Voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Falstyr View Post
    Nee bij jouw ligt het niet anders. Je bent net zoals tig anderen die ik al eerder voorbij heb zien komen. Mensen die korte termijn oplossingen zoeken als een quick fix en die na een tijdje weer terug bij af zijn. Zit je strot dicht? Dan blijven stouwen. In het begin is het moeilijk, maar je moet gewoon duwen tot overgeven aan toe. Op den duur went je lichaam er aan en eet je het na een week of 2 allemaal makkelijk weg.

Sorry als ik hard klink, maar ben dat gezeur gewoon zat. Eten is nu eenmaal het moeilijkste aspect.

Eet anders een stuk fruit 30mins voor je maaltijd. Wekt een honger gevoel waardoor het al iets makkelijker gaat.

Het gaat niet om 6x per dag eten. Het gaat er om dat je voldoende bruikbare voedingsstoffen binnen krijgt. En dat is niet een meuslireep of meuslibol want dat is gewoon troep. Dan kon je net zo goed een zak chips weg eten, want daar heb je ook niks aan. Verdiep je in de topics hier. Leer van de afval topics waarin men het over voeding heeft. En stel voor jezelf een fatsoenlijk voedingsschema op aan de hand van de benodigdheid van het je lichaam.

Als je echt moeilijk aankomt zal je waarschijnlijk al snel 3000-4000kcal op een dag moeten weg werken. En ja das veel wat makkelijker te doen is met 6 maaltijden. En dan echte maaltijden en niet een appel of meuslireep.

Bedoel...laat eens zien wat je exact eet op een dag. Ik durf nu al te wedden dat het niks voorstelt qua bruikbare voedingstoffen. Shakes zijn niet de oplossing als de rest van geen meter klopt. Dat wisten de andere leden met dezelfde problematiek na verloop van tijd ook. Merendeel was het probleem opgelost met een fatsoenlijk eetschema en nog niet eens een handjevol had daarna nog inderdaad hulp van shakes nodig.
    Jouw reactie zou ik uit moeten printen en ergens op moeten hangen.

Bedankt voor je reactie

MIjn voedingsschema stelt niks voor. HEt is elke keer verschillend. In het weekend eet ik minder.

Doordeweeks

07.30
    BRinta met volle melk en 2 scheppen suiker

09.30
    1 bruine boterham met ..(kaas/tonijnsalade, jam, pindakaas, vleeswaren)
    vruchtsap

12.00

3 bruine boterhammen met beleg
    fruit
    vruchtensap

12.00 -17.30
    ??

17.30-18.30
    warme maaltijd.
    vruchtensap

21.00
    Fruit ,
    boterham (meestal)

Op sommige dagen eet ik om 07.30 en dan begin ik weer rond de middag.

Tis niet standaard.

Dit eten jullie waarschijnlijk in een dagdeel

Doordeweeks heb ik vaak 6 tot 8 boterhammen naar binnen gewerkt.

Comment

Originally posted by Nex- View Post
      Esju

Misschien heb ik het mis, maar kom je uit een ander planeet?
      hmm, geen idee. Zou best eens kunnen !

Comment

Originally posted by Esju View Post
        Dit eten jullie waarschijnlijk in een dagdeel
        bijna Er schort nogal veel aan, dit laat ik aan degene over met meer ervaring op dat gebied Zou je eigen schema vergelijken met voedingsschema's van anderen (misschien dat je met de oude van mij iets kunt..)

Good luck
        Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Erik

Was absoluut niet beledigend bedoeld. Eerder andersom, maar goed dat had meer met deze zin te maken.

Ik waardeer jullie hulp en advies ,alleen ligt het bij mij anders.
          Iedereen kan zoveel eten als dat zijn of haar lichaam nodig heeft. Voedingssuplementen is allemaal wel leuk en aardig, alleen kom je nergens met een paar shakes en een slechte voedingsschema.

Comment

Originally posted by erikv View Post
            bijna Er schort nogal veel aan, dit laat ik aan degene over met meer ervaring op dat gebied Zou je eigen schema vergelijken met voedingsschema's van anderen (misschien dat je met de oude van mij iets kunt..)

Good luck
            Doe ik

Comment

Erik

Was absoluut niet beledigend bedoeld. Eerder andersom, maar goed dat had meer met deze zin te maken.

Iedereen kan zoveel eten als dat zijn of haar lichaam nodig heeft. Voedingssuplementen is allemaal wel leuk en aardig, alleen kom je nergens met een paar shakes en een slechte voedingsschema.
              Ik was ook niet beledigd

Ennu , ik ben bang dat ik geen erik heet.

Het is duidelijk. Ik zal eens rondkijken

Comment

Dan gaan we van voor af aan beginnen.

1. Er is een eetmeter op dit forum te vinden. Gebruik dit en zet je huidige maaltijden er in om te zien wat het is wat je binnen krijgt op dit moment.
                2. Gewicht = je kg's x 9,6 = x kcal
                Lengte = in cm's x 1,8 = y kcal
                Leeftijd = jaren x 4,7 = z kcal
                655 - z kcal = u kcal

Basis Kcal = alle kcal uitkomsten bij elkaar opgeteld
                Dit is dus je basis wat je qua kcal binnen moet krijgen. Als niet sporter neem je 1gr eiwit per 1kg lichaams gewicht. 25% kcal = onverzadigde vetten. Rest zijn koolhydraten die je moet eten.

3. stoei met de eetmeter om een nieuw eetschema op te stellen voor jezelf. post je resultaten en wij geven feedback en suggesties.
                4. eet dit ook daadwerkelijk voor een paar weekjes. kijk of er verandering is zo niet ga je langzaam aan elke week 250kcal omhoog tot je wel resultaat ziet.

Comment

Oh en probeer toch iets van sport te gaan doen. Al is het zwemmen of wat dan ook.

Comment

Erik

.
                    No harm done Maar misschien dat je toch eens wat meer gebruik moet gaan maken van smileys?
                    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

En hoe staan we er voor? Nieuwe ontwikkelingen?

Comment

1. Er is een eetmeter op dit forum te vinden. Gebruik dit en zet je huidige maaltijden er in om te zien wat het is wat je binnen krijgt op dit moment.
                        2. Gewicht = je kg's x 9,6 = x kcal
                        655 - z kcal = u kcal

Basis Kcal = alle kcal uitkomsten bij elkaar opgeteld
                        Dit is dus je basis wat je qua kcal binnen moet krijgen. Als niet sporter neem je 1gr eiwit per 1kg lichaams gewicht. 25% kcal = onverzadigde vetten. Rest zijn koolhydraten die je moet eten.

3. stoei met de eetmeter om een nieuw eetschema op te stellen voor jezelf. post je resultaten en wij geven feedback en suggesties.
                        4. eet dit ook daadwerkelijk voor een paar weekjes. kijk of er verandering is zo niet ga je langzaam aan elke week 250kcal omhoog tot je wel resultaat ziet.
                        Beetje laat met reageren. Problemen met verbinding.
                        Ik ga de eetmeter zeker gebruiken. Heb trouwens een shake gekocht (kon het echt niet laten ). En ik weet al welke plaats ik mijn shake geef 'voor het slapen gaan'. Mij is geadviseerd om minder dan de dosering (85 gr.) in te nemen.

Ik moet nog eff bedenken hoe en wat en dan zie je mijn schema wel verschijnen.

Nog bedankt!!

Comment

. Gewicht = je kg's x 9,6 = x kcal
                          655 - z kcal = u kcal

53x9.6=508.8kcal
                          176x1.8= 316.8 kkcal
                          20x4.7= 94 kcal
                          655-94=561

Basic = 1480

KLopt het wel?? Als vrouwzijnde zou ik min. 2000 kcal moeten.

Naya, zie eerst aan die 1480 te komen

Comment

Er is trouwens een probleempje; ik kan de eetmeter niet downloaden. Iets met wirwar, geen idee wat dat is.

Ik zal een voedingschema opstelllen op basis van min.2000 kcal.

Comment

1480 is de basis. Daar komt nog toeslag op afhankelijk van hoe intensief je werk is. Maar goed gebruik 2000 maar voorlopig.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X