En dan nog, mensen kunnen de beweging wel doen, maar het leren overbrengen hoe je delen kan proberen uit te schakelen voor maximale spanning op het te trainen deel, is moeilijk, de meeste instructeurs doen alleen iets "goed" voor en doe het maar na, dan zal het vast wel goed zijn, nou helaas niet, maar goed wat zijn tegenwoordig te toelatingseisen om Fit instructeur te worden??
iets van zeggen of niet?
Collapse
X
-
Originally posted by talalelh15 View PostMaar er zijn ook meerdere uitvoeringen op de latt pulldown. Zo in je laatste filmpje doe ik hem eigenlijk nooit...Ik doe hem gewoon net als op dit filmpje
zie 3:45. Ik pak als een lange bar heb ook gewoon ongeveer schouderbreedte, volgens mij heeft dat overdreve brede ook geen zin.
Probeer eens andersom te swingen..... met hetzelfde gewicht. Dus beginhouding ben je dan laag(achterover) en trekken kom je wat omhoog ipv naar beneden.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Begin me wel steeds meer bewust te worden van het gemiddelde niveau van de krachtsporter / zelfs instructeur inderdaad. Niet dat ik nou zo'n held ben maar het is toch apart. Als je hier wat rondzweeft lijkt het de normaalste zaak van de wereld dat je op details let qua voeding en probeert je techniek te verbeteren. Kennelijk is dit principe in de echte wereld niet zo aanwezig hahahBegeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by marnop View Posteen soort onderrug oefening waar je je lats extra bij gebruikt? Dat swingen zo ver vind ik zelf niks, teveel momentum uit een verkeerd deel van de rug.
Probeer eens andersom te swingen..... met hetzelfde gewicht. Dus beginhouding ben je dan laag(achterover) en trekken kom je wat omhoog ipv naar beneden.
Tuurlijk kan het strikter, maar strikter betekent mischien in zijn geval niet even effectief.
Comment
-
Originally posted by talalelh15 View PostHij focused gewoon meer op het negatieve en houd zijn ellebogen dicht tegen de lichaam voor de sqeeuze. Teveel momentum lijkt me niet? Je ziet de controle over het gewicht toch. 1 seconde heen en 2 seconde negatief.
Tuurlijk kan het strikter, maar strikter betekent mischien in zijn geval niet even effectief.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostIk ben zelf veel meer een voorstander van pullups. Geen gedoe met wel of geen momentum en dat gewicht om je middel zorgt er wel voor dat je uitvoering extra netjes is.
Comment
-
Originally posted by Robbie1970 View PostEn dan nog, mensen kunnen de beweging wel doen, maar het leren overbrengen hoe je delen kan proberen uit te schakelen voor maximale spanning op het te trainen deel, is moeilijk, de meeste instructeurs doen alleen iets "goed" voor en doe het maar na, dan zal het vast wel goed zijn, nou helaas niet, maar goed wat zijn tegenwoordig te toelatingseisen om Fit instructeur te worden??
Bij ons staat er een zg "vertical traction" naast de latpull, die bootst een beetje het gevoel na van echt rechtop zittende pull en behind the neck pull. Ik laat wel eens mensen daar een setje op doen zodat ze ook echt wat voelen gebeuren op de rug. Plus je voelt tot hoever je de bar moet trekken. Daarna weer op de latpull en het gaat direct veel beter en natuurlijker.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by talalelh15 View PostHij focused gewoon meer op het negatieve en houd zijn ellebogen dicht tegen de lichaam voor de sqeeuze. Teveel momentum lijkt me niet? Je ziet de controle over het gewicht toch. 1 seconde heen en 2 seconde negatief.
Tuurlijk kan het strikter, maar strikter betekent mischien in zijn geval niet even effectief.
Zowiezo is er om je lats aan te pakken maar heel weinig beweging nodig."You are what you eat..."
That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...
Comment
-
Originally posted by marnop View Postprobleem is dat de meeste instructeur zelf geen mind-muscle connectie hebben en totaal niet weten wat je moet voelen en welke spieren je nou werkelijk activeert.
Bij ons staat er een zg "vertical traction" naast de latpull, die bootst een beetje het gevoel na van echt rechtop zittende pull en behind the neck pull. Ik laat wel eens mensen daar een setje op doen zodat ze ook echt wat voelen gebeuren op de rug. Plus je voelt tot hoever je de bar moet trekken. Daarna weer op de latpull en het gaat direct veel beter en natuurlijker.
Maar hoe moet je een mind-muscle connectie uitleggen?Jij kan dat gevoel hebben maar wie zegt dat de ander dat zo voelt?Het is dus een variabele die vele kanten op kan, ik laat het ze voelen met alleen 1 enkele druk met een vinger en ze weten gelijk waar de spanning moet komen, maar meeste instructeurs doen het anders, die lekker de vinger op iemand als het een lekker mokkel is, de dikkere dame of kerel word aan zijn lot over gelaten.
De hedendaagse CIOS lichting is werkelijk om te huilen, hier komen ze er niet eens in om een stage te doen, ga maar lekker seniorengym uitleggen verderop in het clubhuis zeg ik dan"You are what you eat..."
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostIk ben zelf veel meer een voorstander van pullups. Geen gedoe met wel of geen momentum en dat gewicht om je middel zorgt er wel voor dat je uitvoering extra netjes is."You are what you eat..."
Comment
-
Originally posted by Robbie1970 View PostMaar wat is strikt?Je leert net als met als alles in het leven een basis, maar daarin ga je je zelf ontwikkelen, zet 10 pro's naast mekaar en laat ze bicepscurl doen en allemaal doen ze het anders, en soms is degene met de zgn verkeerde uitkeerde degene met de beste armen, het is iets wat je leert aanvoelen en niet moet doen omdat het dan makkelijker gaat.
Zowiezo is er om je lats aan te pakken maar heel weinig beweging nodig.
Just How "Perfect" Should Your Form Be During Each Exercise? - #38 - YouTube
Hier legt die het beter uit martin.
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostBegin me wel steeds meer bewust te worden van het gemiddelde niveau van de krachtsporter / zelfs instructeur inderdaad. Niet dat ik nou zo'n held ben maar het is toch apart. Als je hier wat rondzweeft lijkt het de normaalste zaak van de wereld dat je op details let qua voeding en probeert je techniek te verbeteren. Kennelijk is dit principe in de echte wereld niet zo aanwezig hahah
maar wat je hier op bodynet ziet is nog geen % van de hele fitness populatie he..... 2 miljoen fitnessers..... en hier maar een handje vol. En ook van de bodybuilders in Nl is het slechts een paar % die op fora rondkijken.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Tenzij ze relatief jong zijn, zeg ik niks. Die echt zestienjarige etc waarderen het nog wel eens, de rest is al vastgeroest."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by talalelh15 View Postja daarom ben ik het mee eens. Bedoelde meer het zogenaamde strike text book form.
Just How "Perfect" Should Your Form Be During Each Exercise? - #38 - YouTube
Hier legt die het beter uit martin.
Ik zal je nog weleens zo'n training geven met mijn principe erop, je lijkt weinig te doen, maar je denkt dat je spieren door de hel en terug zijn geweest"You are what you eat..."
Comment
-
Originally posted by talalelh15 View PostMe 2 , heb ik ook veel betere mind muscle connection. Maar ook bij pull ups kan er veel momentum gebruikt worden hoor, met dan bouncen beneden.
http://www.youtube.com/watch?v=tAZaHzd6qAY
Met een dipriem en gewicht om je middel gaat dat niet lukken denk ik. Dat gaat alle kanten op zwaaien en voelt waarschijnlijk bijzonder onprettig.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
1 hour ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...4 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....4 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment