zeer in mijn onderrug

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zeer in mijn onderrug

ik heb al eventjes last in mijn onderrug, maar ik ben nog maar 16 en vind dat redelijk astig omdat ik nog jong ben, het is begonnen door een hobby van mij, ik ontwerp papiere wapens en ik heb dan is een keer een heel weekend aan 2 wapens gezeten en in totaal was dat denk ik 18 uur werk fzo, maar als ik die tijd altijd op een stoel zit was dat soms redelijk lastig en vanaf toen heb ik zowat geprobeert mijn rug te kraken door er op te drukken, maar ik denk dat daardoor de pijn is gekomen, en ik train dan nog eens 4x per week tijdens schooldagen, en als ik dan T-bar rows doe of bent over row of deadlift, dan merk ik dat men onderrug daarna pijn doet en voor ik begon met dat kraken had ik dat helemaal niet, ik houw mijn rug ook recht dus ik vind het redelijk raar, maar nu word de pijn in mijn rug echt erg, mijn onderrug doet nu altijd pijn, en in mijn bovenrug doet het ook soms zeer, en als ik dan nog een men rug kraak dan word het echt lastig op de plaatsen waar het gekraakt is en ik hoop van deze ondragelijke pijn af te graken, ik hoop dat julie mij kunne helpen, want het zal nog een weekje duren voor ik naar de kinesist kan gaan.

alvast bedankt, groetjes jelle
    160kg deadlift, 70kg bench press, 100kg deadlift x10, dipmachine 4x 115kg x10, clean and jerk 65,5kg, smith machine squat 90kg, T-bar row 5x 65kg+ bar 10x

Heeft met je houding cq bureaustoel te maken.
    zit elke dag 8 uur achter een computer, zodra ik ontwerpen moet maken met pen op papier, krijg ik ook last van mn rug.
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

ik ben natuurlijk geen dokter maar ik kan je wel zeggen wat voor mij erg geholpen heeft dat is onderstaande oefening

Comment

Originally posted by Danny the many View Post
        ik ben natuurlijk geen dokter maar ik kan je wel zeggen wat voor mij erg geholpen heeft dat is onderstaande oefening
        Dit, en deadliften, om je onderrug sterker te maken. Wel beginnen met zeer lage gewichten zodat je onderrug er rustig aan kan wennen.

Comment

Originally posted by FitCH View Post
          Dit, en deadliften, om je onderrug sterker te maken. Wel beginnen met zeer lage gewichten zodat je onderrug er rustig aan kan wennen.
          hij vertelde dat hij bij deadliften juist last krijgt
          maar misschien inderdaad heel laag in gewicht

Comment

ja een laag gewicht bij deadliften zou wel kunne werken ja, meestal neem ik 70kg voor men deadlifts, maar 80 lukt ook nog goed, men max voor 1 herhaling is 160kg, maar als ik dan bevoorbeeld 40 kg pak voor men deadlifts, moet ik dan bevoorbeeld sets van 15 of 20 herhalingen doen? of gewoon 8 tot 10 herhalingen zoals ik normaal doe? en bij de hyperexternsions/ backextensions, moet ik daar extra gewicht nemen of gewoon met men lichaamsgewicht trainen?
            160kg deadlift, 70kg bench press, 100kg deadlift x10, dipmachine 4x 115kg x10, clean and jerk 65,5kg, smith machine squat 90kg, T-bar row 5x 65kg+ bar 10x

Comment

Afspraak bij een manueel therapeut kan ook wonderen doen.
              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

3 dingen die je kunt doen:

1. werken aan je techniek
                2. werken aan je mobiliteit
                3. Hyperextensions

Comment

waarschijnlijk komt het wel door de erge bolling in je rug tijdens het deadliften.

Comment

Originally posted by Marcel1 View Post
                    waarschijnlijk komt het wel door de erge bolling in je rug tijdens het deadliften.
                    +1
                    zag je filmpje

werken aan techniek met veel lagere gewichten
                    Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by Marcel1 View Post
                      ik heb eenzelfde gedacht.
                      lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

eensch
                        focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

dat van dat filmpje was gewoon voor is te testen wat ik aankon, ik heb de 160 nog wel is een keer geprobeert en toen had ik geen last, als ik men deadlifts doe om te trainen pak ik veel minder gewicht en ik let redelijk goed op men houdingen als ik echt train

Comment

waarom let je dan niet goed op je houdingen als je zwaar gaat. juist dan is dit extra belangrijk.
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

das wel waar dat dat extra belangrijk is ja, maar om echt de juiste houding aan te nemen bij zo'n zwaar gewicht vond ik wel redelijk moeilijk, maar de zeer in mijn onderrug was niet gekomen doordat ik die deadlift heb gedaan, maar door mijn rug regelmatig te kraken op lang termijn en zo is mijn onderrug verzwakt en zeer beginne doen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X