nibor76nl View PostIk was gisteren op de gym en daar kwam een nieuwe jongen trainen (19 jaar) en hij had net als ik een hempje aan.
op den duur kwam het gesprek met hem en zijn trainings maat en mij op wat we wegen.
Deze jongen was echt zo recht als een plank zonder enige vorm van spier(massa) en oogde echt iel...
Tot onze grote verbazing waren we beide precies even lang(1,83cm) en toen we gingen wegen stond de weegschaal bij hem en bij mij op 75 kilo..
Vol verbazing keken we naar elkaar en gingen naast elkaar staan voor een vergelijking..
Volgens hem en zijn maat en mijzelf lijk ik zeker 10 kilo zwaarder dan die jongen en toen vertelde we het tegen de eigenaresse en die was ook verbaasd dat we evenveel wogen en er totaal anders uitzagen???
wel had deze jongen een vet% van zo'n 10 a 12 % en ik zo'n 15 a 16%.
Hoe vreemd is dit en hoe kan dit?
Nu snap ik wel dat mensen zeggen dat je niets voorsteld met 183 cm en 75 kilo nu ik die jongen heb gezien ,maar ik weeg precies evenveel en ik lijk zeker geen plank..Never send a boy to do a mans job!
Comment
-
Zo.
Nu weten we het wel he. Denk dat jullie punt nu wel duidelijk is. Dus wil jullie bij deze vriendelijk doch dringent verzoeken om te kappen met bashen. Mocht u zich toch geroepen voelen om door te gaan dan vraag nibors msn of voeg elkaar toe op superdudes of whatever maar hier houdt het popcorn geƫet op. De kritiek is inmiddels verre van opbouwend en heeft duidelijk toch geen zin. Dus ontopic of bodynetloos het nieuwe jaar in.
Merci.The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
Originally posted by Kevster View PostZo.
Nu weten we het wel he. Denk dat jullie punt nu wel duidelijk is. Dus wil jullie bij deze vriendelijk doch dringent verzoeken om te kappen met bashen. Mocht u zich toch geroepen voelen om door te gaan dan vraag nibors msn of voeg elkaar toe op superdudes of whatever maar hier houdt het popcorn geƫet op. De kritiek is inmiddels verre van opbouwend en heeft duidelijk toch geen zin. Dus ontopic of bodynetloos het nieuwe jaar in.
Merci.
Helaas blijven sommige bezig met bashen..
Comment
-
Originally posted by Kevster View PostZo.
Merci.
Aaaight captain.
Mijn laatste post had inderdaad een negatief tintje.. maar er stonden wel degelijk adviezen in waar hij echt iets aan had..
Mijn tip nogmaals zonder te bashen of wat dan ook: Ga cutten.. en begin met een degelijk nieuw en fris voedingschema in het nieuwe jaar. Met verse motivatie en verse discipline. En vergelijk jezelf dan na een half jaartje nog eens met de beste dude uit de gym."The only thing worse than failing is not trying."
Comment
-
Toch maar eens de moeite genomen het topic te checken. Wat een wereldrel weer.
Denk alleen dat het antwoord ondertussen wel gegeven is, dus slotje."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
7 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...12 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-