Goed bezig of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Geert T View Post
    - ik zou geen alternatief zoeken voor de pindakaas, je hebt nu al genoeg eiwitten in je schema (op het eerste zicht toch). en de pindakaas erin laten staan voor wat vetten binnen te krijgen
    Heb nu een week pindakaas gegeten en ga niet meer over mijn nek, vind het eigenlijk zelfs wel lekker.
    - als je je schema uitrekent vergeet dan niet dat je je kipfilet en dergerlijke waarschijnlijk ook ergens in bakt (olijfolie?) (kijk een paar keer hoeveel je hiervan gebruikt en neem dan een gemiddelde hiervan voor je schema).
    Heb ik bij de verhoudingen hierboven meegerekend (+- 15ml)
    .....
    Kan niet = wil niet

Comment

Originally posted by 1964 View Post
      Het heeft even geduurd maar heb inmiddels dat excelbestand even ingevuld. Hier rolde het volgende uit:

E 66%
      K 31%
      V 3%

Kcal 2227

- Hierin ontbreekt echter wel de roerbakgroentes die ik door mijn rijst heen gooi.
      - Ook heb ik whey ingevuld ipv Perfect Protein wat ik nu gebruik
      - Ik bak voor de hele dag mijn kip in een keer en gebruik dan ongeveer 15ml olijfolie dus heb bij beide kipmaaltijden 7,5ml ingevuld
      Veelste veel eiwitten!! Te weinig vet
      Chaka Chaka Boy

Comment

Originally posted by fit4free View Post
        Beetje overbodig twee oefeningen voor calf
        Seated calf raise
        Standing calf raise (smith rek)
        Daar ben ik het niet mee eens. Seated pak je een andere spiergroep dan standing.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Het heeft even geduurd maar heb inmiddels dat excelbestand even ingevuld. Hier rolde het volgende uit:

E 66%
          K 31%
          V 3%

Kcal 2227
          Weet je zeker dat dit correct is? Ik zet er zo m'n vraagtekens bij.
          3% van 2227 kcal is ongeveer 66 kcal aan vetten, dus ongeveer 7 gram vetten per dag. Knappe jongen die het voor elkaar krijgt om zo weinig vetten op een dag binnen te krijgen. Het is tevens veel te weinig, je zou al gauw zo'n 50 a 70 gram vetten per dag willen nuttigen.
          En 66% eiwitten? dat zou dus zo'n 367 gram eiwitten per dag zijn? Ook dat lijkt me niet correct.

Comment

Originally posted by fit4free View Post
            Schema iets aanpassen
            Ik zou niet op dezelfde dag: rug en borst trainen, en de dag erna gelijk schouders.
            deze 2 grote spiergroepen beter splitsen.

Maandag: Rug
            Dinsdag: rust
            Woensdag:Borst
            Donderdag:schouders
            vrijdag:benen/biceps/triceps

Beetje overbodig twee oefeningen voor calf
            Seated calf raise
            Standing calf raise (smith rek)

En als je gevorderd ben. voor rug en borst nog bij beide spiergroepen 1 a 2 oefeningen toevoegen.
            Dan zou ik borst en rug omdraaien.

En 2 calf oefeningen teveel? Veelal groeien ze moeilijk, en met seated werk je een heel ander deel dan standing, conclusie? Is top om beiden te doen. Ijsblok dacht ik had hier een mooi stukje incl plaatjes over geplaatst dacht ik.

Comment

ik zou hetvolgende doen:
              Maandag: Borst triceps
              Dinsdag: rust
              Woensdag:Rug biceps
              Donderdag:benen
              vrijdag:schouders

het voedingsschema even nalopen:
              de vetten uit de pindakaas, 15ml olijfolie brinta ed lijken me al meer maar vetten is denk ik te laag
              KH denk ik ook aan de lage kant, nooit flauwtjes tijdens het trainen?

Comment

Ok die verhoudingen kloppen inderdaad niet, heb nu rustig nog een keer het hele excel bestand ingevuld en daar rolde het volgende uit:
                Kcal : 2273
                Eiwit : 238 > 41%
                Kh : 219 > 38%
                Vet : 53 > 21%

Heb alleen de hoeveelheid whey 's morgens van 40 naar 25gr aangepast en was de olijfolie vergeten bij mijn vis 's avonds.
                Geen idee waarom deze percentages zoveel afwijken van die van gister maar ik ga er vanuit dat dit juist is.

Verder vraag ik me af wat het probleem is met Rug en borst (niet dat ik niet bereid ben om daar van af te zien) op een dag te trainen, heb nu al een aantal combinaties geprobeerd (ub/lb, Rug/biceps borst/triceps, Rug/tri borst tri, full body en Rug/bi borst/schou/tri) en moet zeggen dat deze me vrij goed bevalt.
                Kan niet = wil niet

Comment

ik doe ook rug en borst op 1 dag.... volgens mij niks mis mee

mijn verdeling
                  schouders/biceps/triceps
                  benen/kuiten
                  borst/rug

4-5keer per week trainen
                  2 keer per week doe ik er een paar (=2) buikspieroefeningen bij (kan bij elk van de trainingen)
                  ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Verder vraag ik me af wat het probleem is met Rug en borst (niet dat ik niet bereid ben om daar van af te zien) op een dag te trainen, heb nu al een aantal combinaties geprobeerd (ub/lb, Rug/biceps borst/triceps, Rug/tri borst tri, full body en Rug/bi borst/schou/tri) en moet zeggen dat deze me vrij goed bevalt.
                    oh niks mis mee als dat voor jou het beste werkt/ aanvoelt zou ik dat zeker doen, toen ik ze samen trainde had ik het gevoel dat ze samen te veel energie vergden en dat dat mijn biceps triceps te weinig rust kregen doordat ze vaak ondersteunen, maar goed dat geldt niet voor jou, even een cliché: elk lichaam is anders

Comment

Heb aardig wat nuttige dingen van dit forum afgeplukt, ga inmiddels wekelijks vooruit en heb trainingsschema en voeding geloof ik redelijk op orde maar ik heb nog een paar vragen en 't leek me wat onzinnig om daar weer een nieuw topic voor te openen dus gooi ik ze hier neer.

1. Schrijf nu steeds van elke oefening, van elke set het gewicht op in een notitieboekje. Dit doe ik zodat ik een week later nog precies weet hoeveel kg ik bij de betreffende oefening ik gebruikte. Nou probeer ik bij elke oefening, elke week er wat bij op te gooien (ook al is dat maar een halve kg). Nou is mijn vraag:
                      Kan ik hier gewoon mee doorgaan, of is het zo nu en dan verstandig om even 2 weken op het zelfde gewicht trainen?

2. Ik wil graag de buitenkant van mijn bovenbenen wat meer ontwikkelen, wat is een goede manier om dat te doen? Doe nu na hamstring oefening 4 setjes op die abductor, is dat voldoende?

3. Volgende week ga ik even een weekje snowboarden, is het dan ook verstandig om mijn voeding wat aan te passen?
                      Kan niet = wil niet

Comment

Als je per se dit trainingsschema aan wilt houden zou ik je dinsdag met je donderdag omwisselen.
                        Tijdens borst en rug oefeningen ben je ook met schouders bezig.

Dus je bent wat aardiger voor je schouders als je die dan een dagje rust geeft door dan benen te trainen.
                        Op de oefeningen ga ik niet heel diep in, vind wat er staat wel redelijk alleen zou sommige dingen vervangen met meer compound oefeningen.

Kwa voeding doe je het ook niet slecht, maar iets meer koolhydraten kunnen geen kwaad , en kwa vetten vind ik dat je ook niet erg hoog zit
                        Broomstick_bodybuilding op insta
                        F#CK heavy weights

Comment

En weet niet of je nou wel of niet een oefening hebt voor de achterkant van je schouders , maar die is ook heel belangrijk voor de balans v/d schouderkop
                          Broomstick_bodybuilding op insta
                          F#CK heavy weights

Comment

Originally posted by Wessle View Post
                            Als je per se dit trainingsschema aan wilt houden zou ik je dinsdag met je donderdag omwisselen.
                            Tijdens borst en rug oefeningen ben je ook met schouders bezig.

Dus je bent wat aardiger voor je schouders als je die dan een dagje rust geeft door dan benen te trainen.
                            Op de oefeningen ga ik niet heel diep in, vind wat er staat wel redelijk alleen zou sommige dingen vervangen met meer compound oefeningen.

Kwa voeding doe je het ook niet slecht, maar iets meer koolhydraten kunnen geen kwaad , en kwa vetten vind ik dat je ook niet erg hoog zit
                            Heb toevallig dat vandaag eens gedaan, omdat ik nogal spierpijn in mijn schouders had van borst training. Denk dat ik dat gewoon aanhoudt.
                            Kan niet = wil niet

Comment

Heb aardig wat nuttige dingen van dit forum afgeplukt, ga inmiddels wekelijks vooruit en heb trainingsschema en voeding geloof ik redelijk op orde maar ik heb nog een paar vragen en 't leek me wat onzinnig om daar weer een nieuw topic voor te openen dus gooi ik ze hier neer.

1. Schrijf nu steeds van elke oefening, van elke set het gewicht op in een notitieboekje. Dit doe ik zodat ik een week later nog precies weet hoeveel kg ik bij de betreffende oefening ik gebruikte. Nou probeer ik bij elke oefening, elke week er wat bij op te gooien (ook al is dat maar een halve kg). Nou is mijn vraag:
                              Kan ik hier gewoon mee doorgaan, of is het zo nu en dan verstandig om even 2 weken op het zelfde gewicht trainen?

2. Ik wil graag de buitenkant van mijn bovenbenen wat meer ontwikkelen, wat is een goede manier om dat te doen? Doe nu na hamstring oefening 4 setjes op die abductor, is dat voldoende?

3. Volgende week ga ik even een weekje snowboarden, is het dan ook verstandig om mijn voeding wat aan te passen?
                              1. Ga zo door: zolang je dezelfde hoeveelheid sets en reps kunt doen als de vorige training is het goed om iedere training het gewicht te verhogen. Op een gegeven moment kom je vanzelf een soort plafond tegen en ben je niet meer in staat om iedere keer het gewicht verder te verhogen. Hoe snel je dat plafond bereikt kan voor iedere oefening anders zijn.

2. Die abductor machine wordt door velen als nutteloos beschouwd. De buitenkant van je bovenbenen groeien vanzelf met de overige beenspieren mee als je squats, lunges en leg press oefeningen doet. Gewoon geduld hebben en dan komt het vanzelf goed.

3. Een week vakantie is een week je niet bekommeren om wat je eet. Vakantie is om van te genieten. Eet wat je nodig vindt en keer terug in je schema na terugkomst van vakantie. Veel plezier!

Comment

in principe kan je daarmee doorgaan zolang je de oefening met correcte vorm kan uitvoeren, red je dat niet meer, even deloaden en opnieuw rustig opbouwen

gaat het bij buitenkant boven benen niet meer om de quadriceps dan om de hamstrings? Welke oefeningen doe je voor de hams en welke voor de quads?

Is het nier eerder zo dat het heel moeilijk wordt je aan je schema te houden bij een weekje snowboarden.... gewoon een beetje opletten wat je eet, probeer een beetje dezelfde richting aan te houden, en na je vakantie weer echt op schema

ps... ik typ te traag
                                ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X