21-jarig meisje sterft door overdosis giftige 'dieetpillen'

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 21-jarig meisje sterft door overdosis giftige 'dieetpillen'

Twee tabletten, meer is er niet nodig voor een dodelijke dosis. Een Britse studente nam er acht. ,,Dokters hadden geen enkele kans om haar te redden", vertelde de moeder van de 21-jarige Eloise Parry aan de BBC. Het meisje overleed eerder deze maand, hoogstwaarschijnlijk aan een overdosis giftige dieetpillen die ze online had gekocht. Haar moeder waarschuwt nu voor de gevaren van zogenaamde 'wonderpillen'.
    DNP is geen wonderpil. Het is een dodelijke gifstof
    Moeder van het slachtoffer

Eloise was op 12 april zelf naar het ziekenhuis gereden toen ze zich 'niet goed voelde'. Aanvakelijk was er ook weinig reden tot paniek, vertelde de moeder.

Toen de resultaten van het toxicologisch rapport terugkwamen, bleek pas hoe ernstig haar toestand was. Terwijl de pillen begonnen werken, steeg het metabolisme van het meisje zo hard, dat ze volgens de BBC letterlijk 'van binnenuit opbrandde'. De artsen probeerden haar nog af te koelen, maar het kwaad was al geschied.

Dinotrofenol
    Na haar dood werd al snel duidelijk dat de pillen dinotrofenol - ook wel DNP - bevatten. ,,Dit is eigenlijk een industriële chemische stof. Het is niet bedoeld voor menselijke consumptie. Het wordt gebruikt als pesticide, is erg gevaarlijk, extreem giftig en kan zelfs in kleine hoeveelheden enorme verwoestende effecten hebben", verklaart hoofdinspecteur Jennifer Mattinson van de politie in het Britse Shrewsbury tegen de BBC.

,,Eliose had nooit de bedoeling om zichzelf van het leven te beroven. Ze begreep gewoon niet echt hóe gevaarlijk de tabletten waren die ze nam. Veel mensen geloven niet dat een dieetpil ook dodelijk kan zijn. DNP is geen wonderpil. Het is een dodelijke gifstof", aldus de moeder.

Verbrandt alles
    Als de stof eenmaal in je systeem zit, richt het enorm veel schade aan. Het verbrandt niet alleen vet; het verwoest ook al je spieren, aldus de moeder van het slachtoffer.

De politie heeft een onderzoek ingesteld naar de herkomst van de pillen. De preciese doodsoorzaak van Eloise moet nog bevestigd worden door een autopsie.
    Motivation is what gets you started, persistence is what makes you succeed!!

Ach wat kan zo'n klein pilletje toch aanrichten? Als 1 pil goed werkt dan werken 8 vast beter?

Nou niet dus. Dit is helaas wel de realiteit van alledag zoals sommige mensen te werk gaan en denken dat dingen werken. Tragisch..

DNP is inderdaad een gevaarlijk goedje.
    "Straight outta gym"

Comment

Iemand wel eens dnp gehad hier?

'verwoest al je spieren' werkt niet catabool toch?

Comment

Even snel een beetje gelezen over DNP, vies goedje inderdaad xD
        Ook niet zo heel slim om 8x te nemen. Ik lees over 1 pil a 250mg... Laat staan dat je er 8 neemt.
        Ow ow ow.
        In between obsessed periods

Comment

burn burn burn

Comment

Je ziet het overal. Mensen die van alles slikken, drinken of prikken zonder dat ze weten wat het is. Iedereen is baas over eigen lijf maar als deze dame ook maar een beetje onderzoek had gedaan had ze het waarschijnlijk ook wel gelaten.

"If you can't pronounce it, catch it, grow it or kill it, don't eat it."
            Last edited by Chefferson; 22-04-2015, 09:55.

Comment

Dnp is juist wel een wonder middel.
              Maar je moet wel het juiste protocol volgen.
              Water en carb helaas weten de meeste dat niet en dan Brand je idd van binnen op.
              Zou het niemand zomaar aanraden maar 1 pil gaat je niet vermoorden 8 en niet juist handelen wel.

Comment

Lijkt me ook wel lekker voor een keertje

Comment

Over DNP was een discussie een tijdje terug. Toen kwam naar voren dat het geel en stinkend zweet veroorzaakt. En een van de andere risico's is tijdelijke blindheid.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Sorry voor het doorverwijzen naar het andere forum, maar toch wel aardig compleet artikel over dnp..

Veel Gestelde Vragen: Dnp - DutchBodybuilding.com forum

Comment

Ik ga toch liever fietsen..of dan maar ff aan de gh.
                      There are no pacts between lions and men!

Comment

Hahaha als ik mijn koorts moet meten om een beetje vet te verliezen. Laat me niet lachen, nutcases die zoiets doen. Mediocre mensen als ik zullen zoiets wss nooit begrijpen

p.s. ff tussendoor offtopic, iemand plaatste laatst een link naar een soort executieveilingen van fitness spul. Iemand die link nog?
                        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Je verliest er niet een beetje vet mee hoor.
                          Als je het juist gebruikt verlies je echt procenten zelfs als je naar de 5% gaat.

Comment

Een beetje vet? Een shitload aan vet in een zeer korte tijd

Comment

Ja dat zeg ik, je verliest een beetje vet. Een paar procent vet verliezen maakt kennelijk minder indruk op mij dan op anderen. Wat ik bedoel is het is niet echt een impressive feat tov de randverschijnselen. Als ik moet opletten of mijn koorts niet boven de 39,5 schiet, I'm out.
                              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X