spiergroep 1x of 2x

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

De meesten gaan als naturel het beste vooruit met 2x/week, geen bro shit trouwens!
    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by T-Buser View Post
      Ik doe zelf 1x per week alle spiergroepen. Ik kan niet vrijdag alweer benen trainen als ik die maandag gehad heb. Dan voel je gewoon dat ze nog bezig zijn met herstellen. Zelfde geldt voor de andere spiergroepen.
      Same here, hele tijd fullbody getraind, en dan het gevoel gehad dat ik me moest inhouden omdat ik anders bij de volgende training nog helemaal kapot was. Train nu met 4 daagse split en bevalt tot nu toe best goed

Comment

Ik vind zelf borst/schouders/tri benen/rug/bi het fijnst werken
        Hier wat ik atm doe ter inspiratie voor OP (cardio even wegdenken )

Twijfel zelf nog een beetje om donderdag met schouders te beginnen en dan borst (OHP, side raises, DBBP, Incl bp) om m'n schouders ook 1x lekker zwaar te kunnen pakken.

Comment

Velen die 1x per week de spiergroepen trainen pakken meteen zo'n hoog volume,5a6 oefeningen, dat je behoorlijk veel spierschade oploopt en dus lang moet herstellen. De gedachte erachter is dat je je spieren moet beschadigen om te groeien.

Ik heb echter me verdiept in deze materie de laatste week en een, zij het vrij ingewikkeld, artikel erover gelezen. Conclusie is grofweg dat je voor optimale groei de spierschade het liefst wil minimaliseren, maar daarnaast wel een goede trainingsprikkel (dus spieraanmaak) wil geven. Als je je spieren enorm zwaar aanpakt 1x per week dan is de eiwitaanmaak (lees: spieraanmaak) hoger dan bij een lager volume, maar aangezien de schade ook groter is is de netto spierwinst kleiner dan wanneer je de spieren 2x per week pakt op een lager volume.

Als je leest dat je na een benen training volgens sommigen kruipend naar huis moet gaan dan betekent dat in mijn ogen dat de training veel te zwaar is geweest en de spierschade zodanig aanzienlijk is dat er inderdaad een week hersteld moet worden. Het is echt prima te doen om benen 2-3x per week te trainen, zolang je je volume er maar op aanpast.

Dit artikel bedoelde ik:
          The role of muscle damage in hypertrophy | M.A.S.S. Muscle and Sports Science

Dit artikel laat alles in een mooie context zien en geeft aan waarom er in het verleden verkeerde conclusies zijn getrokken wbt trainingsfrequentie.
          Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Dexie View Post
            Same here, hele tijd fullbody getraind, en dan het gevoel gehad dat ik me moest inhouden omdat ik anders bij de volgende training nog helemaal kapot was. Train nu met 4 daagse split en bevalt tot nu toe best goed
            Inhouden is dus niet per definitie slecht. Het is onzin dat je jezelf kreupel moet trainen voor goede spiergroei.
            Train hard or go hormone

Comment

Train alles drie keer per week op 1 oefening per spiergroep. Nou train ik niet massa gericht maar vooral bij de benen merk ik dat ze meer groeien dan eerst 1 keer per week een massatraining. Heb die 5 borst oefeningen die sommige mensen doen om elk hoekje mee te pakken sowieso nooit gesnapt, bijvoorbeeld.
              "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                Train alles drie keer per week op 1 oefening per spiergroep. Nou train ik niet massa gericht maar vooral bij de benen merk ik dat ze meer groeien dan eerst 1 keer per week een massatraining. Heb die 5 borst oefeningen die sommige mensen doen om elk hoekje mee te pakken sowieso nooit gesnapt, bijvoorbeeld.
                Sowieso zijn de pecs maar kleine spieren, terwijl veel mensen net zoveel rug oefeningen doen als borst oefeningen.
                Train hard or go hormone

Comment

Doe ik ook Beide 1 oefening.

Heb er in de gym trainen die echt van allerlei isolaties doen vanaf allerlei hoeken met dumbells/kabels omdat ze zo elk van de volgens mij wel 8 delen van de borst pakken.

Eentje voor de binnenkant, eentje voor bovenkant, eentje bovenkant binnen, eentje onderin met ook de buiten en binnenkant. Moet er niet aan denken zo'n saaie workout
                  "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

ik vind dit een zeer interessant onderwerp

sprak net nog iemand in de gym en die heft een 3 dagen schema maar die traint 5 dagen om

zelf dacht ik nog van wat als je het om de week doet dus de even weken 2 x in de week allespiergroepen en de oneven weken 1 x inde week om goed te pieken ??
                    i'll be never strong enough

Comment

Originally posted by Toph View Post
                      Velen die 1x per week de spiergroepen trainen pakken meteen zo'n hoog volume,5a6 oefeningen, dat je behoorlijk veel spierschade oploopt en dus lang moet herstellen. De gedachte erachter is dat je je spieren moet beschadigen om te groeien.

Ik heb echter me verdiept in deze materie de laatste week en een, zij het vrij ingewikkeld, artikel erover gelezen. Conclusie is grofweg dat je voor optimale groei de spierschade het liefst wil minimaliseren, maar daarnaast wel een goede trainingsprikkel (dus spieraanmaak) wil geven. Als je je spieren enorm zwaar aanpakt 1x per week dan is de eiwitaanmaak (lees: spieraanmaak) hoger dan bij een lager volume, maar aangezien de schade ook groter is is de netto spierwinst kleiner dan wanneer je de spieren 2x per week pakt op een lager volume.

Als je leest dat je na een benen training volgens sommigen kruipend naar huis moet gaan dan betekent dat in mijn ogen dat de training veel te zwaar is geweest en de spierschade zodanig aanzienlijk is dat er inderdaad een week hersteld moet worden. Het is echt prima te doen om benen 2-3x per week te trainen, zolang je je volume er maar op aanpast.

Dit artikel bedoelde ik:
                      The role of muscle damage in hypertrophy | M.A.S.S. Muscle and Sports Science

Dit artikel laat alles in een mooie context zien en geeft aan waarom er in het verleden verkeerde conclusies zijn getrokken wbt trainingsfrequentie.
                      Hehe cool, ik zag vanuit de admin interface van MASS dat je hier een link had geplaatst.
                      Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

niet te veel over na denken, gewoon trainen/eten/slapen...!

good night!
                        SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                          Ik train mijn borst ook elke week weer met 5 oefeningen en ik maak nog steeds progressie
                          SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

Originally posted by Spuitelf11 View Post
                            Hehe cool, ik zag vanuit de admin interface van MASS dat je hier een link had geplaatst.
                            Ik heb het met veel interesse gelezen en als favoriet opgeslagen Mocht je me ooit betrappen op verkeerde conclusies dan hoor ik het wel.
                            Train hard or go hormone

Comment

conclusie 2 x in de week je spiergroepen trainen is hat allerbeste om je spieren optimal te laten groeien .

wetenschap wint van boeren verstand ?

ik denk dat ik mijn training schema 2 x in de week doe
                              i'll be never strong enough

Comment

Ik vind t een apart verhaal van dat herstel. Niet dat ik het niet geloof, maar het lijkt me gewoon niet zo zwart wit. Een kleinere spier hersteld sneller dan een grotere, en gewenning speelt ook een rol. Bedoel, train een spiergroep maar 1x in de maand, en je hebt ook meer spierpijn.
                                Daarnaast ben ik ervan overtuigt dat je mindset veelbepalend is, iets wat je wel bij jezelf kan testen, maar niet op een doelgroep kan testen. Bij een fb schema is mijn mindset ruk, maar dat zullen sommige ook met een split hebben.
                                En onderzoeken, natuurlijk is dat interessant. Alleen kan je je afvragen in hoeverre het op bbers gedaan is (de nieuwjaars fitnessers worden ook vaak geprofileerd als krachttrainers), en in hoeverre het allesbepalend is voor jou als individu. Al begrijp ik t wel: ik vind t verdomd moeilijk om objectief naar mezelf te kijken, ik vertrouw er niet op. Dus vertrouw ik ook sneller op cijfers of onderzoeken. Maar laat dat nu net de reden zijn dat ik zelf diverse fouten heb gemaakt, en ze nooit zelf zou ontdekken. Is zonde.
                                Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X