Duursporter meldt zich!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Duursporter meldt zich!

Hallo allen!

Hoewel mijn passie meer ligt bij duursporten heb ik me toch aangemeld op dit forum. Ik heb het idee dat hier toch wel behoorlijk wat kennis aanwezig is mbt voeding en sport.

Binnenkort begin ik aan mijn marathonschema voor Rotterdam. Hoewel ik een ideale BMI heb voor een duurloper (1,91m 72kg) wil ik ook een keer of drie per week krachttraining gaan doen. Maar duurlopen én spiermassa opbouwen is waarschijnlijk niet de meest makkelijke combinatie.

Ik vraag me dus af of er hier mensen zijn met ervaring in het combineren van duur- en krachtsport. En dan met name wat voeding betreft.

Ik ga me in ieder geval nog verder verdiepen in de materie en zal binnenkort een voedingsschema posten (ter beoordeling )

Welkom als je vragen heb brand maar los

Comment

Hoi en welkom! Duur- en krachtsport gaan wel degenlijk samen maar een van de twee zal de overhand hebben. Hangt er maar net vanaf welke sport je voorrang geeft. Als je hardcore BB doet zou ik de duursport laten voor wat ie is want dan win je te weinig massa. Als je lekker droog wilt worden zonder al te veel massa te willen winnen zou ik lekker veel duursport gaan doen!

Groetjes!
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Hoppelduif!!!!!

Duursport en BB gaan beperkt samen. Na het lopen van een marathon is gebleken dat je spierafbraak 100x hoger is dan in rust en 30x hoger dan na een uurtje voetbal.

Desondanks kan het nooit kwaad natuurlijk om als voorbereiding krachttraining te doen!

Anyways, veel plezier op het forum!!!
        Last edited by Heineken; 28-12-2007, 18:16.
        Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Originally posted by Heineken View Post

Na het lopen van een marathon is gebleken dat je spierafbraak 100x hoger is dan in rust
          Zo voelde het inderdaad wel de laatste keer

Comment

Welkom
            Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

welkom,
              veel plezier op het form,

Comment

Welkom!
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Welkom

Comment

Welkom En ook in de duursport is de voeding heel belangrijk.
                    een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Welkom.
                      getting back in shape...

Comment

Welkom op dit forum

Greetzz Geert
                        To grow or not to grow that's the question
                        alle kilo's moeten eerst naar binnen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse