Krachtverlies na griep oid?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Revius View Post
    ben nooit ziek
    Waarom gedraag je je altijd zo dan?
    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
    There is no failure except in no longer trying

Comment

In de 9 maanden dat ik nu train vrijwel niet ziek geweest.
      Nu en dan een nacht slecht kunnen slapen door beginnende koorts waardoor ik een rustdag nam, maar dit resulteerde niet in krachtverlies. Conditie is ook prima gebleven

Comment

Originally posted by Kevster View Post
        Het grote verlies van vloeistoffen uit de spiervezels door koorts is wat vaak de wanprestatie veroorzaakt. Slechtere thermoregulatie, slechtere transport van voedingsstoffen en vooral ook afvoer van afvalstoffen zoals melkzuur. Mensen die langer trainen hebben een kwalitatief betere sarcoplasmatische celcapaciteit wat waarschijnlijk verklaard dat de terugval wat minder is. Het lichaam bestaat uit 60-70% water. Enkele procenten daar beneden begint het prestatievermogen al af te nemen. Als de koorts en braken/diarree e.d. weer weg zijn trekt de vochthuishouding wel weer recht en echt kilo's spiermassa verliezen gebeurt niet zo snel, alhoewel veel mensen dat soms wel denken. Het is voornamelijk vocht allemaal door slecht/niet eten en een lichaam dat op tilt staat.
        Hier nog een aardige toevoeging:

Originally posted by 3XL View Post
        Snelle terugval in trainingsgewicht heeft te maken met neuro-musculaire aansturing. Kracht ivm neuro-musculaire aansturing verslechterd snel, vandaar dat echt kracht gerichte sporters vaker per periode de oefening moeten trainen. Krachtverlies ivm hoeveelheid samentrekkend weefsel duurt veel langer.

1e Is een kwestie van dagen, 2e van weken.

bron: http://forum.bodynet.nl/1035158-post24.html
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Kleine 2 maand terug nog. Op mijn sq 20kg en bench/overhead 10a15kg.
          Nu ik ik eenmaal boven opzit ben ik sterker terug gekomen.
          sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
            Waarom gedraag je je altijd zo dan?

Ik loop altijd rond alsof ik ziek en zwak ben zodat ik energie bespaar voor belangrijkere dingen
            Groeten

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
              Ik word zelden ziek, maar sinds ik op de sportschool werk krijg je nog weleens met staatsdebielen te maken die doodziek de sportschool in komen om te trainen dan loop je nog weleens een verkoudheidje op
              Ik ga ook wel eens als ik me niet zo chill voel, lekker blaffen als een hond tussen me sets door en lekker me snot binnen houden. Is toch hardcore G..

Nee effe serieus, als je een klein beetje grieperig bent, mag je toch best trainen?

Lijkt me wel dat je mensen met een lage weerstand meteen aansteekt als jij met je handen waarin je loopt te blaffen lekker die barbell en dumbells vastpakt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X