Discussie kans berekeningen %

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Discussie kans berekeningen %

Ik had een poosje geleden een discussie met een vriend..

Het ging over hoeveel % kans.

Je hoor meestal dingen zoals : je heb 40% kans ..of 10% kans enz..enz..

Stel:

Je vlieg 10x ergens heen...hoeveel kans heb je dat je neerstort??

Je doe russisch roulette...hoeveel kans heb je dat je de kogel tref??

Je doet mee aan de loterij..hoeveel kans maak je dan???

Ik zei dat er geen andere mogelijk is dan in alle gevallen: 50% / 50%

Namelijk op alle vragen met betrekking tot kans berekenen heb je volgens mij maar 2 mogelijkheden.

JA of NEE !!!

Ik denk dat het een kans van 50/50 is dat dit topic faalt.
    Train hard or go hormone

Comment

Sorry hoor Nibor maar heb je nou werkelijk echt het IQ van een kauwgum?
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

haha denk dat je er weinig over kan zeggen.
        hoevaak stort n vliegtuig neer toch niet zo vaak dacht ik dus 50/50 is wel erg veel.
        en dat met russisch roulet is de kans groter dat je de kogel pakt dan je neerstort met n vliegtuis

Russisch roulette (Russisch: Русская рулетка, Russkaija ruletka) is een "gokspel" met als inzet iemands leven. Een revolver wordt geladen met één patroon waarna de cilinder een zetje krijgt (als een rad van fortuin) zodat niet bekend is waar de kogel zich bevindt. Vervolgens zet iemand bij zichzelf of een ander de revolver tegen het hoofd en haalt de trekker over. Als de kogel in de betreffende kamer zat wordt deze afgevuurd; als de revolver goed gericht was heeft dit de dood tot gevolg. De trommel van een revolver heeft meestal 6 kamers, de kans hierop is dus 1/6 (16,667%). In het andere geval hoort men slechts een klik en gebeurt er verder niets. Russische roulette is dus zo gevaarlijk dat het bijna neerkomt op een zelfmoordpoging.

en dat met die loterij pff miss 1 op zoveel miljoen

Comment

Originally posted by Toph View Post
          100% kans dat nibor niet goed heeft opgelet tijdens wiskundeles.

Sean, kom er maar gezellig bij.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Originally posted by Toph View Post
            Dat is dan 50% kans op een succesvol topic. Dat levert een nieuw probleem op. Hoe definieer je een succesvol topic? Op basis van de hoeveelheid zinvolle inhoud? Op basis van het aantal reacties, zinloos dan wel zinvol? Ik weet het niet. Hoe groot zou de kans zijn dat hier een zinvol antwoord komt op mijn vragen?

Comment

Originally posted by Kevster View Post
              Of hij heeft het IQ van een kauwgum of hij heeft niet het IQ van een kauwgum. Twee mogelijkheden: 50% kans dus .

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                hahaha...

hoezo?

is toch gewoon een logisch iets..

je kan wel moeilijk doen met berekeningen ,maar hoe dan ook heb je maar 2 mogelijkheden..

of je wint de loterij ..of niet!! dus geen kans van 1 op 100.

Comment

Originally posted by trainhardorgohome View Post
                  haha denk dat je er weinig over kan zeggen.
                  hoevaak stort n vliegtuig neer toch niet zo vaak dacht ik dus 50/50 is wel erg veel.
                  en dat met russisch roulet is de kans groter dat je de kogel pakt dan je neerstort met n vliegtuis

Russisch roulette (Russisch: Русская рулетка, Russkaija ruletka) is een "gokspel" met als inzet iemands leven. Een revolver wordt geladen met één patroon waarna de cilinder een zetje krijgt (als een rad van fortuin) zodat niet bekend is waar de kogel zich bevindt. Vervolgens zet iemand bij zichzelf of een ander de revolver tegen het hoofd en haalt de trekker over. Als de kogel in de betreffende kamer zat wordt deze afgevuurd; als de revolver goed gericht was heeft dit de dood tot gevolg. De trommel van een revolver heeft meestal 6 kamers, de kans hierop is dus 1/6 (16,667%). In het andere geval hoort men slechts een klik en gebeurt er verder niets. Russische roulette is dus zo gevaarlijk dat het bijna neerkomt op een zelfmoordpoging.

en dat met die loterij pff miss 1 op zoveel miljoen

klopt..er zijn 6 kamers..

maar er zijn maar 2 opties.. of je tref een kogel ...of niet!! dus 50% kans..

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                    100% kans dat nibor niet goed heeft opgelet tijdens wiskundeles.

Sean, kom er maar gezellig bij.
                    je zal het niet geloven maar ik had een 7 op c nivo voor wiskunde en een 8 op d nivo voor natuurkunde..(lang geleden op mijn eind diploma..ben nu de helft al kwijt...hahaha)

Ik ben inderdaad ook zeer benieuwd naar Sean zijn reactie..

Comment

Originally posted by Pallas View Post
                      Dat is dan 50% kans op een succesvol topic. Dat levert een nieuw probleem op. Hoe definieer je een succesvol topic? Op basis van de hoeveelheid zinvolle inhoud? Op basis van het aantal reacties, zinloos dan wel zinvol? Ik weet het niet. Hoe groot zou de kans zijn dat hier een zinvol antwoord komt op mijn vragen?
                      Ik denk 50/50.
                      Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                        je zal het niet geloven maar ik had een 7 op c nivo voor wiskunde en een 8 op d nivo voor natuurkunde..(lang geleden op mijn eind diploma..ben nu de helft al kwijt...hahaha)

Ik ben inderdaad ook zeer benieuwd naar Sean zijn reactie..
                        Ik denk dat de kans 50/50 is dat je inderdaad de helft kwijt bent. Ik denk ook dat het 50/50 is dat je geen bal begrijpt van wiskunde.
                        Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                          hahaha...

hoezo?

is toch gewoon een logisch iets..

je kan wel moeilijk doen met berekeningen ,maar hoe dan ook heb je maar 2 mogelijkheden..

of je wint de loterij ..of niet!! dus geen kans van 1 op 100.
                          Dus je hebt 50% kans om de loterij te winnen?

The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

als er maar 2 kamers waren dan was t idd 50/50kans maar dat is niet t geval dus 1op 6...denk ik zo

Comment

Een optie is niet hetzelfde als n kans.
                              Dus als ik nu de deur uitloop heb ik 50% kans dat er n vliegtuig op mn hoofd neerstort?
                              Ik ben niet dom... Alleen blond...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X