Met hoeveel kilo doe jij dumbbel fly?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Met hoeveel kilo doe jij dumbbel fly?

Ik zie daar niet vaak een aantal kg over voorbij komen. Nu is alles natuurlijk subjectief. Maar binnen welke range doet men deze oefening hier? Bij mijn commerciele gym doe ik het wel het zwaarst..maar ik train tussen de poolse meisjes van 18 (jaja,..komt u maar ) en bejaarden.
    You can not become LEGenDArY without Legday

Persoonlijk voor mij niet belangrijk. Zolang ik maar goed stretch en squeeze.

Comment

Is ook niet zo belangrijk. Maar leuk om te weten wat de mannen hier ongeveer tillen. Motiveert mij weer. Plus ik ben oprecht benieuwd. ik lees er weinig over.

Comment

Ik gebruik meestal 15 of 17.5kg dumbells. 17.5 zijn mijn armen dan wat minder ver gestrekt, maar voelt allebei goed.

Keer samen in jouw gym?

Comment

Originally posted by FitnessEcto View Post
          Ik gebruik meestal 15 of 17.5kg dumbells. 17.5 zijn mijn armen dan wat minder ver gestrekt, maar voelt allebei goed.

Keer samen in jouw gym?
          Altijd gezellig. Ik woon wel helemaal in eindhoven

Ik doe zelf 18 of 20 kilo. Dus zelfde als jij,..maar ook niet helemaal gestrekt. Probeer ik wel. Maar wat ik heerlijk vind;..geen idee of het goed is haha..is om na 4 sets van 18 kilo met 10 herhalingen om dan op de mat te gaan liggen. 10 kilo te pakken en met helemaal gestrekte armen in rustig tempo die flys te maken...tot er echt nul energie meer inzit...erg lekker

Maar zijn er mensen die het veel zwaarder doen? kan dat uberhaupt met deze oefening?

Comment

Uiteraard zijn er mensen die het zwaarder kunnen/doen.
            Zelf doe ik het met max 12-16 kg, omdat ik bij een isolatie oefening zoals flyes gewicht minder belangrijk vind en het anders ten koste van de uitvoering gaat.

Veel gasten die zware dumbells voor flyes gebruiken, maken er een halve press beweging van.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rain View Post
              Uiteraard zijn er mensen die het zwaarder kunnen/doen.
              Zelf doe ik het met max 12-16 kg, omdat ik bij een isolatie oefening zoals flyes gewicht minder belangrijk vind en het anders ten koste van de uitvoering gaat.

Veel gasten die zware dumbells voor flyes gebruiken, maken er een halve press beweging van.
              Oke. Soms vind ik het wel leuk om me keer te meten met anderen rain . Bij tennis en boksen doe ik dat..bij BB eigenlijkl helemaal niet

Daarnaast vraag ik me altijd af of ik omhoog moet gaan in kilo bij een isolatie-oefening,...als het te makkelijk wordt dan wel? Of dan gewoon zelfde kilo maar langzamer?

Comment

Fly's gebruik ik max 10 á 12kg Zwaarder heeft geen nut want dan kan ik me borst niet goed knijpen.
                Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

Originally posted by emielos View Post
                  Fly's gebruik ik max 10 á 12kg Zwaarder heeft geen nut want dan kan ik me borst niet goed knijpen.
                  goeie. Morgen doe ik hem weer...ik zal eens extra opletten of mijn techniek nog wel zuiver is ja

Comment

Ik doe het met 8 kg, maar ik vind het een hele domme oefening om op te 'vergelijken' Als je dan benieuwd bent waar je staat t.o.v. anderen die serieus trainen zou ik naar een squat/bench/row etc vragen

Comment

28kg per arm
                      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                        Oke. Soms vind ik het wel leuk om me keer te meten met anderen rain . Bij tennis en boksen doe ik dat..bij BB eigenlijkl helemaal niet

Daarnaast vraag ik me altijd af of ik omhoog moet gaan in kilo bij een isolatie-oefening,...als het te makkelijk wordt dan wel? Of dan gewoon zelfde kilo maar langzamer?
                        Als het (te) makkelijk is verzwaar je gewoon. Maar er wel op dat de uitvoering goed blijft. Gaat bijvoorbeeld de uitvoering downhill halverwege de 2e zet pak je gewoon weer lichter om het af te maken.

Comment

8-12kg deed ik ze en decline benchpress 4x8x60.

vind het geen fijne oefening flat, incline wel, maar bij beiden snel last van mn fucked up schouder. Maar vaak deed ik een superset, incline db press vs fly en dan met 8/10 kg

Comment

20kg, op de meet werd mij verteld dat ik hem lichter moest pakken..... Maar dit werkt niet voor mij, kan dan helemaal niet m'n borst aanspannen, laat staan dat ik m'n borst voel aan het einde Vd oefening...
                            In between obsessed periods

Comment

Langzaam en knijpen hè, als je dat keertje of 15 doet met 20 kg dan voel je m toch wel denk ik?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X