Nieuw in de wereld van "aan je lichaam werken".

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nieuw in de wereld van "aan je lichaam werken".

    Goedenavond Bodynetters!

    Mijn naam is Daan, 34 jaar en ik ben lid geworden omdat ik vele topics over spieropbouw / afvallen / trainen etc. wil lezen.

    Sinds 3 weken ben ik te vinden in de plaatselijke sportschool, ik heb wat buikvet waar ik van af moet en daarnaast mogen mijn spieren ook wel wat groter aangezien ik nu spierloos lijk.

    Wat gegevens van mij :

    Lengte : 184 cm.
    Gewicht : 92 kg.
    vet% : geen idee, heb wel een overhangend buikje
    Buikomtrek boven navel : 97 cm. en onder de navel 103 cm.
    Bovenarm omtrek : helaas maar 37 cm

    Wat eet ik op een dag?
    ontbijt : 2 volkoren boterhammen met 3 gekookte eieren en een shake van 100 ml magere melk + 200 ml magere kwark + 100 gram fruit.
    snack : 100 gram kipfilet gebakken zonder olie of boter
    Lunch : 100 gram gehakt met 100 gram groenten of 2 volkoren boterhammen + 1 ei gekookt.
    Diner : 200 gram groente + 3 aardappels gekookt +100 gram kipfilet
    Snack : Shake van 250 ml magere kwart + 150 gram blauwe bessen + 100 ml magere melk

    Koffie drink ik zonder melk en suiker, de rest van de dag drink ik ongeveer 2 liter water.

    Volgens de fatsecret app kom ik dan aan 168 gram eiwit / 51 gram vet / 186 gram koolhydraten en in totaal rond de 1950 calorieën.

    Hoe actief ben ik?
    Ik ben matig actief, kantoorwerk en 3 a 4 keer in de week sporten.
    Ik probeer om de dag een uur krachttraining te doen en daarna 30 minuten cardio.

    Nu jullie wat meer info over mij hebben.....komt hier dan toch mijn eerste vraag.

    Volgens de fatsecret app zou mijn energiebehoefte 2500 calorieën zijn, ingesteld op "matig actief en doelstelling is afvallen".
    Volgens schemaatje.nl kom ik op een energiebehoefte van 2011 + 1341 (activiteit) = 3352 calorieën.
    Nu heb ik verschillende dingen gelezen over cutten en niet te laag onder je basisbehoefte gaan.....kunnen jullie aan de hand van bovenstaande gegevens wat tips geven?

    Ik ben niet niet lui dus ik zal nog veel topics etc lezen, maar alle tips die jullie willen delen zijn van harte welkom.

    Bedankt alvast!

    Groet,
    Daan











  • #2
    Meer eiwit, en meer kcal heb je nodig. Pak maar vet vlees de bij.
    Meer water drinken.
    Kan je vaker krachttraining doen?
    Cardio weggooien

    Het zou geen stom idee zijn, als je hormonen laat meten. LH, FSH, Testosteron, vrije testosteron, oestradiol, shgb, vrije t3.
    Last edited by MastaE; 11-07-2017, 00:35.

    Comment


    • #3
      Originally posted by pso17 View Post
      Nu jullie wat meer info over mij hebben.....komt hier dan toch mijn eerste vraag.

      Volgens de fatsecret app zou mijn energiebehoefte 2500 calorieën zijn, ingesteld op "matig actief en doelstelling is afvallen".
      Volgens schemaatje.nl kom ik op een energiebehoefte van 2011 + 1341 (activiteit) = 3352 calorieën.
      Nu heb ik verschillende dingen gelezen over cutten en niet te laag onder je basisbehoefte gaan.....kunnen jullie aan de hand van bovenstaande gegevens wat tips geven?

      Ik ben niet niet lui dus ik zal nog veel topics etc lezen, maar alle tips die jullie willen delen zijn van harte welkom.
      Hallo Daan, welkom op dit forum. Er is inderdaad al veel geschreven over juiste voeding en afvallen/aankomen. In iedere categorie van dit forum vindt je eerst een paar zogenaamde "stickies". Dat zijn topics waar veel waardevolle informatie in staat. Om te beginnen zou je die eerst eens kunnen lezen. En pas daarna de overige topics lezen (als het tegen die tijd nog niet duizelt).
      Om maar met de deur in huis te vallen: de hoeveelheid kcal die je dagelijks nodig hebt kan niet nauwkeurig berekend worden. Het kan alleen maar afgeschat worden. Omdat hier meerdere methoden voor zijn, zul je verschillende resultaten tegenkomen als je het op jezelf toepast. Het nut van deze schattingen is dat je een startpunt kunt bepalen qua hoeveelheid voeding. Vervolgens ga je dit startpunt op jezelf toepassen. Je moet jezelf dan geregeld meten en wegen. Na een aantal weken kan je dan zien of je startpunt de juiste was, of dat je het moet bijstellen. Je ziet, het is geen exacte wetenschap, maar wordt empirisch bepaald.
      Nu zijn er wel een paar vuistregels. Een vuistregel is dat je per dag twee gram eiwitten eet voor iedere kg lichaamsgewicht. In jouw geval dus ongeveer 180 gram eiwitten per dag. Een andere vuistregel is dat je per dag 1 gram vetten eet voor iedere kg lichaamsgewicht als je op gewicht wilt blijven. Dat zou voor jou dus ongeveer 90 gram vetten zijn. Echter, je wilt afvallen, dus dan kan je daar wat onder gaan zitten, bijvoorbeeld 70 gram per dag. Als je eiwitten en vetten bepaald hebt, blijft er ruimte voor koolhydraten over. Dit is afhankelijk van je onderhoudsniveau en activiteitenniveau, en of je wilt afvallen of aankomen. Er zijn spreadsheets waarin je dit kunt afschatten.
      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

      Comment

      Sidebar top desktop

      Collapse

      Actieve discussies

      Collapse

      Working...
      X