Wat heeft voor jou het meest gewerkt?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by inferno_0666 View Post
    3x per week full body training met de compounds en in totaal 2 isolatie oefeningen.
    Word! Ik snap helemaal wat deze man zo lekker aan zijn manier van trainen vindt. Ik heb er ook meer plezier in op deze manier en haal goede resultaten. Basics ftw !
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
      Ik moet meer naar mijn lichaam luisteren. Merk nu de nadelen van té lang structureel over mijn eigen grenzen gaan
      Wil jij eigenlijk geen wedstrijden draaien op termijn?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
        Wil jij eigenlijk geen wedstrijden draaien op termijn?
        Nee joh. Ik wil een bepaald fysiek bereiken, maar podium hoeft niet zo nodig
        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by pescatore View Post
          Word! Ik snap helemaal wat deze man zo lekker aan zijn manier van trainen vindt. Ik heb er ook meer plezier in op deze manier en haal goede resultaten. Basics ftw !
          Hier nog zo een! 5x5 routine vind ik heerlijk bij compounds en de isolatie oefeningen doe ik liever op wat meer herhalingen. Heb ook veel gehad overigens aan een 6-12, 6-12 training. Waarbij de eerste 6 herhaling op maximale gewicht gingen en je de overige 12 reps wat lichter doet. Je doet alsware maar 2 sets, maar wisselt in één set van gewicht.

Comment

1.begrijpen dat mealtiming bullshit is en bijna alleen s avonds veel carbs eten

2. deftig leren squatten en deadliften ( al is er bij de DL zeker nog werk aan de winkel)
            stoppen met zinloze ab circuits, en gwn heavy back/frontsquats DL's en OHP's doen, core is nu veel beter

3. begrijpen dat je van 100 cals boven je onderhoud niet groot gaat worden
            powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

Originally posted by Wietse90 View Post
              Hier nog zo een! 5x5 routine vind ik heerlijk bij compounds en de isolatie oefeningen doe ik liever op wat meer herhalingen. Heb ook veel gehad overigens aan een 6-12, 6-12 training. Waarbij de eerste 6 herhaling op maximale gewicht gingen en je de overige 12 reps wat lichter doet. Je doet alsware maar 2 sets, maar wisselt in één set van gewicht.
              Wat ik ook mooi vind, kom de sportschool binnen groet mijn kale vriend waarmee ik weleens een praatje maak die kennelijk al een tijdje binnen is gezien zijn bezweette körper. Kom buiten staat hij bij de fietsen "huh, ben je alweer klaar?"

Comment

Haha heerlijk he. Ook zoiets leuks: erachter komen dat je beter weinig oefeningen zwaar en goed met weinig reps uit kan voeren, dan dat je meer oefeningen met meer reps pakt met een lichter gewicht.

Comment

training: vrijwel elk schema werkt (split/fullbody/UBLB) zolang je er volop voor gaat en je voeding hierop aanpast.
                  een hoog volume per spiergroep werkt voor mij erg goed.

voeding: hoger in carbs, lager in vetten en eiwitten.

algemeen: niet bang zijn om wat vetter te worden, wanneer je voeding goed is en je hard blijft trainen gebeurt dat niet.
                  Last edited by maar7en8; 15-07-2013, 13:23.
                  “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                    training: vrijwel elk schema werkt (split/fullbody/UBLB) zolang je er volop voor gaat en je voeding hierop aanpast.
                    een hoog volume per spiergroep werkt voor mij erg goed.

voeding: hoger in carbs, lager in vetten en eiwitten.

algemeen: niet bang zijn om wat vetter te worden, wanneer je voeding goed is en je hard blijft trainen gebeurt dat niet.
                    Maar het gaat erom welke voor jou het best heeft gewerkt. Ooit heb ik ook vol overgave een split gevolgd en natuurlijk had het resultaat. Maar zeker niet het beste resultaat.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Maar het gaat erom welke voor jou het best heeft gewerkt. Ooit heb ik ook vol overgave een split gevolgd en natuurlijk had het resultaat. Maar zeker niet het beste resultaat.
                      tuurlijk zijn jou krachtstats beter nu je traint voor kracht.
                      maar wanneer jij als BBer zou trainen zou je waarschijnlijk groter zijn dan nu en genoegen moeten nemen met een wat lager squat gewicht. ook BBers moeten sterker worden maar het is geen doel op zich.
                      het is maar net wat je doel is natuurlijk!

daarbij heb ik het gevoel dat mensen bij het switchen naar een nieuw schema hun voeding niet aanpassen.
                      stel dat jij 3000kcal eet per dag op een fullbody schema gericht op kracht en je gaat over op een push/pull/benen 5dagen split met veel meer volume per spiergroep dan zul je hoogst waarschijnlijk ook je calorieen moeten aanpassen om nog te kunnen herstellen, te groeien en sterker te worden. dat laatste doen veel mensen niet en concluderen dan al gauw dat dit aan het schema licht.
                      Last edited by maar7en8; 15-07-2013, 15:58.
                      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Lidl, carbcyclen en 3 keer per week fullbody
                        Tot nu toe persoonlijk de beste resultaten mee gehaald
                        " Sky high stacks " - Jesse Pinkman

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                          tuurlijk zijn jou krachtstats beter nu je traint voor kracht.
                          maar wanneer jij als BBer zou trainen zou je waarschijnlijk groter zijn dan nu en genoegen moeten nemen met een wat lager squat gewicht. ook BBers moeten sterker worden maar het is geen doel op zich.
                          het is maar net wat je doel is natuurlijk!

daarbij heb ik het gevoel dat mensen bij het switchen naar een nieuw schema hun voeding niet aanpassen.
                          stel dat jij 3000kcal eet per dag op een fullbody schema gericht op kracht en je gaat over op een push/pull/benen 5dagen split met veel meer volume per spiergroep dan zul je hoogst waarschijnlijk ook je calorieen moeten aanpassen om nog te kunnen herstellen, te groeien en sterker te worden. dat laatste doen veel mensen niet en concluderen dan al gauw dat dit aan het schema licht.
                          Dat is weer een andere discussie, je hebt het nu over bijkomende voorwaarden en hypothetische situaties. Over de gehele linie gezien heb ik met mijn huidige manier van trainen beter resultaat behaald. Zowel qua massa als kracht.

Originally posted by TjanIlo View Post
                          Lidl, carbcyclen en 3 keer per week fullbody
                          Tot nu toe persoonlijk de beste resultaten mee gehaald
                          Idem ditto!
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Dat is weer een andere discussie, je hebt het nu over bijkomende voorwaarden en hypothetische situaties. Over de gehele linie gezien heb ik met mijn huidige manier van trainen beter resultaat behaald. Zowel qua massa als kracht.

Idem ditto!
                            Welk schema deed je dan? En werkte dit effectiever voor jou dan andere schema's zoals een UB/LB-schema van vier dagen per week?

Misschien ga ik dat fullbody-schema ook wel proberen.

Comment

Originally posted by jjj7797 View Post
                              3. begrijpen dat je van 100 cals boven je onderhoud niet groot gaat worden
                              Of je onderhoud beter in leren schatten

Comment

Schema's die ik in het verleden heb gedaan:

3 daagse split, 3 dagen per week (borst+triceps, rug+biceps, benen+schouders) - Echt een kutschema achteraf gezien, vanwege de lage frequentie.

2 daagse split, 4 dagen per week(rug+borst+biceps+kuiten, schouders+triceps+benen)
                                UB/LB, 4 dagen per week - Deze had ik van Stuart McRobert van het blad Hardgainer en auteur van onder andere Brawn, Beyond Brawn en The Insider's Tell-All Handbook On Weight-Training Technique.

Daarna volgden StrongLifts, Texas Method, MadCow en eigen brouwsels die eveneens gebaseerd waren op Bill Starr 5x5. Het laatste schema dat ik gedaan heb ik MadCow Advanced, met wat kleine aanpassingen. Dat zijn allemaal 3 daagse full body schema's.
                                - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X