Welke opleiding? A.U.B help

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Edzer View Post
    Hallo iedereen

voor april moet ik een keuze gemaakt hebben welke opleiding ik wil doen.
    en ik zit heel erg te twijfelen of ik nu wel of niet het leger in wil want, ik weet van vrienden dat het een zeer schokkend iets is en dat er veel mensen zijn die er een trauma en of blijvend letsel aan overhouden.
    en dat zou ik echt niet willen maar omdat ik trainen en fitness heel erg leuk vind enzo en je met bodybuilden niet echt geld kunt verdienen lijkt personal trainer me ook wel een leuk beroep.
    en dan kan ik ook mooi blijven trainen zonder enig risico te lopen dat ik enig gevaar loop en volgends mij verdient personal trainer ook nog wel goed.
    maar is het echt een grote kans dat je een trauma of iets aan het leger overhoud?
    ik zit hier namelijk zeer mee en weet echt niet wat ik nou wil doen of moet doen want wil wel een goeie toekomst en het liefst doe ik fitness.
    maar ik kan niet echt een keuze maken.
    kunnen jullie me misschien helpen

Heel erg bedankt
    Weet je dat ik al jaren met hetzelfde probleem zat. Wel leger geen leger.. En als je al die filmpjes kijkt op youtube met IEDs en dergelijk dan hoeft het voor mij ook niet.
    Hoewel een maat van mij al 4 jaar bij de korps mariniers zit is hij nog nooit uitgezonden geweest. En juist 1 zo'n uitzending kan ervoor zorgen dat je niet 100% terug komt. Maar dat is helemaal aan jou hoe jij in elkaar zit. Als je nu al twijfelt e.d zou ik het niet doen. Of als je heel graag wilt gewoon proberen door de keuring te komen e.d Ik was niet door de psychologische test gekomen en nu voor 1 jaar afgekeurd. Ik zie het als een teken om geen soldaat te worden maar misschien wel een saaiere kantoor baan nemen. Het blijven moeilijke keuzes

Comment

Saaie kantoorbaan? Tis wat je er van maakt lijkt mij.
      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

ja maar ik sterf liever op straat dan dat ik mezelf om het leven breng omdat ik kapot ben gemaakt in het leger en dingen heb gezien die te erg waren
        ik denk dat hier je antwoord in schuilt. Als je het leger ingaat, kan je uitgezonden worden. En loop je risico in een oorlogssituatie terecht te komen.
        Dat is iets wat jij niet wil. (je sterft liever hier op straat)
        Als dat duidelijk is voor je, moet je ook niet de keuze maken het leger in te gaan. Want uiteindelijk is dat wel waar je in het leger voor getraint wordt.
        ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
          Saaie kantoorbaan? Tis wat je er van maakt lijkt mij.
          Haha nooit

Comment

Btw, ik weet niet of je de politie met het leger kan vergelijken. Bij de politie heb je in het begin een heel trainingsprogramma die je moet doorlopen en halen. Vervolgens zit je, mits je in een actieve afdeling als AT of DHV, heel vaak op zon 'saaie werkplek'. Tuurlijk heb je ook tussentijdse toetsen zoals schieten etc. Maar kantoor hoort erbij.

Denk dat het bij de leger niet anders is?
            "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

eerst toen ik dacht ik wil in het leger meende ik dat ze daar sowieso iets te doen hadden en ook daarbij vechtsporten/zelfverdediging sporten hebben dat hebben ze in nederland niet eens meer dus dat is al een hele erge tegen valler en een vriend die toen door de keuring was zei tegen mijn "ik verveel me hier DOOD"
              dus dan doe je een opleiding van 2-3 jaar en dan kom je in een saai beroep terecht

Comment

Btw, ik weet niet of je de politie met het leger kan vergelijken. Bij de politie heb je in het begin een heel trainingsprogramma die je moet doorlopen en halen. Vervolgens zit je, mits je in een actieve afdeling als AT of DHV, heel vaak op zon 'saaie werkplek'. Tuurlijk heb je ook tussentijdse toetsen zoals schieten etc. Maar kantoor hoort erbij.

Denk dat het bij de leger niet anders is?
                is net hetzelfde bij het leger.

Als je gedachte van het leger nog maar in de verste verte lijkt op call of duty dan heb je het mis.

Echt vechten zal overgelaten worden aan de para's, commando's enz.
                Dat is zwaar en daar zul je met een mentalitiet als "ik wil niet gewond raken, ik sterf liever op straat" niet geraken.
                Dit is gewoon zo.

Iets als grondtroepen: daar zul je wel uitgezonden worden. Maar het zal amper gebeuren dat je moet schieten (buiten een oefening).
                lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Ik doe het liefst iets waar je mooi kunt blijven trainen in je sportschool en ondertussen geld verdient haha maar z'n baan is er niet

Comment

Ik doe het liefst iets waar je mooi kunt blijven trainen in je sportschool en ondertussen geld verdient haha maar z'n baan is er niet
                    Is trainen je hobby of echt iets wat jou drijft? Om een voorbeeld te geven, sporten is voor mij een levensstijl waarin ik bewust bezig ben om zo gezond mogelijk te leven. Zou er niet mijn werk van willen maken.
                    Of heb je er nog niet zo diep over nagedacht?

Comment

Wat heb je als vooropleiding gedaan dan?

Comment

Is trainen je hobby of echt iets wat jou drijft? Om een voorbeeld te geven, sporten is voor mij een levensstijl waarin ik bewust bezig ben om zo gezond mogelijk te leven. Zou er niet mijn werk van willen maken.
                        Of heb je er nog niet zo diep over nagedacht?
                        Jawel ik zou er met alle liefde mijn werk van willen maken maar ik weet niet welke beroepen ik dan moet zoeken en opleiding die ik moet doen

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
                          Wat heb je als vooropleiding gedaan dan?
                          handel en administratie en heb me nog nooit zo verveelt dus dat is al een teken dat ik nooit op kantoor wil zitten x)

Comment

maar het is ook zo als ik bijvoorbeeld in de V.S woonde ging ik liever het leger in dan in nederland want het leger in nederland stelt niets voor echt niets totaal geen trainen voor vechten en ze bezuinigen alleen maar .. dat is al een dikke tegenvaller

Comment

handel en administratie en heb me nog nooit zo verveelt dus dat is al een teken dat ik nooit op kantoor wil zitten x)
                              Dat is geen vooropleiding, ik heb het over Havo, atheneum, gym, vmbo etc

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
                                Dat is geen vooropleiding, ik heb het over Havo, atheneum, gym, vmbo etc
                                vmbo

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X