Wennen, ja, je verandert tenslotte in je soort van levensstijl. Minder energie? Welneej, je heb een voedingschema toch? Daar kan je genoeg energie uithalen. Er van uitgaande dat je geen low carb doet.
2 liter water per dag ?
Collapse
X
-
ik drink bijna geen water ik haal mijn vocht voornamelijk uit frisdranken, maar ik gebruik geen shake's ofzo. Maar is dit belangrijk ook dat je water drinkt in plaats van frisdranken? ik heb wel eens gelezen dat door de koolzuur je buik uit gaat zetten...
zal ik toch maar aan het water gaan dan? :PBodybuilding is an art form to me painters have their canvas,
musicians have their instruments and voice, I HAVE MY BODY
Comment
-
Originally posted by Wengstertje View Postik drink bijna geen water ik haal mijn vocht voornamelijk uit frisdranken, maar ik gebruik geen shake's ofzo. Maar is dit belangrijk ook dat je water drinkt in plaats van frisdranken? ik heb wel eens gelezen dat door de koolzuur je buik uit gaat zetten...
zal ik toch maar aan het water gaan dan? :P
Zal ik dan ook maar aan het water gaan dan? Ik dacht altijd vocht = vocht.
Is dat niet zo dan wenkertje?Shut Up And Squat!!! Status: Cutten
Comment
-
Originally posted by fitnessfreak View PostSame here, ik drink eigenlijk alleen nog maar bier.
Zal ik dan ook maar aan het water gaan dan? Ik dacht altijd vocht = vocht.
Is dat niet zo dan wenkertje?
bier is wel heel wat anders dan frisdranken he :P door de alcohol pies je al het vocht weer uit... plus je krijgt een buik... maar een biertje op zijn tijd kan geen kwaad :PBodybuilding is an art form to me painters have their canvas,
Comment
-
Originally posted by Wengstertje View Postik drink bijna geen water ik haal mijn vocht voornamelijk uit frisdranken, maar ik gebruik geen shake's ofzo. Maar is dit belangrijk ook dat je water drinkt in plaats van frisdranken? ik heb wel eens gelezen dat door de koolzuur je buik uit gaat zetten...
zal ik toch maar aan het water gaan dan? :P
Een ander probleem is dat de dunne darm niet goed tegen zuur/fosforzuur kan. Om het zuur te neutraliseren wordt calcium fosfaat dat in het lichaam is opgeslagen gebruikt. Hoe meer frisdrank je drinkt, hoe hoger het mineralenverbruik. Op den duur zal er calcium uit de botten worden onttrokken moeten worden om het zuur te kunnen neutraliseren.
Verder is fosfor zuur niet bepaald bevorderlijk voor de gezondheid van je tanden.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostIn frisdranken zit veel fosforzuur. Behalve dat het schade kan veroorzaken aan jou spijsverteringsstelsel, vermindert het ook de aanmaak van spijsverteringssappen, dus zoutzuur in dit geval. Daardoor wordt het het voedsel dat je eet minder goed verteerd en dat geldt vooral voor eiwitrijk voedsel. Onverteerd eiwit verzoorzaakt weer andere problemen, waaronder winderigheid.
Een ander probleem is dat de dunne darm niet goed tegen zuur/fosforzuur kan. Om het zuur te neutraliseren wordt calcium fosfaat dat in het lichaam is opgeslagen gebruikt. Hoe meer frisdrank je drinkt, hoe hoger het mineralenverbruik. Op den duur zal er calcium uit de botten worden onttrokken moeten worden om het zuur te kunnen neutraliseren.
Verder is fosfor zuur niet bepaald bevorderlijk voor de gezondheid van je tanden.
woow maar dat wist ik allemaal niet... wel van mn tanden want de tandarts ziet altijd dat ik veel frisdrank drinkt ja. En dat verklaart dus ook mijn winderigheid ja...
mooi dat ik dit nu weet ga me beperken tot water dus. Bedankt voor de uitlegBodybuilding is an art form to me painters have their canvas,
Comment
-
*alvast excuses voor de partypooper, mocht je aan het trollen zijn*
Originally posted by inferno_0666 View PostIn frisdranken zit veel fosforzuur. Behalve dat het schade kan veroorzaken aan jou spijsverteringsstelsel, vermindert het ook de aanmaak van spijsverteringssappen, dus zoutzuur in dit geval.
Daardoor wordt het het voedsel dat je eet minder goed verteerd en dat geldt vooral voor eiwitrijk voedsel. Onverteerd eiwit verzoorzaakt weer andere problemen, waaronder winderigheid.
Een ander probleem is dat de dunne darm niet goed tegen zuur/fosforzuur kan.
Om het zuur te neutraliseren wordt calcium fosfaat dat in het lichaam is opgeslagen gebruikt. Hoe meer frisdrank je drinkt, hoe hoger het mineralenverbruik. Op den duur zal er calcium uit de botten worden onttrokken moeten worden om het zuur te kunnen neutraliseren.
Verder is fosfor zuur niet bepaald bevorderlijk voor de gezondheid van je tanden.
Anyway, sorry dat ik eventueel je troll verpest, maar ik denk dat teveel mensen je anders zomaar zouden geloven. Je had beter het verhaal van fructose aan kunnen halen, dat klopt ook nog eens.Last edited by scoobydoo; 24-04-2012, 10:59.Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.
Comment
-
Originally posted by seanl94 View Post*alvast excuses voor de partypooper, mocht je aan het trollen zijn*
Godzijdank dat het de aanmaak vermindert. Stel je voor dat de productie van zoutzuur niet onder andere onder invloed staat van de pH. Dan zou er geen negatieve terugkoppeling plaatsvinden, en zou het niet bekend zijn aan het lichaam wanneer de productie van HCl moet stoppen. Overigens lijkt me dat de aanmaak maar heel licht geremd wordt. cola zou immers een pH van 2,8 hebben, en de maag een pH van ongeveer 2. Gezien het feit dat het een logoritmische schaal betreft, zal de afname slechts een ruime 10% zijn.
Afbraak van eiwitten gebeurt door pepsine, dat een pH optimum heeft van 1,5, maar al voor 95% in actieve vorm is bij een pH van 3. Dus voor de afbraak van eiwitten komt het niet zo heel nauw met de pH van de maag.
Eerst beweer je dat de pH van je maag hoger komt te liggen dan normaal, en nu insinueer je dat de pH zelfs láger ligt?
Nope, er wordt bicarbonaat gebruik voor de neutralisatie. En dat bevat enkel waterstof, koolstof en zuurstof. Geen mineralen. Bicarbonaat speelt overigens ook een belangrijke rol in de algehele pH-regulatie van het lichaam.
Dit klopt wel. Maar volgens mij geldt dat voor alle zuren.
Anyway, sorry dat ik eventueel je troll verpest, maar ik denk dat teveel mensen je anders zomaar zouden geloven. Je had beter het verhaal van fructose aan kunnen halen, dat klopt ook nog eens.
Soft drinks - hard facts | Public Health | AMEinfo.comI know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by K-94 View PostIk had gehoord dat als je te weinig drinkt, je last van je nieren kunt krijgen omdat de nieren dan de eiwitten niet kunnen verwerken ofzo.
Dat is het geval bij creatine, dan moet je echt veel water drinken anders werkt het niet goed. en je droogt uit en krijgt hele grote buik-kramp-aanvallen.
water is zowieso goed voor het lichaam,
onthoud : Eerst water, de rest komt later.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
10 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...15 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-