ub + lb slecht?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by quibus View Post
    Ik ga madcow doen, heb een beste beenblessure gehad dus bankdruk en squat zijn even sterk, maar ik mag weer los van de dokter, wellicht ga ik loggen, ik begin iig morgen, thnx
    Madcow is in dat opzicht ideaal. Er zit een ideale progressieve load ingebouwd en je traint mega compound 3 maal weeks je hele lijf. Succes in ieder geval. Ben benieuwd hoe het je af gaat dus als je gaat loggen, graag.
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Ik zie uit naar je logje kwiebus!
      In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
      Squat 230 kilo
      Bankdrukken 137.5 kilo
      Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

• Ik ga vandaag ub lb starten. 4x pweek. Hoe zwaar zou ik gaan? Stoppen als er daarna nog 1rep in zou zitten? Of is dit al te zwaar?

Comment

• Originally posted by melvinafca View Post
          Ik ga vandaag ub lb starten. 4x pweek. Hoe zwaar zou ik gaan? Stoppen als er daarna nog 1rep in zou zitten? Of is dit al te zwaar?
          Ik probeer er voor te zorgen dat ik mijn 3e set nooit af krijg, is dit wel het geval dan ga ik minimaal omhoog in kg de volgende keer. Als je die van Dyno gaat doen dan zou ik mijn vragen in dat topic plaatsen
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

• dus als uber ecto zou ik eigenlijk 4x pw ub/lb moeten doen denk je kevster?

Comment

• Ja possel, of fullbody dus. Zorg er in ieder geval voor dat je niet tot failure gaat of teveel zware sets maakt. Dat is belastend voor je zenuwstelsel en het zenuwstelsel van een ecto kan niet zoveel hebben. Anders kan het zo zijn dat je zenuwstelsel nog niet hersteld is, terwijl je spieren dat wel zijn. Zo raak je dus in een vicieuze cirkel
              Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

• hmm, interesting, werk je zelf ook op die manier ? want nu zit ik zoals ik al zei aan de 3x8 vsatgeroest en dat is bijna spierfalend.
                Zou dus beter naar 3x pw fb kunnen overgaan en dan richting de 10-12 reps, wat zwaar genoeg is maar niet tot spierfalen?

Comment

• Originally posted by Posseltje View Post
                  hmm, interesting, werk je zelf ook op die manier ? want nu zit ik zoals ik al zei aan de 3x8 vsatgeroest en dat is bijna spierfalend.
                  Zou dus beter naar 3x pw fb kunnen overgaan en dan richting de 10-12 reps, wat zwaar genoeg is maar niet tot spierfalen?
                  Heb zelf een tijdje madcow gedaan en dat deed wel goed voor mn kracht, vond het alleen zo saai en ik vind dat trainen leuk moet zijn.

Momenteel doe ik ook ub/lb, waarbij ik het zo heb aangepakt:
                  -Week 1 -> Gewichten testen (Je gaat dus kijken hoeveel reps je kan maken met een bepaald gewicht)

Pak als voorbeeld dat je bij dumbbell press 3x10x30kg maximaal pakt (dus een 11e zit er niet meer in), zo doe je dat dus met alle oefeningen,

Dan de opeenvolgende weken ga je opbouwend te werk:
                  Week 2 - Dumbbell press 3x8x30kg
                  Week 3 - 3x9x30kg
                  Week 4 - 3x10x30kg
                  Vanaf dat punt ga je dan progressief te werk:
                  Week 5 - 3x11x30kg
                  Week 6 - 3x12x30kg

Lukt het nu niet om direct voor 3 sets 1 rep extra te pakken dan zou je het ook zo kunnen doen:
                  Week 5 - 11,11,10x30kg
                  Week 6 - 3x11x30kg
                  Week 7 - 12,12,11x 30kg
                  Week 8 - 3x12x30kg

Het gaat er dan niet zozeer om dat je kracht gaat winnen, maar je maakt progressie d.m.v. hoge reps wat dus meer zal bijdragen aan spiergroei.

Ik probeer zelf zo op te bouwen:
                  Week 1 t/m 4 -> Opbouwen tot huidige PR
                  Week 5 t/m 8 -> 8 reps naar 12 reps
                  Op dat moment wordt het teveel om door te gaan richting de 15 reps, je gaat dan gewoon wat hoger in gewicht en probeert dan weer zo verder te gaan.
                  Bijvoorbeeld week 9 - 3x8x32kg
                  Week 10 - 9,8,8x32kg
                  Week 11 - 3x9x32kg

Nou goed, you get the idea. Je bent dus progressief bezig in zowel reps als gewicht. En daarbij werk je dus toch in de reprange 8-12, of als je prettig vind zelfs 6-12.

Als je voelt dat er geen progressie meer in zit, dan doe je gewoon een deload en begin je weer met week 1 (testen).

Ik vind het lekker werken zo! Het enige nadeel is dat ik constant rondloop met een blaadje om de gewichten en reps te noteren haha, maar het hoort erbij
                  Last edited by GespierdeMug; 06-12-2012, 15:43.
                  Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

• ziet er goed uit ik laat het even bezinken en kijken of andere nog toevoegingen of ideeën hebben

Comment

• Denk de vraag vaak niet eens is welke progamma het effectiefst is maar het volhouden ervan. Iedereen stopt altijd maar als het even saai word of als het niet loopt zoals ze gehoopt hebben. Dus daarom is het belangrijk om gewoon kleine regels voor jezelf op te stellen voor het geval dat gebeurt. Maar tegenwoordig teveel quiters en daarna gaan praten en het nieuwste systeem willen proberen of zelf een systeem gaan bedenken met allerlei procentjes en termen. Bleh....ga trainen.

Edit: persoonlijk zit ik te denken om over 1,5 week: wendler 3/2/1 te doen.

Comment

• Originally posted by talalelh15 View Post
                        Denk de vraag vaak niet eens is welke progamma het effectiefst is maar het volhouden ervan. Iedereen stopt altijd maar als het even saai word of als het niet loopt zoals ze gehoopt hebben. Dus daarom is het belangrijk om gewoon kleine regels voor jezelf op te stellen voor het geval dat gebeurt. Maar tegenwoordig teveel quiters en daarna gaan praten en het nieuwste systeem willen proberen of zelf een systeem gaan bedenken met allerlei procentjes en termen. Bleh....ga trainen.

Edit: persoonlijk zit ik te denken om over 1,5 week: wendler 3/2/1 te doen.
                        5/3/1 denk ik
                        lijkt me inderdaad ook mooi schema.
                        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

• ahah ja dat bedoel ik indd:P

Comment

• Pos:

Dan zou ik inderdaad kiezen voor een fullbody schema. Fucked even met je hoofd, maar daar moet je je even over heen zetten.

3-4 sets per spiergroep, geen failure, varierend in reps, top.
                            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Ik vind meer in de trend van Powerbuilding wel nice.

Hier is een artikel erover van g-men. Zeer sterke gast en een impressief fysiek.
                              http://forum.dutchbodybuilding.com/f...ilding-315877/

En het schema dat erin staat: (ik denk dat Triple dit ook volgde?)

UB 1 (max effort benchpress)
                              Oef 1 Benchpress week 1 en 2 / 3 en 4 Incline bench / 5 en 6 Military press
                              2x20 warmup / 3x5 / 3x3 / 3x1
                              Oef 2 Close grip bench press week 1 / Week 2 weighted dips 5x 8-10
                              Oef 3 Side raise / week 5 en 6 benchpress 4x 10-12
                              Oef 4 Pull ups week 1 / Week 2 chins 5x 8-10
                              Oef 5 Barbell rows 4x 8-10
                              Oef 6 Reverse pec deck of bent over side raise 3x15-20
                              Oef 7 Barbell curl 3x8-10

Maximaal 2 weken dezelfde eerste oefening af te wisselen met Incline bench en floor press

LB 1 (Max effort Squat/Deadlift)
                              Oef 1 Squat week 1 en 2 / 3 en 4 Deadlift
                              2x20 warm-up / 3x5 / 3x3 / 3x1
                              Oef 2 Front squat / 4x 6
                              Oef 3 Stiff legged deadlift / 4x 8-10
                              Oef 4 Liggende leg curl superset leg extension / 3x15-20
                              Oef 5 Staande calf raise / 4x15-20
                              Oef 6 Reverse hyper supersetted met leg raises / 4x10-12

UB 2 (Repetition Effort / dynamic effort)
                              Oef 1 Incline benchpress week 1 en 2 / 3 en 4 military press / 5 en 6 benchpress 8x3 65 % van 1RM
                              Oef 2 Close grip bench press 5x5
                              Oef 3 Military press week 1 en 2 / 3,4,5,6 side raise 4x8-12
                              Oef 4 Barbell row 4x 8-10
                              Oef 5 Front lat pull down 4x 8-12
                              Oef 6 Dumbell curl superset met push down 3x8-10
                              Oef 7 Crunch superset met twist 3x50

LB 2 (Repetition / dynamic effort)
                              Oef 1 deadlift week 1 en 2 / 3 en 4 box squat 8x3 65% 1RM
                              Oef 2 Front squat 4x 8-12
                              Oef 3 GHR 3x6-10
                              Oef 4 Adductie supersetted met seated leg curl 3x12-15
                              Oef 5 Seated calf raise 4x15-20
                              Oef 6 Hyperextension supersetted met leg raise 4x10-15

Mij lijkt het een soort geconjugeerde training. Met meer volume.
                              Zelf tracht ik een gelijkaardig schema te volgen. Ik probeer het zelf te construeren en hierdoor zullen er wel foutjes insluipen, mogelijk teveel volume (mijn upperbody dagen zijn redelijk gelijk enkel men lower body dagen heb ik meer volume). Maar hey, hoe leer je anders?
                              lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

• thnx kevster en gespierdemug
                                ik ga het proberen, met een kleine variatie van de ub/lb uit de stickys, en dan de suggestie van gespierdemug. moet ik aardig uit de voeten kunnen denk ik.

even kijken nog met trainingsdagen hoe dat het beste uitkomt
                                =)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X