Originally posted by deadfaces79
View Post
spiergroep 1x of 2x
Collapse
X
-
Belangrijk punt om aan te halen is dat olympic weightlifting een aanzienlijk kleiner component excentrische belasting heeft dit maakt het ook mogelijk meerdere malen per dag te trainen. Aside from that moeten we ons niet teveel laten leiden door het bulgaarse systeem. Ondertussen weten we allemaal hoeveel atleten uit die regio positief gestest hebben in over de jaren.
Daarom kan men dit ook niet vergelijken met bodybuilding of training voor spiermassa in general.There are Two Types of Pain in this World: The Temporary Pain of Discipline, or the Permanent Pain of Regret!
Comment
-
Originally posted by Beescht View PostHet heeft allemaal te maken met de mate waarin je in staat bent je lichaam in een anabole toetstand te houden. Zonder tever in details te treden bedoel ik de proteine synthese. Proteine synthese is verhoogd tot uit mijn hoofd 48u na de training hierna daalt hij weer langzaam naar het basis niveau. Een verhoogde proteine synthse betekende voor het lichaam een anabole toestant. Om te zorgen dat je dus in de fase blijft is frequenter trainen dus de oplossing.
Probleem is vaak dat men teveel oefeningen met een te hoge intensiteit traint om dit te kunnen doen. Spiergroei is niet meer dan een prikkel toedienen die hoger is dan de drempelwaarde en je hebt de spier aangespoord te groeien (heel simpel gezegd), alles wat je meer doet is overload voor je CNS en levert ook niet meer bij aan meer spiergroei. Overload van je CNS betekend weer meer hersteltijd wat neer komt op minder frequent kunnen trainen.
Uitzondering op deze regel is mensen die AAS gebruiken of elite sporters. Naar mate je meer tegen je maximale potentieel aan komt te zitten des te meer intensiteit/volume je nodig hebt om die drempel waarde te overschreiden.
Zolang je niet over je grenzen bent gegaan is t helemaal lastig om te weten waar je grenzen liggen. En van een paar keer over je grenzen heen gaan raak je echt niet gelijk overtraind oid.
Probleem met deze sport is gewoon dat het overgrote gedeelte van deze sport alleen van het resultaat houdt, en niet van de sport en levensstijlPassion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
Originally posted by Patriciaaa View Postmooi verhaal hoor, maar waarom zou je niet t snot voor je ogen wegtrainen? Als je herstel slechter gaat kan het meer oorzaken hebben. Zijn zoveel vormen van zwaar trainen, bij voorbaat al inhouden (aangezien er nu vaak gezegd wordt dat mensen te zwaar trainen) levert ook geen antwoord op.
Zolang je niet over je grenzen bent gegaan is t helemaal lastig om te weten waar je grenzen liggen. En van een paar keer over je grenzen heen gaan raak je echt niet gelijk overtraind oid.
Probleem met deze sport is gewoon dat het overgrote gedeelte van deze sport alleen van het resultaat houdt, en niet van de sport en levensstijlThere are Two Types of Pain in this World: The Temporary Pain of Discipline, or the Permanent Pain of Regret!
Comment
-
@ Axel: met 5 minuten pauze (oid) tussen sets en setjes van 5 reps met relatief weinig time under tension is het natuurlijk een heel ander verhaal. Lijkt me geen probleem dan
Originally posted by Patriciaaa View Postmooi verhaal hoor, maar waarom zou je niet t snot voor je ogen wegtrainen? Als je herstel slechter gaat kan het meer oorzaken hebben. Zijn zoveel vormen van zwaar trainen, bij voorbaat al inhouden (aangezien er nu vaak gezegd wordt dat mensen te zwaar trainen) levert ook geen antwoord op.
Probleem met deze sport is gewoon dat het overgrote gedeelte van deze sport alleen van het resultaat houdt, en niet van de sport en levensstijlTrain hard or go hormone
Comment
-
Probleem met deze sport is gewoon dat het overgrote gedeelte van deze sport alleen van het resultaat houdt, en niet van de sport en levensstijl
Diezelfde intensiteit dient trouwens aangehouden te worden tijdens diëten ook, wanneer je uiteraard minder goed hersteld.Editor @ Muscleandsportsscience.com
~Good things come to those who weight~
Comment
-
Originally posted by Posseltje View Postdedication to the maximum"Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****
Comment
-
-
Originally posted by Beescht View PostBelangrijk punt om aan te halen is dat olympic weightlifting een aanzienlijk kleiner component excentrische belasting heeft dit maakt het ook mogelijk meerdere malen per dag te trainen. Aside from that moeten we ons niet teveel laten leiden door het bulgaarse systeem. Ondertussen weten we allemaal hoeveel atleten uit die regio positief gestest hebben in over de jaren.
Daarom kan men dit ook niet vergelijken met bodybuilding of training voor spiermassa in general.
Dan kun je beter niet trainen.
Voor zover ik weet is een splitschema er gekomen ook toen dopinggebruik in bodybuilding opkwam (dan bedoel ik het zware gebruik). Voor zover ik weet is dopinggebruik van invloed op elke sport op hoog niveau. Vele trainingsmethodes komen van topsport (beetje logisch aangezien een topsporter de beste training moet hebben). Dus kun je concluderen dat je geen enkele sport kunt uitvoeren zonder doping.
Ik ben het er volledig mee eens dat exact trainen zoals de bulgaren niet zal gaan. Maar meermaals trainen per dag is daar slechts een deel van. Die gasten brachten het gewoon to the limit zoals je overal ziet.
Op je eerste zin: ze doen ook squats.
Bench zou je ook kunnen doen (kijk naar smolov jr)
Deadlifts is iets anders.
verder klopt het dat je dit niet kan vergelijken met bodybuilding. Maar voor kracht lukt het goed.
Ik had beter niet in dit topic kunnen komen aangezien hier het doel massa is.lucky short-armed-spine-bending bastard
~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~
Comment
-
Originally posted by Big Cat View PostIk ben hier mss wat ongenuanceerd geweest, er is een groot verschil tussen krachttraining en bodybuilding, en wat ik zei draait voornamelijk om hypertrophy. Daarbij ga je meestal een spier isoleren en eigenlijk zo inefficient mogelijk trainen wat kracht betreft om het die spier zo moeilijk mogelijk te maken. Daarbij is het van het grootste belang dat je zowel load als time under tension maximaal houd. Bij krachttraining ga je het omgekeerde doen. Daar ga je efficiente bewegingen gebruiken die net zoveel mogelijk verschillende spieren gebruiken, en posturale houdingen die het makkelijker, en niet moeilijker maken, om een gewicht te tillen. Tegelijkertijd zal de intensiteit aan het begin lager zijn en geleidelijk aan opbouwen en zullen rusttijden redelijk lang zijn. Vooral die laatste hebben dan een invloed op de trainingstijd.
Als je specifiek op kracht traint, dan zal je training uiteraard langer zijn, maar dat is omdat je niet dezelfde intensiteit handhaaft. Wat ik zei is vooral met betrekking op maximale massa toename. Voor zover ik weet draait krachttraining ook niet zozeer om spiergroepen apart, maar meer rond bepaalde oefeningen die muscle chains gebruiken.
Ik denk dat je dat verkeerd gelezen hebt, ik zei net dat als je recovery het toelaat dat je WEL 3x per dag kan trainen alleen dat je dat als natural niet voor lange periodes kan volhouden als je elke dag traint.
Dit bedoelde ik dus, voor zover ik weet zijn snatch en front squat geen lichaamsdelen en is dit dus niet zo relevant voor deze discussie
Die veranderd nog al vaak hoor, maar zend me gerust een PM of email als je die wil weten.
Ik had wat beter moeten lezen dan had ik gezien dat het meer over massa ging
@Beescht:
http://www.theironsamurai.com/2012/0...weightlifting/Last edited by axel1994; 17-01-2013, 13:44.lucky short-armed-spine-bending bastard
~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~
Comment
-
In mijn geval werkt 1x beter maak de hele spier kapot zodat hij de week rust goed kan gebruiken om te herstellen. 2x zou ook kunnen alleen moet je hem korter pakken zodat hij een supercompensatie heeft die korter is. Het ligt er net aan wat voor jouw zelf beter werkt. Je moet zelf de balans vinden tussen rust geven en belasten. Je zou een spier bij wijs van spreken 4 x per week kunnen pakken, maar je trainingen zijn dan minder intens.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...4 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....4 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment