Maar dat geldt toch ook als je wel een calculatortje gebruikt? Alsof het werkt kost... helemaal uitrekenen tis wat die 20 sec. Vergis je niet, de meeste mensen hebben geen fláuw idee wat zo ongeveer verbruiken...
Calorieverbruik activiteiten op basis van LBM of totaalgewicht.
Collapse
X
-
pescatore first off all, iedereen moet doen wat hij goed vind.
Ik persoonlijk heb altijd al meer gehouden van zelf ervaren ipv na te apen of schemas, berekeningen etc over te nemen.
Je kan idd gewoon de calculator gebruiken, je kunt ook de standaard 25oo kcal van het voedingscentrum aanhouden en daar een calorieaanslag bovenop plakken.
Het is gewoon niet mijn manier, ik zeg gewoon begin ergens, 300 kcal ofzo en kijk vandaar verder, eet dag in dag uit hetzelfde en kijk na 2 weken wat er gebeurt, pas je schema aan en doe weer hetzelfde, na 3 a 4 keer weet je exact wat jij voor kcal nodig hebt.ervan uitgaande dat je niet ineens marathons gaat lopen.
daarna heb ik schemas gemaakt, hoog in kh, of hoog in vetten, ik heb keto, IF, low carb/high carb. gedaan etc.
ik weet nu ongeveer hoe ik waarop ga, ik denk dat dat de beste manier is, dan kan je ook asap van die klote eetschemas af(vind ik)
zon calculator is leuk om een startpunt te krijgen, maar wat zegt het nou helemaal, ben je ecto ben je endo, intensioef trainen, wat is dat, jij zegt 3x8 squats ik zeg 10x10 squats, ik denk dat die 10x10 meer kcal verbranden dan jou 3x8 toch denken we allebei de max eruit gehaald te hebben.(geen aanval)
Maar het wordt net zon discussie als onderhoud eten, ik praat normaal niet over boven of onderhoud, ik eet altijd naar behoefte en als ik moet afvallen is me behoefte gewoon lager, het is niet zo dat ik altijd 3000 kcal aanhoud en 500 eronder of erboven ga zitten, ik verlaag tot ik afval en ik verhoog net zo lang tot ik vet ga aanzetten.
nogmaals die calculator is leuk, maar stel nou dat die calculator zegt je moet 10000 kcal eten, ga je dat dan ook doen of geloof je het dan niet meer zo?en 9000? en 8000? snap je waar ik heen wil? hoevaak lees je wel niet, tja hij zegt 3000 kcal maar ik val maar niet af of ik kom maar niet aan, het is een leuk tooltje om een startwaarde te bepalen, meer niet.
Maar als je daar zelf achterkomt, dan heb je imo meer geleerd dan waarneer je het overneemt.
Comment
-
Klopt allemaal als een bus. Maar dat is het toch ook, een tool voor een startwaarde. Ik denk als ik aan al mijn vrienden vraag wat hun inname/behoefte is dat ze echt met de gekste getallen op de proppen komen. Voor zulke mensen is het prima toch. Met 2500 beginnen trouwens ook hoor als standaard.
Waarom doe jij trouwens 10 x 10 squat? Ik ben niet zo ervaren met trainen dus ik hou me gewoon aan std schema's maar ik ben dat nog nergens tegengekomenBegeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Dat is volgens mij german volume, dat heb ik gelezen bij inferno, ikzelf train eigenlijk elke keer anders, ik train momenteel in een split, maar doe ook FB en UB/LB de sets en reps verschillen ook zeer regelmatig.
momenteel doe ik 10x10 en dat doe ik nu 3 weekjes ongeveer, daarna ga ik weer paar weken toppen en veel 2 reppers maken.
en in januari staat er een experiment om proberen in 1 beurt 100 reps te maken, dit zal dan dus met een lager gewicht zijn
ik heb geen BB ambities, ik vind trainen gewoon heel erg leuk, ik mtb doe aan kickboksen en BB, of noem het in mijn geval krachttraining.
Dus ik moet sterk zijn, conditie hebben en vooral veel plezier beleven, door constant wat anders te doen en gewoon trainen wat ik leuk vind gaat me dat goed af.
Ik heb laatst 20 dagen elke dag squats gedaan, dit leverde tot dag 14 resultaat, daarna werd ik er niet beter van, zinvol mwhah, ik leer gewoon me lichaam kennen op deze manier.
Daarbij heb ik vrij sterke benen en ben ik pas tevreden als ik de volgende dag niet meer kan bukken van de pijn, of dat goed is, nee ik groei sneller als ik minder zwaar train en minder vaak, maar daar train ik dus niet voor, ik vind die spierpijn lekker, daar train ik voor.
Ik vergeet ook wel eens in me posts dat veel mensen erg serieus zijn met hun voeding etc. althans dat wil men ons doen geloven, als je echt serieus bent dan ben je in een paar jaar heel groot en sterk.
Comment
-
Aha. Die man komt wel met interessant methodes op de proppen idd. Ik probeer juist die balans te vinden dat ik alles kan blijven doen wat ik leuk vind qua herstel. Ben ondertussen 31 dus moet ook wel een beetje opletten. Ik merk dat het toch wat langer nodig heeft dan 10 jaar terug, zonder te willen overdrijven. Maar ik train ook niet voor bb hoor. Hoewel ergens train je hetzelfde natuurlijk maar ik wil wel snel en beweeglijk blijven dus ik ga op een gegeven moment gewoon onderhouden. Ik ben eigenlijk (zonder narcistisch te willen zijn haha) best wel tevreden met mijn natuurlijke bouw en ga er wss maar een paar kilo bij trainen na de cut
Ik ben zelf ook wel serieus en het mag best mijn leven beinvloeden maar ik laat niet alles afhangen van training/eten. Het moet wel leuk blijven en als je schoon eet ben je al een heel eind. Maar ik heb me voorgenomen nu naar 12% te gaan omdat het op een gegeven moment gewoon nodig was. Ik zat denk ik rond de 28-29% na een blessure. Het gaat supergoed dus nog ff volhouden en dan ga ik ook proberen iets meer op gevoel te eten maar op dit moment laat ik het gewoon lekker gaan zolang het goed gaat. Ik denk dat ik ondertussen redelijk kan inschatten wat ik ongeveer naar binnen werk op een dag en je kan altijd aanpassen als het een beetje scheef loopt.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Vroeger was er een schema 12 x 12 op de grote 3, 1 dag alleen bench 12 x 12, dag rust, deadlifts 12 x 12, dag rust, squats 12 x 12, als beginner maar ook als gevorderde kun je daar enorme winst mee boeken zeker als beginner, omdat die helemaal niet uit die verschillende hoeken hoeven te trainen omdat ze nog helemaal niet weten wat hun sterke en zwakke punten zijn.
Trainen is niet moeilijk dus moeten we het ook niet moeilijk maken, volg wat goed voelt, maak een schema en wijk af waar je vind dat nodig is, sets en reps zijn een richtlijn, hoe je ze triggert is afhankelijk van de intensiteit."You are what you eat..."
That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...
Comment
-
12 x 12. Moet vrij heavy zijn hahah. Ook met die reps en belasting en rust. Ik hoor, lees 100 000 verschilende dingen, op een gegeven moment weet ik het ook niet meer haha. Zelfde met schema's. En met mijn geringe ervaring kan ik nog niet zo goed inschatten wat het effect is op mijn lichaam. Komt wss vanzelf wel. Nu we toch op een mooi zijspoor zijn beland: is het normaal bij een romanian dl dat mijn onderrug langer herstel nodig heeft dan mijn hams of gaat er dan iets fout?Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Dat zou niet moeten imo, maaaaar in het begin zou het me niet verbaz ed n.
Wat betreft verschillende schemas, gewoon uitproberen man.
Doe naast je training eens wat anders, heel snel/heel langzaam heel zwaar heel licht etc. gewoon wat proberen en ondertussen hou je een simpel basisschema aan met compounds.
Comment
-
12 x 12 is niet erg veel, hoeveel sets doe je normaal voor borst
Er zijn veel verhalen en het geheim is heel simpel, er is geen geheim, er word teveel gekeken naar wat werkt voor "Pietje" maar werkt dat voor jou?Watvoor Yates werkt hoeft niet voor iedereen zo te zijn, maar je kan het wel proberen, ik probeer nog steeds dingen uit en de ene keer heb ik een goed gevoel en de andere keer niet, en dat goede gevoel moet ook mentaal kloppen.
Roemeense deadlift hoef je niet heel diep te zakken, veel mensen zakken te dioep dat er teveel belasting op hun rug komt omdat ie bol gaat staan, er mag spanning opkomen maar niet actief om het effe simpel te noemen, hij moet passief meedoen tov je hams.
Langzaam zakken en goed je rug recht houden, voel je de spanning dan is dat dus ver genoeg, dieper heeft dan geen nut om de redenen die je al noemt."You are what you eat..."
Comment
-
Originally posted by quibus View PostWat betreft verschillende schemas, gewoon uitproberen man.
Doe naast je training eens wat anders, heel snel/heel langzaam heel zwaar heel licht etc.
Maar zo is het in feite wel, je spieren triggeren, train hetzelfde en je blijft hetzelfde
Maar belangrijkste is dat je echt in je spier moet kruipen, het leren aanvoelen en niet alleen een "beweging" maken die op curlen lijkt, maar dat je echt bewust curlt en de goeie contractie zoekt.
Jij bent niet eens zo'n rare kwiebus quibus"You are what you eat..."
Comment
-
Originally posted by marnop View PostLeuk topic, ik zie allemaal leuke info en uitspraken langs komen die mij erg blij maken.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
obv wat je echt verbruikt. Is het nu echt zo moeilijk om alles wat je 'normaal' at en mee op gewicht bleef op te sommen, dan heb je je onderhoud.. Ga je erbij sporten reken je wat extra. Aankomen = meer eten en niet schromen om te eten, dat werkt niet!In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Comment
-
Originally posted by adon1s View Postobv wat je echt verbruikt. Is het nu echt zo moeilijk om alles wat je 'normaal' at en mee op gewicht bleef op te sommen, dan heb je je onderhoud.. Ga je erbij sporten reken je wat extra. Aankomen = meer eten en niet schromen om te eten, dat werkt niet!
Ik wil juist fors afvallen. Daarom is het lastiger te bepalen denk ik. Ik kan wel meten hoeveel ik afval, maar als ik te ver onder onderhoud eet zal ik allicht veel afvallen, maar ook te veel spiermassa verliezen. Dat wil ik voorkomen, vandaar dat ik mijn calorieverbruik nauwkeurig wil berekenen.
Comment
-
Originally posted by Hajar View PostWat als er nu geen sprake is van dat ik op gewicht bleef?
Ik wil juist fors afvallen. Daarom is het lastiger te bepalen denk ik. Ik kan wel meten hoeveel ik afval, maar als ik te ver onder onderhoud eet zal ik allicht veel afvallen, maar ook te veel spiermassa verliezen. Dat wil ik voorkomen, vandaar dat ik mijn calorieverbruik nauwkeurig wil berekenen.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...45 minutes ago
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
2 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
6 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
3 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...5 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....5 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: