Iemand tips ??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by alco View Post
    dit probleem heb ik dus ook!,dan ga ik meestal maar mn mandje maar weer uit om een beetje op bn te lezenom vervolgens nog langer wakker te liggen
    Like this?

Comment

Originally posted by JGP91 View Post
      Like this?
      hahaha in dat geval zou ik de hele avond in een deuk moeten liggen!
      Ga als de sodemieter van die wipkip!!!.......nou is papa!!!

Comment

Je moet niet 'te' laat gaan trainen, want dan is je lichaam nog in een actieve modus,
        verder niet tot telaat gaan gamen, tv kijken enz enz.
        18 jr/179cm/81kg/bf 11%
        SQ 1x90 BP 1x100 DL 1x140
        Living the dream that's called "my life"!

Comment

Niet teveel in je slaapomgeving (bij de meeste slaapkamer neem ik aan) zitten overdag.

Comment

Originally posted by Mateusz View Post
            Niet teveel in je slaapomgeving (bij de meeste slaapkamer neem ik aan) zitten overdag.
            Hoezo dat?

Comment

IK ga meestal 19:00-20:30 trainen inc cardio en ik slaap dan echt als een roos als ik rond 23:00 00:00 gaat slapen. als ik mijn kussen raak slaap (OFF-TOPIC BEETJE)
              If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Boekje lezen voordat je gaat slapen, dus juist geen tv of computer. Daarnaast kun je melatonine proberen?
                No audience. No finish line. Just do it.

Comment

Originally posted by JGP91 View Post
                  Hoezo dat?
                  De slaapkamer moet een plek zijn waar je alleen slaapt. Wanneer je de slaapkamer binnen stapt associeer je dat meteen met slapen gaan, in het lichaam komen dan processen op gang die je voorbereiden op het slapen gaan. Dit kan helpen bij mensen met slaapproblemen.

Normaal gesproken begint in de loop van de avond de productie van melatonine waarna je moe wordt en wilt gaan slapen. Tegen de ochtend wordt deze stof weer afgebroken en wordt je langzaam aan wakker. De productie van melatonine staat onder invloed van licht. Kunstlicht (lampen, TV, pc etc..) verstoord de aanmaak van melatonine, hierdoor blijf je `s avonds langer actief en kom je moeilijk in slaap. Wanneer je dan wel slaapt, vindt de afbraak van melatonine ook pas laat plaats. Dus je wordt niet langzaam wakker tegen de ochtend wanneer de wekker gaat, maar je bent nog in je diepe slaap. Het gevolg is dat je doodmoe wakker wordt en/of je bed niet uit kunt komen.
                  Soms wordt er dan ook midden op de dag ineens wat melatonine aangemaakt waardoor je erg moe wordt en wel zou kunnen slapen. `s avonds is die melatonine weer verdwenen en ben je klaarwakker.
                  Door `s avonds niet achter de pc of tv te gaan zitten, en gebruik te maken van een licht dimmer die het langzaam steeds donkerder maakt, kun je het bioritme weer terug krijgen. Ook kun je het proberen met melatonine tabletten te gebruiken. Melatonine is bij iedere drogist te krijgen en het gebruik kan geen kwaad. Vaak heeft het wel een aantal dagen nodig om goed te werken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X