Augustus ben ik ieder jaar het pad even compleet kwijt..
ub + lb slecht?
Collapse
X
-
Originally posted by pescatore View PostMaareh, ot - daar is dus niks concreets over te melden? Ben ook wel benieuwd namelijk. Kan me aan de ene kant een hormoon-uitleg voorstellen en aan de andere kant een vermoeidheids/energie aspect.
Hij zei me dat je na bijv borst je benen kunt gaan doen maar dat je dan wel moet zorgen dat je dan een gewone opwarm set maakt zoals bij elke oefening, hierdoor krijgt je bloed de kans daarheen te stromen voordat je het optimaal benut !
Hij was zelf aardig goed bezig op dat moment met combo's van kleine met grote groepen, bijv : schouders en benen en dan later in de week nogmaals schouders icm deadlift bijvoorbeeld. Verder is t zo zoals Iguana al zegt, er zijn teveel naturels die opbouwend trainen... wat dus niet werkt
Comment
-
Originally posted by Posseltje View Postjullie dwalen wel erg van de ub-lb discussie af stelletje theemutsen
Zelf bankdruk ik altijd na mijn squat sessie en ik doe full body. Het is een kwestie van even op adem komen en daarna kun je gewoon aan de bak. Toen ik met die manier van trainen begon was het even wennen, voornamelijk mentaal, maar na een paar weken ging het gewoon lekker.
Al die vage theorieen over hoe het bloed stroomt dat boeit mij totaal niet. Je kunt helemaal verdwalen en door de bomen het bos niet meer zien als jij je teveel laat beinvloeden door dat soort verhalen. Focus op wat praktisch is.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by Iguana View PostHeb je hem ook nog Pas jij maar op Posseltje van me, je weet wat Bruce en ik van plan zijn ahhahahahahhOriginally posted by Robbie1970 View PostDiep en in de breedte anaal nemen?
Comment
-
Er zitten meerdere theoriën achter en uiteindelijk is het gewoon veel logischer. Wanneer je een spier prikkelt (blootstelt aan een fysieke belasting) komen er microscopische haarscheurtjes in de myofilamenten van de spier. De nucleoli (het organel waar zeg maar de blauwdruk van de cel opgeslagen ligt) stuurt dan een soort kopie van het DNA van de cel (mRNA) naar de ribbosomen (de organellen die eiwitten bouwen van aminozuren) die dan op hun beurt eiwitten in elkaar gaan zetten om de microscopische haarscheurtjes weer te repareren. Aan de hand van de ernst van de beschadigingen en de fysiologische omstandigheden blijft dit proces ongeveer 48-72 uur aan de gang. Daarna stopt het en is de kapotte vezel weer terug naar zijn oorspronkelijke staat gebracht en daar boven op nog een beetje versterkt. Je kunt zeggen dat de spier bijvoorbeeld van 100% naar 90% gaat en daarna terug herstelt naar 101%. Dit noemen ze supercompensatie. De spier zet dus eerst een stapje terug en daarna weer een extra pas voorwaarts. Daarnaast heb je weer reversibiliteit, dat houdt in dat wanneer in een spier deze supercompensatie heeft plaatsgevonden en deze spier in bepaalde tijd niet opnieuw geprikkelt wordt deze supercompensatie weer ongedaan gemaakt wordt. De spier gaat dus als het ware weer terug naar die 100%. Dit hele verhaal hangt ergens rond de 48-72 uur, dus je kunt je voorstellen dat je na het triggeren van een spier 2 dagen nodig hebt om te herstellen waar na je op het ideale punt zit om die spier weer te triggeren om zo een stapeling teweeg te brengen. Als je zoals bij split 7 dagen per spiergroep rust hebt dan treed de reversibiliteit weer in en dan ga je steeds weer terug naar je nulpunt en vindt er dus geen stapeling plaats. Daarom is fullbody of ub/lb gewoon veel beter. Je prikkelt de spier precies op het supercompensatiepunt waar door je een stapeling krijgt. Als je de spier iedere dag zou trainen dan zou je de spier als het ware bij bijvoorbeeld 95% weer beschadigen en krijg je een aftakeling ipv een stapeling. Bij mensen die kuren en mensen die genetisch wat meer testosteron aanmaken vindt bijna geen, of althans veel minder, reversibiliteit plaats waar door deze mensen ook prima vooruit kunnen gaan op een split schema. Of ze nou 7 dagen rust of 2, er kan alleen maar een stapeling plaats vinden. Voor de gemiddelde trainer gaat dit helaas niet op dus deze zouden voor zichzelf moeten uitvinden wat het beste werkt. Ecto's hebben gewoon veer meer reversibiliteit dan meso's. That's what it all about. De stapeling teweeg brengen en goed uit te kienen wat voor jou werkt.
Ik heb wat grafiekjes bijgevoegd om mijn verhaal iets duidelijker te maken.
The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
Originally posted by talalelh15 View PostDan kan je toch ook gewoon een 3 day split pakken en doorrouleren kev?
================
- ma 1
- di
- wo 2
- do
- vr 3
- za
- zo 1
- ma
- di 2
- wo
- do 3
- vr
- za 1
- zo
- ma 2
- di
- wo 3
- do
- vr 1
- za
- zo 2
- ma
- di 3
- wo
- do 1
- vr
- za 2
- zo
- ma 3
- di
- wo 1
- do
- vr 2
- za
- zo 3
- ma
- di 1
- wo
- do 2
- vr
- za 3
- zo
================
Het maakt niet zoveel uit, elke spiergroep wordt dan 1x per 6 dagen aangepakt i.p.v. 7.
Wat ik daarmee wil zeggen is dat je wellicht beter op een ander type schema zou kunnen trainen als je de frequentie op een zodanige manier wilt verhogen dat je het effect gaat merken.Last edited by inferno_0666; 05-12-2012, 14:31.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostBedoel je gewoon om de dag blijven doortrainen op die 3 daagse split?
================
- ma 1
- di
- wo 2
- do
- vr 3
- za
- zo 1
- ma
- di 2
- wo
- do 3
- vr
- za 1
- zo
- ma 2
- di
- wo 3
- do
- vr 1
- za
- zo 2
- ma
- di 3
- wo
- do 1
- vr
- za 2
- zo
- ma 3
- di
- wo 1
- do
- vr 2
- za
- zo 3
- ma
- di 1
- wo
- do 2
- vr
- za 3
- zo
================
Het maakt niet zoveel uit, elke spiergroep wordt dan 1x per 6 dagen aangepakt i.p.v. 7.
Wat ik daarmee wil zeggen is dat je wellicht beter op een ander type schema zou kunnen trainen als je de frequentie op een zodanige manier wilt verhogen dat je het effect gaat merken.
Dag 1
Dag 2
Dag 3
Rust
Dag 1
Dag 2
Dag 3
zo een weeklucky short-armed-spine-bending bastard
~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door GraceAmeliaQuantitative research is used in the dissertation writing process by presenting a hypothesis and using instrumentation such as surveys and questionnaires...
-
Kanaal: Algemeen
5 uur geleden -
-
door GraceAmeliaThe capacity of an individual to express consent is influenced by several factors. Cognitive abilities, emotional state, cultural background, and external...
-
23 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
3 dagen geleden -
-
door davidsoyIt is not always easy to write a dissertation, however with the right assistance, everything turns out fine. British dissertation help is useful to guidance...
-
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 120kg 0x
- 60kg 5x (pin zercher squat)
Safety bar back extension:
- 30kg 8x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsingh<a href="https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/">https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/</a>...
-
Kanaal: Het Nieuws
1 day ago -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
3 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment