2 liter water per dag ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wennen, ja, je verandert tenslotte in je soort van levensstijl. Minder energie? Welneej, je heb een voedingschema toch? Daar kan je genoeg energie uithalen. Er van uitgaande dat je geen low carb doet.

Comment

ik drink bijna geen water ik haal mijn vocht voornamelijk uit frisdranken, maar ik gebruik geen shake's ofzo. Maar is dit belangrijk ook dat je water drinkt in plaats van frisdranken? ik heb wel eens gelezen dat door de koolzuur je buik uit gaat zetten...

zal ik toch maar aan het water gaan dan? :P
      Bodybuilding is an art form to me painters have their canvas,
      musicians have their instruments and voice, I HAVE MY BODY

Comment

Originally posted by Wengstertje View Post
        ik drink bijna geen water ik haal mijn vocht voornamelijk uit frisdranken, maar ik gebruik geen shake's ofzo. Maar is dit belangrijk ook dat je water drinkt in plaats van frisdranken? ik heb wel eens gelezen dat door de koolzuur je buik uit gaat zetten...

Same here, ik drink eigenlijk alleen nog maar bier.
        Zal ik dan ook maar aan het water gaan dan? Ik dacht altijd vocht = vocht.
        Is dat niet zo dan wenkertje?
        Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
          Same here, ik drink eigenlijk alleen nog maar bier.
          Zal ik dan ook maar aan het water gaan dan? Ik dacht altijd vocht = vocht.
          Is dat niet zo dan wenkertje?

bier is wel heel wat anders dan frisdranken he :P door de alcohol pies je al het vocht weer uit... plus je krijgt een buik... maar een biertje op zijn tijd kan geen kwaad :P

Comment

Originally posted by Wengstertje View Post

In frisdranken zit veel fosforzuur. Behalve dat het schade kan veroorzaken aan jou spijsverteringsstelsel, vermindert het ook de aanmaak van spijsverteringssappen, dus zoutzuur in dit geval. Daardoor wordt het het voedsel dat je eet minder goed verteerd en dat geldt vooral voor eiwitrijk voedsel. Onverteerd eiwit verzoorzaakt weer andere problemen, waaronder winderigheid.

Een ander probleem is dat de dunne darm niet goed tegen zuur/fosforzuur kan. Om het zuur te neutraliseren wordt calcium fosfaat dat in het lichaam is opgeslagen gebruikt. Hoe meer frisdrank je drinkt, hoe hoger het mineralenverbruik. Op den duur zal er calcium uit de botten worden onttrokken moeten worden om het zuur te kunnen neutraliseren.

Verder is fosfor zuur niet bepaald bevorderlijk voor de gezondheid van je tanden.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
              In frisdranken zit veel fosforzuur. Behalve dat het schade kan veroorzaken aan jou spijsverteringsstelsel, vermindert het ook de aanmaak van spijsverteringssappen, dus zoutzuur in dit geval. Daardoor wordt het het voedsel dat je eet minder goed verteerd en dat geldt vooral voor eiwitrijk voedsel. Onverteerd eiwit verzoorzaakt weer andere problemen, waaronder winderigheid.

Een ander probleem is dat de dunne darm niet goed tegen zuur/fosforzuur kan. Om het zuur te neutraliseren wordt calcium fosfaat dat in het lichaam is opgeslagen gebruikt. Hoe meer frisdrank je drinkt, hoe hoger het mineralenverbruik. Op den duur zal er calcium uit de botten worden onttrokken moeten worden om het zuur te kunnen neutraliseren.

Verder is fosfor zuur niet bepaald bevorderlijk voor de gezondheid van je tanden.

woow maar dat wist ik allemaal niet... wel van mn tanden want de tandarts ziet altijd dat ik veel frisdrank drinkt ja. En dat verklaart dus ook mijn winderigheid ja...

mooi dat ik dit nu weet ga me beperken tot water dus. Bedankt voor de uitleg

Comment

Ik drink hooguit 2 glazen per dag, zelfs in de zomer als ik train drink ik niks onder het trainen, moet er alleen maar veel van plassen van al dat gedrink.
                "You are what you eat..."
                That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

*alvast excuses voor de partypooper, mocht je aan het trollen zijn*

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  In frisdranken zit veel fosforzuur. Behalve dat het schade kan veroorzaken aan jou spijsverteringsstelsel, vermindert het ook de aanmaak van spijsverteringssappen, dus zoutzuur in dit geval.
                  Godzijdank dat het de aanmaak vermindert. Stel je voor dat de productie van zoutzuur niet onder andere onder invloed staat van de pH. Dan zou er geen negatieve terugkoppeling plaatsvinden, en zou het niet bekend zijn aan het lichaam wanneer de productie van HCl moet stoppen. Overigens lijkt me dat de aanmaak maar heel licht geremd wordt. cola zou immers een pH van 2,8 hebben, en de maag een pH van ongeveer 2. Gezien het feit dat het een logoritmische schaal betreft, zal de afname slechts een ruime 10% zijn.

Daardoor wordt het het voedsel dat je eet minder goed verteerd en dat geldt vooral voor eiwitrijk voedsel. Onverteerd eiwit verzoorzaakt weer andere problemen, waaronder winderigheid.
                  Afbraak van eiwitten gebeurt door pepsine, dat een pH optimum heeft van 1,5, maar al voor 95% in actieve vorm is bij een pH van 3. Dus voor de afbraak van eiwitten komt het niet zo heel nauw met de pH van de maag.

Een ander probleem is dat de dunne darm niet goed tegen zuur/fosforzuur kan.
                  Eerst beweer je dat de pH van je maag hoger komt te liggen dan normaal, en nu insinueer je dat de pH zelfs láger ligt?
                  Om het zuur te neutraliseren wordt calcium fosfaat dat in het lichaam is opgeslagen gebruikt. Hoe meer frisdrank je drinkt, hoe hoger het mineralenverbruik. Op den duur zal er calcium uit de botten worden onttrokken moeten worden om het zuur te kunnen neutraliseren.
                  Nope, er wordt bicarbonaat gebruik voor de neutralisatie. En dat bevat enkel waterstof, koolstof en zuurstof. Geen mineralen. Bicarbonaat speelt overigens ook een belangrijke rol in de algehele pH-regulatie van het lichaam.

Dit klopt wel. Maar volgens mij geldt dat voor alle zuren.

Anyway, sorry dat ik eventueel je troll verpest, maar ik denk dat teveel mensen je anders zomaar zouden geloven. Je had beter het verhaal van fructose aan kunnen halen, dat klopt ook nog eens.
                  Last edited by scoobydoo; 24-04-2012, 10:59.
                  Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                    *alvast excuses voor de partypooper, mocht je aan het trollen zijn*

Godzijdank dat het de aanmaak vermindert. Stel je voor dat de productie van zoutzuur niet onder andere onder invloed staat van de pH. Dan zou er geen negatieve terugkoppeling plaatsvinden, en zou het niet bekend zijn aan het lichaam wanneer de productie van HCl moet stoppen. Overigens lijkt me dat de aanmaak maar heel licht geremd wordt. cola zou immers een pH van 2,8 hebben, en de maag een pH van ongeveer 2. Gezien het feit dat het een logoritmische schaal betreft, zal de afname slechts een ruime 10% zijn.

Afbraak van eiwitten gebeurt door pepsine, dat een pH optimum heeft van 1,5, maar al voor 95% in actieve vorm is bij een pH van 3. Dus voor de afbraak van eiwitten komt het niet zo heel nauw met de pH van de maag.

Eerst beweer je dat de pH van je maag hoger komt te liggen dan normaal, en nu insinueer je dat de pH zelfs láger ligt?

Nope, er wordt bicarbonaat gebruik voor de neutralisatie. En dat bevat enkel waterstof, koolstof en zuurstof. Geen mineralen. Bicarbonaat speelt overigens ook een belangrijke rol in de algehele pH-regulatie van het lichaam.

Dit klopt wel. Maar volgens mij geldt dat voor alle zuren.

Anyway, sorry dat ik eventueel je troll verpest, maar ik denk dat teveel mensen je anders zomaar zouden geloven. Je had beter het verhaal van fructose aan kunnen halen, dat klopt ook nog eens.
                    Het komt hier vandaan:

Soft drinks - hard facts | Public Health | AMEinfo.com
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Ik zal wel stom klinken maar ik drink misschien net 1 liter water per dag :P
                      Tenzij ik er dus een beetje ranja bij gooi... sowieso krijg ik heel snel een klotsbuik en dat is niet te doen met trainen of uberhaupt niet fijn..

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                        Ik drink hooguit 2 glazen per dag, zelfs in de zomer als ik train drink ik niks onder het trainen, moet er alleen maar veel van plassen van al dat gedrink.
                        Alleen plassen? Jij zweet niet met trainen?

Comment

1 liter per dag?.... Hoe je erin slaagt weet ik niet want ik drink tijdens trainen alleen al 2liter...
                          Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Per 1000 calorieen die je eet moet je ook 1 liter vocht drinken, en dat is als je amper zweet. Dus minstens 3 liter.
                            Lid van de 200 club

Comment

Ik drink op warme dagen soms wel 5 liter, ik kan net zonder m'n water. Ik begin al met een halve liter als ik net uit bed ben.
                              createmybody.net

Comment

Originally posted by K-94 View Post
                                Ik had gehoord dat als je te weinig drinkt, je last van je nieren kunt krijgen omdat de nieren dan de eiwitten niet kunnen verwerken ofzo.

Dat is het geval bij creatine, dan moet je echt veel water drinken anders werkt het niet goed. en je droogt uit en krijgt hele grote buik-kramp-aanvallen.

water is zowieso goed voor het lichaam,

onthoud : Eerst water, de rest komt later.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X