Winterbanden.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Winterbanden.

Wie van jullie heeft ze en wat vinden jullie ervan?

ik, maar heb geen idee wat het verschil precies is aangezien het eveneens mn eerste winter is met auto...

Mn moeder rijd er ook mee en ze vind het wel veel beter
    Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Zelf rij ik er niet mee. Vriend van me sinds deze winter wel. Hij is er wel over te spreken. Hij kan bij sneeuw normale snelheden behouden, en hoeft niet aan 20-30 km/h rijden.
      RAW: 155 - 155 - 220
      EQ: 190 - 165 - 230

Comment

Ik heb ze niet... nog nooit gehad...
        Zoals nu met het ijskoude weer met ijs en sneeuw, Ik rijd steeds voorzichtig met het verkeer mee. Gewoon goed opletten en voldoende afstand houden.

Geen zotte dingen doen, geen winterband nodig.
        Als het echt mis gaat denk ik dat die banden ook gewoon schuiven.

Trouwens, mijn prima banden vs de winderbanden van de buren die al 15 jaar oud zijn...
        Maart 2011 - Begin training

Comment

ik heb ze ook 2 seizoenen nu, zeer over te spreken.. veel meer tractie.

Comment

Nog nooit gehad en ik heb achterwielaandrijving. Op ondergesneeuwde wegen rijden auto's met winderbanden mij voorbij terwijl ik in een slakkengang vooruit tuf. Waarschijnlijk maakt het dus een groot verschil.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Ik hoor altijd verhalen, dat je in Duitsland niet verzekerd bent als je een ongeluk krijgt.

Maar is het niet zo dat je gewoon altijd aansprakelijk dan bent, als je geen winterbanden hebt?

Comment

duitsers zijn idd verplicht om winterbanden of allseason banden in de winter te hebben.

Comment

Ik heb ze nu 2 jaar en ben er erg blij mee. De wegligging is zeker beter, en niet alleen bij sneeuw. (als het droog is rijdt ie sportiever )

Maar het blijft een persoonlijke kosten/batenanalyse. Die dingen zijn wel prijzig dus als je niet veel de weg op hoeft kan ik me voorstellen dat je het onzin vind.

In andere landen idd verplicht. Zal hier ook ooit wel komen.

zonder winterbanden had ik (met dezelfde auto) bijna geen grip en deden mn remmen het niet. Ik slipte altijd door als ik ging remmen en in bochten. Nu helemaal geen last meer van.
                  Ik ben niet dom... Alleen blond...

Comment

Heb ze nooit gehad, en rij gewoon net zo vlot, zitten van zichzelf al zwaar profiel bandjes op en 4 wielaandrijving, dat zal vast ook schelen.
                    Het is me wel vaak opgevallen dat mensen met winterbanden ineens denken dat ze meer risico kunnen nemen en dan gauw te hard rijden.
                    "You are what you eat..."
                    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Ik neem ze nooit. Voor die paar weekjes winter per jaar en die kleine afstanden die ik per dag rij (11 km per dag) is het niet echt een goede investering. Dan maar wat langzamer rijden als het toevallig eens een keer sneeuwt.
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

gemiddeld zo'n 3-4 uur per dag op de weg. en ben zeer tevreden over winterbanden. makkelijke wegrijden, meer grip in de bochten.

Comment

Originally posted by Danielle80 View Post
                          Ik heb ze nu 2 jaar en ben er erg blij mee. De wegligging is zeker beter, en niet alleen bij sneeuw. (als het droog is rijdt ie sportiever )

Maar het blijft een persoonlijke kosten/batenanalyse. Die dingen zijn wel prijzig dus als je niet veel de weg op hoeft kan ik me voorstellen dat je het onzin vind.

In andere landen idd verplicht. Zal hier ook ooit wel komen.

zonder winterbanden had ik (met dezelfde auto) bijna geen grip en deden mn remmen het niet. Ik slipte altijd door als ik ging remmen in bochten. Nu helemaal geen last meer van.
                          je moet ook niet remmen in bochten
                          Dat moet je doen voor de bocht
                          Last edited by zespak; 06-02-2012, 20:07.
                          All you need is the heart off a Champion!

Comment

Danielle heeft ze!Danielle heeft ze! Danielle heeft ze!

"Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by zespak View Post
                              je moet ook niet remmen in bochten
                              Dat moet je doen voor de bocht
                              Haha ik bedoel remmen EN in bochten
                              @beaudien... Verrassing he?
                              Ik ben niet dom... Alleen blond...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse