Originally posted by cihad42
View Post
Lijn tussen sterk en zwak
Collapse
X
-
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
-
het verschilt eigenlijk veel in BW. als je kijkt naar een kleine man of iemand van 2 meter scheelt het nog al.
iemand van 75kg hoeft veel minder te tillen dan dan iemand van 130kg. voor iemand van 130kg is het moeilijker om 2keer BW te squatten. dus die standaart waardes kun je niet zo neerzetten
Comment
-
De ene keer voel ik mij wel sterk, de andere keer wanneer ik bv filmpjes bekijk op youtube of een keer fail, dan voel ik mij zo klein...........maar dat geeft mij ook weer motivatie om door te gaan om groter/sterker te worden.
.........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........There is no failure except in no longer trying
Comment
-
Eig vindt ik sterk een nogal relatief begrip...
je kan sterk zijn in verschillende aspecten he bv een mma lightweight fighter die 80kg bencht is die sterker dan iemand van het zelfde gewicht die 90kg bencht..?
of iemand die 1keer 100kg kan duwen maar 50kg maar 30x omhoog krijgt tegen iemand die 50kg 40x duwt maar bij 1 press maar 90kg kan nemen...
het hangt er erg van af hoe je het bekijkt he maar als we het hebben over fitness lijkt het mij gwn wie het meeste gewicht verzet (met goede vorm) is het sterkst
maar sinds we hier vooral bodybuilders zijn die voor massa trainen en geen weightlifters denk ik dat sterk zijn niet zo uitmaakt maar eerder hoe goed je oefn je spieren doen groeienPain is just weakness leaving the body...
Comment
-
Moet iemand die net begint met gewichtheffen
''Bench 1,5x je eigen lichaam gewicht
squat 2x je eigen lichaam gewicht
deadlift 2,3x je eigen lichaam gewicht '' dit kunnen of hangt dit samen met het aantal jaren dat je de sport beoefent?
Het lijkt me sterk dat je zomaar een willekeurig persoon van straat kunt plukken die dit gewoon eventjes doet...Carpe Diem
Comment
-
Originally posted by IJsBlok View Postmijn lijn is wel opgeschoven sinds ik sterker ben geworden.
bench 1.5x bw (hier ben ik zelf bijna)
squat 2.5x bw (hier moet ik nog even naartoe)
deadlift 2.5x bw (zelf zit ik op bijna 3x bw)
Allemaal natuurlijk 1RM (1 herhaling)
En ik fitness pas een maandje..
Comment
-
-
Originally posted by Dexie View PostJa maar als het gaat om 1 herhaling kan ik bijna 2x me eigen gewicht doen als benchpress en de 2,5 van squat bijna, en de deadlift ook.
En ik fitness pas een maandje..I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Nog een factor is lengte. Des te langer je bent, des te minder voordelig het is.
Iemand van 1.75 en 90kg is hoogstwaarschijnlijk sterker dan iemand van 1.95 en 90kg.
Dus misschien is het een optie om ipv 1-2-3x lichaamsgewicht, in de standaarden ook rekening met iemands BMI te houden, wat die houden ook rekening met lengte.Laissez Faire
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C nog die ik afgelopen zondag gedaan had:
Training C:
Pin zercher squat:
- 100kg 5x
- Box goblet squat 4kg 50x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door stevenjohnsBuy cenforce 150 mg online is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED), containing sildenafil citrate, the same active ingredient...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 90.5kg 8x
-Box squat BW 100x
One legged calf raise:
- BW + 51.25kg 15x, 11x...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 1x
- Box squat BW 55x
Deficit wide grip SL DL:
- 111kg 7x
- 70kg...-
1 week geleden -
-
door gregory77Let's brainstorm a discussion around pediatric nursing dissertation topics. The ever-evolving landscape of child healthcare presents numerous opportunities...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused safety bar squat:
- 101kg 5x
-Box squat BW 50x
Sumo safety bar goodmorning:
- 35kg 22x...-
1 week geleden -
-
door JeremydsraggTrifola Farms CBD Gummies :- excessive kinds of epilepsy, Lennox-Gastaut syndrome (LGS) and Dravet syndrome. Other trials are underway investigating the...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 120kg 1x
Safety bar back extension:
- 41kg 2x
Military press:
...-
1 week geleden -
-
door joshwicks123Cenforce is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED) in men. As a widely recognized brand, it contains Sildenafil Citrate, the same...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
2 weken geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment