Brainstorm:Wat zullen we eens voor doelen stellen?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Brainstorm:Wat zullen we eens voor doelen stellen?!

Ik ga vrijdag weet een nieuwe sessie personal trainingen beginnen. Ik vind het altijd een goeie stimulans.
    nu wil ik motiverende haalbare doelen stellen, die niet alleen gericht zijn op gewicht en vet%. Die vindt ik niet altijd even leuk en worden al gauw een obsessie als het even niet lekker gaat. Maar wil wel even de beginwaardes noteren en bijhouden. Welke huidplooien worden gebruikt voor wedstrijden?
    Ik vind het op zich wel leuk om een bepaald fysiek na te streven. Wat zullen we eens doen? ik ben niet heel rank gebouwd, dus bikini zal het niet worden denk. Verderheeft mijn bovenlijf huidplooidikte van ong 10-15 en onderlijf 28-30 mm. Beetje jammer ik wil de verhoudingen beter als het even kan.
    wat ik ook leuk vind, is om sterker te worden. Dus misschien een leuk idee om daar doelen voor op te stellen en de sessie te starten met Max kracht te testen. Maar op welke oefeningen? Deadlift, squat, bankdrukken, en???????
    Ik wil dus motivatie uit mijn trainingen halen.
    Voeding is nog even beetje onduidelijk ben deze week begonnen met introduceren van groeien voeding ivm intoleranties. (Tarwe deze week en lijkt erop dat huidklachten en buikklachten ook daarvan komen.)

maar goed... Ik ben dus bezig met doelen. En een bb'er die ik een beetje ken had het erover dat ik qua verhoudingen ook veel moet squatten ed. Met herhalingen van 8-10
    Just do it!!!!

Ik loop trouwens nu 11 uur per week post van di-vrijdag
    en train op maandag, woensdag, vrijdag
    Just do it!!!!

Comment

Hoe zit het met het hardlopen ?

Ja hij wil heel graag dat je veel gaat squatten ghehe zou ik ook zeggen
      Goed gejat is het halve werk!

Comment

Ik begrijp niet waarom jij je doelen aan het herzien bent. Uit je log was het duidelijk dat je niet vooruit kwam, wat gaat het herzien van je doelen hierin veranderen? Volhouden en fatsoenlijk eten, meer is er niet nodig

Comment

Met squatten alleen kom je er zeker niet Ik begrijp ook nooit waarom sommige meisjes als beenoefening alleen squats doen en upperbody soms gewoon laten voor wat het is ("ik wil niet gespierd worden"). Mijn vriendin doet gewoon dezelfde beenroutine als ik en squats krijgen daarin geen groter aandeel dan andere oefeningen o.i.d.

Nu trouwens even in op je post sorry haha
          De compounds met het grote gewicht zoals deadlifts en squats, compounds zoals benchpress (vind ik zelf iets minder belangrijk) en leg press doen het altijd goed voor mijn motivatie. Military Press zou je nog kunnen gebruiken voor je doelstelling maar weet niet of je die in je schema hebt?
          Last edited by skillful058; 05-06-2014, 11:09.
          the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

Comment

bij mijn weten worden huidplooien niet gemeten voor een wedstrijd.
            kwestie is je vet% zo laag mogelijk te krijgen.
            Wedstrijd technisch telt het cijfertje niet, het gaat om hoe alles eruit ziet.
            Spiervolume en definitie. Maar ook symmetrie in het geheel.

Verder ben jij echt de enige die jouw doelen kan bepalen. Dat kunnen wij toch niet voor jou.
            ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Originally posted by east1977 View Post
              Hoe zit het met het hardlopen ?

Ja hij wil heel graag dat je veel gaat squatten ghehe zou ik ook zeggen
              is geen prio ik heb veel laat van knieen en onderrug door postlopen. Even wennen voor mijn lichaam. Dus ga er dan niet ook nog bij hardlopen. Gelukkig is mudmasters pas in september
              Just do it!!!!

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                Ik begrijp niet waarom jij je doelen aan het herzien bent. Uit je log was het duidelijk dat je niet vooruit kwam, wat gaat het herzien van je doelen hierin veranderen? Volhouden en fatsoenlijk eten, meer is er niet nodig
                Nou ja herzien. Niet echt herzien. Misschien meer verduidelijken door het meetbaarder te maken en visueler. Wat heb ik voor ogen. En wat is realistisch.
                vet% blijft dat ik dat omlaag wil. Maar ik wil qua training mijn resultaten meetbaarder. Waar sta ik nu en wat is de vooruitgang over een tijd. Ik was altijd aan het rommelen. Afgelopen half jaar denk toch tot de conclusie gekomen dat krachttraining het beste bij mij past. Dus zolang die hype /rage maat duurt er wel wat uitdagends van maken. Maar gewicht vind ik soms zo demotiverend. Gevoel dat niet altijd onder controle te hebben. Als het qua vooruitgang op dat gebeurd tegen zit , hoop ik nog motivatie /positiviteit uit vooruitgang qua kracht te halen.
                Last edited by Mariekepiek; 05-06-2014, 15:19.
                Just do it!!!!

Comment

Originally posted by skillful058 View Post
                  Met squatten alleen kom je er zeker niet Ik begrijp ook nooit waarom sommige meisjes als beenoefening alleen squats doen en upperbody soms gewoon laten voor wat het is ("ik wil niet gespierd worden"). Mijn vriendin doet gewoon dezelfde beenroutine als ik en squats krijgen daarin geen groter aandeel dan andere oefeningen o.i.d.

Nu trouwens even in op je post sorry haha
                  De compounds met het grote gewicht zoals deadlifts en squats, compounds zoals benchpress (vind ik zelf iets minder belangrijk) en leg press doen het altijd goed voor mijn motivatie. Military Press zou je nog kunnen gebruiken voor je doelstelling maar weet niet of je die in je schema hebt?
                  Er werd niet mee bedoeld dat ik alleen maar moest squatten voor benen en bovenlichaam niet dien. Volgens mij bedoeld ie (maar weet ik dus niet) dat als je vormen / figuur wil verbeteren je de manier van trainen aan moet passen aan je spiergroepen Ofzo of de probleemzone net wat meer aandacht niet geven en squats ed goede vorm geven. Maar dat gaat mijn pet te boven dus misschien weet iemand anders dat hier.

military press is wel een goeie.

Deadlifts, squats heb ik altijd standaard in mijn schema's. Alleen variatie in uitvoering. Brunch press staat er meestal ook op. Military press wel eens gedaan, maar staat er niet standaard op. Toevallig wel omdat mijn schouders redelijk snel fors opkomen
                  ik en trainers mij heen zijn nooit zo bang dat vrouwen te gespierd worden.
                  Just do it!!!!

Comment

Originally posted by Dinky Toy View Post
                    bij mijn weten worden huidplooien niet gemeten voor een wedstrijd.
                    kwestie is je vet% zo laag mogelijk te krijgen.
                    Wedstrijd technisch telt het cijfertje niet, het gaat om hoe alles eruit ziet.
                    Spiervolume en definitie. Maar ook symmetrie in het geheel.

Verder ben jij echt de enige die jouw doelen kan bepalen. Dat kunnen wij toch niet voor jou.
                    En die symmetrie ... Waar kijken ze dan precies naar?
                    Spiervolume snap ik wel denk.
                    En wat word met definitie bedoeld dan?
                    Word er niet gekeken naar vet%? Alleen maar of je duperen goed te zien zijn dus. Maar als ik wel wil dat mijn buikspieren en bovenbeenspieren bijv. Te zijn zijn is dat wel boeiend. Dus conclusie maakt niet uit wat je meet als je voor het meten van je eigen voortgang maar iedere keer hetzelfde pakt?

Nee...jullie kunnen mij doelen niet bepalen. Wel ze helpen te verduidelijken en mij inspireren misschien.
                    Just do it!!!!

Comment

Voor ik commentaar krijg op spelfouten... Ik zie er al weer wat ik zit altijd op de iPhone en dan zie ik niet zo goed wat ik type en heb je van die leuke autocorrecties.
                      Just do it!!!!

Comment

Mijn post was btw niet richting jou over het squatten haha, sorry als dat zo over kwam. Er kwam een lichtelijke frustratie in me op toen ik begon met typen en kon niet stoppen
                        the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

Comment

Oow gelukkig ik zat me al te verdedigen
                          Just do it!!!!

Comment

Originally posted by Mariekepiek View Post
                            heb je van die leuke autocorrecties.
                            Zoals de brunchpress haha
                            Ik doe een gok

Comment

Ja die bedoelde ik zullen ze het hier begrijpen dat ik bench press bedoel?
                              Just do it!!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X