The Donald Duck Syndrome OR The Pink Panther Syndrome

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• The Donald Duck Syndrome OR The Pink Panther Syndrome

Best interessant...

All time PRs: 195/135/232,5
    Meet PRs: 185/132,5/232,5

Voordat ik trainde had ik een beetje dat donald duck syndroom. Is nu bijna helemaal weg, ik vermoed vooral door deadlifts
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Damn, goede post.
      Zit er nu nog steeds mee en kan wel op mezelf reflecteren wat er dus de afgelopen tijd verkeerd is gegaan:
      Onderrug is te sterk, waardoor hij te hard werkt en vaak dus verzuurd aanvoelt bijvoorbeeld bij de pendlay row.

Nu moet ik dus bezig, met oefeningen voor de upper hams en de abdominals.
      Is de romanian deadlift een goede voor de (upper) hams?
      En aan wat voor buikspier oefeningen moet ik denken? Crunches etc. doe ik nooit, maar cable crunch wel af en toe maar laatste tijd inderdaad niet meer.

Mijn reet steekt ook uit en mijn buik ook, wil dit al een tijdje veranderen maar weet niet hoe. Enige wat ik op internet kon vinden was hipflexor stretch.

Comment

Inderdaad romanians doen. Zelf heb ik romanians en conventional deadlifts afgewisseld. Voor buikspieren doe ik graag ab wheel. Een uitpuilende buik komt vaak gewoon omdat je geen super buikspieren hebt. Als je die wat sterker maakt zal je buik een stuk strakker ogen

Comment

Mijn redenatie was juist altijd dat als ik mijn buikspieren apart ging trainen ze juist nog meer uit gingen steken. Heb ze ook vaak wel getraind, daar niet van.

Ab wheel gaat mij waarschijnlijk niet lukken omdat het toch wel heel veel van je schouder vraagt, en daar ben ik zoals je misschien weet nogal beperkt in.

Mijn uitpuilende buik, is vind ik best erg. Van de zijkant lijk ik wel 3 maanden zwanger.. Wanneer ik mijn gluteus aanspan is een groot deel wel weg alleen het blijft een uitpuilend gebeuren.
          Ik vertrouw je op je woorden en ga dus flink buikspieren meenemen in mijn trainingen haha en zie van het zomer wel wat het resultaat is geweest. Daarnaast natuurlijk romanians blijven doen en hopelijk trekt het wat bij.

Comment

Wat ik heb 'geleerd' is dat je als het ware 2 lagen 'abs' hebt. Om dat uitpuilen minder te maken probeer je die 'binnenste laag' aan te pakken, met planks en stomach vacuums.

Comment

Comment

Originally posted by Dexie View Post
                Wat ik heb 'geleerd' is dat je als het ware 2 lagen 'abs' hebt. Om dat uitpuilen minder te maken probeer je die 'binnenste laag' aan te pakken, met planks en stomach vacuums.
                Planks belast voornamelijk de RA
                As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by 3XL View Post
                  Planks belast voornamelijk de RA
                  Sorry maar wat is RA

Comment

Rectus Abdominis oftewel rechte buikspier
                    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

3XL wat is in jou ogen dan een goede oplossing voor dit probleem? Ik wil graag af van deze stand van mijn bekken (tenminste, dat is waar ik altijd aan dacht)
                      Buik steekt uit en reet ook, wil dit graag rechtzetten door middel van het beter trainen van mijn abs en hoge hams..

Comment

Voor je buik schijnen vacuums te helpen (zelf niet geprobeerd). Zal niet de 'inbalans' fixen, maar je buik schijnt er wel minder 'bol' door te worden, dus is het proberen waard. Plus zelfs als het recht staat allemaal, kan je buik nog flink uitsteken, dus eigenlijk altijd mooi meegenomen.

Comment

JA is echt kut die anterior pelvic tilt . hoe meer ik hier over lees hoe minder ik hier een uitweg in zie

heb vroeger aan schaatsen gedaan wat die houdeing ook zeker niet ten goede komt
                          You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Originally posted by mascotte View Post
                            JA is echt kut die anterior pelvic tilt . hoe meer ik hier over lees hoe minder ik hier een uitweg in zie

heb vroeger aan schaatsen gedaan wat die houdeing ook zeker niet ten goede komt
                            Dat wordt dan toch flink front squatten voor jou.
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

Comment

Is dat even mooi dat ik voortaan aan het front squatten ben. Ben erg benieuwd of mijn postuur ook maar iets verbeterd door flink mijn abs en hams aan te pakken en te frontsquatten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X