Trillen na training, help!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Het is belangrijk dat je voldoende koolhydraten voor de training eet, zodat je voldoende energie beschikbaar hebt tijdens de training. Ik vrees dat je dat onvoldoende deed.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik vrees het ook, Niet Hier. Ik heb tot nu toe alleen braaf op onderhoud gegeten en dat steeds aangepast aan een dalend vetpercentage. Zo blijkt maar weer dat niet elke verandering een verbetering is en dat ik het niet goed heb toegepast. Ik heb geen last meer gehad van trillende beentjes, maar morgen komt de echte test. De 'zware' training met mijn broer. Ik ben benieuwd.

Comment

Originally posted by Pallas View Post
        Ik vrees het ook, Niet Hier. Ik heb tot nu toe alleen braaf op onderhoud gegeten en dat steeds aangepast aan een dalend vetpercentage. Zo blijkt maar weer dat niet elke verandering een verbetering is en dat ik het niet goed heb toegepast. Ik heb geen last meer gehad van trillende beentjes, maar morgen komt de echte test. De 'zware' training met mijn broer. Ik ben benieuwd.
        Je hebt het gewoon verkeerd aangepakt, low carb is bijna nooit nodig. Mischien is er iets is met je productkeuze/timing van macro's

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
          Daarnaast moet je je training ook aan je gecut aanpassen, minder zwaar gaan en meer herhalingen.
          Ik blijf me verbazen hoe vaak ik die onzin voorbij zie komen.
          Als je echt wedstrijd diep gaat en depleted bent ok,maar voor 300 kcal onder "behoefte" kom op zeg

Originally posted by talalelh15 View Post
          Je hebt het gewoon verkeerd aangepakt, low carb is bijna nooit nodig. Mischien is er iets is met je productkeuze/timing van macro's
          Ik kan me hier wel in vinden,behalve het low carb verhaal,want dat is toch echt bij iedereen anders.
          Low carb(50/150) gram werkt voor mij goed.
          Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
          Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Mvos View Post
            Ik blijf me verbazen hoe vaak ik die onzin voorbij zie komen.
            Als je echt wedstrijd diep gaat en depleted bent ok,maar voor 300 kcal onder "behoefte" kom op zeg

Ik kan me hier wel in vinden,behalve het low carb verhaal,want dat is toch echt bij iedereen anders.
            Low carb(50/150) gram werkt voor mij goed.
            Heb je dan een idee waardoor dat trillen komt?
            Wanneer neem je dan die carbs, allemaal rond de training? Dat deed ik namelijk niet, ik denk achteraf gezien dat daar de fout lag.

Comment

Dat denk ik dus ook.

Een gedeelte voor de training.
              Na de training waxy maize en 10 min daarna een shake.
              45 min daarna rijst met biefstuk/ kip.(meeste carbs)

Wat ik doe is mijn carbs afwissellen.
              Maaltijd 1 carbs
              Maaltijd 2 alleen eiwitten
              Maaltijd 3 carbs
              Maaltijd 4 alleen eiwitten
              Maaltijd 5 carbs
              Maaltijd 6 eiwitten

Comment

Wat ik doe is mijn carbs afwissellen.
                Maaltijd 1 carbs
                Maaltijd 2 alleen eiwitten
                Maaltijd 3 carbs
                Maaltijd 4 alleen eiwitten
                Maaltijd 5 carbs
                Maaltijd 6 eiwitten
                no offence maar denk je dat dit noemenswaardig verschil maakt?

bij maaltijd 6 is je lichaam nog bezig met het verteren van maaltijd 3

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                  no offence maar denk je dat dit noemenswaardig verschil maakt
                  Nee, ik weet het zeker.

Vorig jaar in mijn voorbereiding zo gecut.
                  Zo verdeel je je koolhydraten,zodat je niet de hele dag honger hebt dmv meer koolhydraten bij je koolydraten maaltijd.
                  Bv om 8 uur ontbijt met koolhydraten en pas om 12 uur bij de lunch weer.
                  Er zit dus steeds 4 uur tussen ipv 2.

De grootste hoeveelheid koolhydraten zitten na de traing en worden dus meteen gebruik om alles aan te vullen.

Comment

Die koolhydraten die je om 8 uur nuttigt zijn na je training nog niet eens volledig verteerd, laat staan dat je na je training echt aan moet vullen.

Tenzij je wielrenner bent natuurlijk.

Comment

Kijk, je moet gewoon doen wat je wilt.
                      En je moet met de info doen wat jij wilt.

Ik heb gecut met elke maaltijd koolhydraten en op bovenstaande manier (zelfde macro,s)
                      Bij mij werkte manier 1 voor geen meter en bovenstaande werkte zeer goed en ik had bijna geen last van honger.
                      Ik zou het als ik jouw was eens proberen als je gaat cutten en dan een oordeel vellen.
                      daarbij ga ik natuurlijk af op de info van rene en harry die toch wel weten waarover ze praten en op die manier snel konden schakelen in het cut proces.
                      Last edited by Mvos; 28-01-2012, 22:57.

Comment

Dank je wel Mvos voor je antwoord! Waardevolle informatie van een ervaringsdeskundige stel ik zeer op prijs. Discussie daarover trouwens ook Viranelly, want zo wordt ook voor mij het antwoord nog duidelijker.

Comment

Kijk, je moet gewoon doen wat je wilt.
                          En je moet met de info doen wat jij wilt.

Ik heb gecut met elke maaltijd koolhydraten en op bovenstaande manier (zelfde macro,s)
                          Bij mij werkte manier 1 voor geen meter en bovenstaande werkte zeer goed en ik had bijna geen last van honger.
                          Ik zou het als ik jouw was eens proberen als je gaat cutten en dan een oordeel vellen.
                          daarbij ga ik natuurlijk af op de info van rene en harry die toch wel weten waarover ze praten en op die manier snel konden schakelen in het cut proces.
                          ben het met je eens wat betreft die carb verdeling. maaltijd 2 is voor mij een bak kwark en mn 2 stuks fruit (voor een goede maaltijd relatief laag in carbs en geen vet), maaltijd 4 is voor mij een pak yoghurt en een handje pinda's. weer weinig carbs, bomvol zitten en genoeg vetten. (zit relatief hoog in de vetten om mn hormoonspiegel niet te veel aan te tasten. hoog in de vetten zitten is discutabel, maar tot nu toe haal ik resultaten.) verder denk ik dat een totaalverhouding van 40% carbs, 30 eiwitten en 30 vetten vrij goed werkt om stabiel te zijn en toch veel vet te verliezen.
                          "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

Ik tril ook vaak als ik gewoon te lang train. Nu heb ik een trainingsschema waarbij ik nooit langer dan 1 uur en 15 minuten train.. Tril nu nooit meer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X