Ik ben Mick, net begonnen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik ben Mick, net begonnen

Zo even voorstellen,

ik ben Mick v/d Zwan 26 jaar oud en heb zojuist mijn eerste fitness ervaring gehad. Ik heb tot mijn 18 ge voetballed, volleyballed en nog wat getennist. De afgelopen 8 jaar heb ik niet gesport. Vandaag ben ik voor het eerst in een sportschool geweest en heb daar een rondleiding en uitleg gekregen m.b.t. de apparatuur e.d. Ik denk dat ik morgen wel spierpijn heb

Op de lokale sportschool word een passend schema voor mij gemaakt, ik ben zeer benieuwd! Mijn doelstelling is uitsluitend het opbouwen van spiermassa. Ik ben erg slank gebouwd ( mager ), de laatste 3 jaar ben ik enigzinds gehard door fysiek zware verbouwingen in mijn eigen huisje. Tijdens deze zware klussen merk ik dat ik vaak simpelweg kracht te kort kom wat resulteerd in overbelaste schouders en armen. Dat in combinatie met mijn lichaamsbouw ( lang en dun ) heeft voor mij de doorlag gegeven. Fitness!!!

Ik heb niet de intentie om super gespierd en sterk te worden ( dit zal qua lichaamsbouw ook niet haalbaar zijn ), wel wil ik op korte termijn meer spierkracht en een "steviger" uiterlijk. Om mijzelf te motiveren heb ik een doelstelling ingesteld, ik wil voor de zomervakantie zichtbaar reslutaat. Als dit resultaat op korte termijn behaald kan worden zal mij dit alleen maar motiveren om actief te blijven fitnessen.

Op dit forum kwam ik als 1 van de eerste onderwerpen "voedings supplementen "tegen. Vrijwel alle post gaan voornamelijk over ervaren sporters e.d. hetgeen voor mij wellicht niet intressant is. Ik hoop van jullie wat info te krijgen hierover. Kan ik zichtbaar resultaat verwachten binnen een aantal maand, en zo ja hoe pak ik dit aan. Uitsluiten gezond eten en sporten? Onschadelijke "hulpstoffen" vind ik geen enkel probleem. Stoffen met negatieve bijwerkingen, oftewel, ongezond vind ik wel een probleem.

Ik zie graag tips, eigenlijk over elk aspect. Schema`s, beginners tips, supplementen, enz enz enz.

Ik ben benieuwd!

Groetjes,

Mick

Originally posted by MiMiC82 View Post
    Zo even voorstellen,

ik ben Mick v/d Zwan 26 jaar oud en heb zojuist mijn eerste fitness ervaring gehad. Ik heb tot mijn 18 ge voetballed, volleyballed en nog wat getennist. De afgelopen 8 jaar heb ik niet gesport. Vandaag ben ik voor het eerst in een sportschool geweest en heb daar een rondleiding en uitleg gekregen m.b.t. de apparatuur e.d. Ik denk dat ik morgen wel spierpijn heb

Op de lokale sportschool word een passend schema voor mij gemaakt, ik ben zeer benieuwd! Mijn doelstelling is uitsluitend het opbouwen van spiermassa. Ik ben erg slank gebouwd ( mager ), de laatste 3 jaar ben ik enigzinds gehard door fysiek zware verbouwingen in mijn eigen huisje. Tijdens deze zware klussen merk ik dat ik vaak simpelweg kracht te kort kom wat resulteerd in overbelaste schouders en armen. Dat in combinatie met mijn lichaamsbouw ( lang en dun ) heeft voor mij de doorlag gegeven. Fitness!!!

Ik heb niet de intentie om super gespierd en sterk te worden ( dit zal qua lichaamsbouw ook niet haalbaar zijn ), wel wil ik op korte termijn meer spierkracht en een "steviger" uiterlijk. Om mijzelf te motiveren heb ik een doelstelling ingesteld, ik wil voor de zomervakantie zichtbaar reslutaat. Als dit resultaat op korte termijn behaald kan worden zal mij dit alleen maar motiveren om actief te blijven fitnessen.

Op dit forum kwam ik als 1 van de eerste onderwerpen "voedings supplementen "tegen. Vrijwel alle post gaan voornamelijk over ervaren sporters e.d. hetgeen voor mij wellicht niet intressant is. Ik hoop van jullie wat info te krijgen hierover. Kan ik zichtbaar resultaat verwachten binnen een aantal maand, en zo ja hoe pak ik dit aan. Uitsluiten gezond eten en sporten? Onschadelijke "hulpstoffen" vind ik geen enkel probleem. Stoffen met negatieve bijwerkingen, oftewel, ongezond vind ik wel een probleem.

Ik zie graag tips, eigenlijk over elk aspect. Schema`s, beginners tips, supplementen, enz enz enz.

Ik ben benieuwd!

Groetjes,

Mick
    Allereerst hartelijk welkom!

Je zegt dat je resultaat wil zien en je hebt het over een maand. Ik zou niet denken in zichtbaar resultaat maar in een concreter doel.

Zet je stats eens neer. Daarmee bedoel ik je huidige gewicht,lengte, eventueel vetpercentage en je doel voor je gewicht bijv de zomer.

Verder wil je meer weten over voedinssupplementen. Daar begint het niet. Zoals het woord al zegt voedingssupplement. Het is geen vervanging voor voeding, slechts een aanvulling. Je voeding is verreweg het allerbelangrijkst.
    Wil je spiermassa kweken en resultaat zien? Ga een voedingsschema maken. Echter adviseer ik je om daarvoor stickies te lezen mbt voeding zodat je niet de reactie krijgt dat je weer opnieuw kan gaan lezen en dat het ruk is. Pas als je een goed voedingsschema hebt kan je je druk gaan maken over voedingssupplementen.

Ik ga je niet allerlei tips geven. De eerste en beste is denk ik: Stickys lezen.

Succes!
    Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Zo de eerste reactie binnen een aantal minuten Een actief forum!

Even voor de duidelijkheid, ik verwacht niet binnen 1 maand resultaat te boeken. Ik zou graag resultaten boeken voor mijn zomer vakantie. ( lekker met het meisje naar zuid-frankrijk ). Het te boeken resultaat kan ik moeilijk verwoorden naar aan te komen gewicht, misschien kan ik mijn doelstelling beter zo verwoorden.

"op korte termijn een zichtbare toename van spiermassa. Duidelijker geaccentuurde arm, borst en buikspieren "

Ik als complete beginneling zal dit wellicht niet helemaal juist verwoorden

Op dit moment ben ik 1.92 lang en weeg 70 kilo.

P.s ik ben druk bezig met het lezen van de sticky`s

Comment

Originally posted by MiMiC82 View Post
        Zo de eerste reactie binnen een aantal minuten Een actief forum!

Even voor de duidelijkheid, ik verwacht niet binnen 1 maand resultaat te boeken. Ik zou graag resultaten boeken voor mijn zomer vakantie. ( lekker met het meisje naar zuid-frankrijk ). Het te boeken resultaat kan ik moeilijk verwoorden naar aan te komen gewicht, misschien kan ik mijn doelstelling beter zo verwoorden.

"op korte termijn een zichtbare toename van spiermassa. Duidelijker geaccentuurde arm, borst en buikspieren "

Heb je geen benen en rug?

Ik als complete beginneling zal dit wellicht niet helemaal juist verwoorden

Op dit moment ben ik 1.92 lang en weeg 70 kilo.

Nou, ga je calorie behoefte berekenen, lichaamsvet% uitrekenen en een schema maken. Vervolgens een doel stellen. Stel je bent nu 70 kilo op 12% lichaamsvet% dan zou je je doel bijv als volgt kunnen stellen:

Voor de zomer: 76kg op 12%

Of als je droger wilt worden (dat je spieren zichbaarder zijn) dan kan je bijv. zeggen 76kg op 10%. Hoe lager je vet% hoe beter je spieren zichtbaar zijn.
        succes
        Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Ja ik heb ook benen en een rug

Dit zijn nuttige tips! Ik kan mijn Bf waarschijnlijk wel laten meten op de sportschool. Ik merk dat ik mij eerst eens heel goed moet in gaan lezen op de materie!

Dank je voor de eerste pointers!

Comment

Welkom! Jake22 heeft je al een heel eind op weg geholpen. Basis blijft de stickies!
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Welkom!!

En als je dat schema gekregen hebt, post die dan toch maar eens in de Trainingsectie. Der staan vaak wel wat foutjes in
              The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

welkom,
                veel plezier op het form,

Comment

Dank dank

Nou ik ben wakker, spierpijn valt gelukkig mee! Wel heb ik ( en dat lijkt me niet gezond ). in beide ellebogen, met name links best pijn met draaien. Vooral links is best heftig, er zit ook een soort verdikking precies op mijn elleboog!

Comment

Welkom!
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Welkom
                      Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Welkom
                        een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Welkom.
                          getting back in shape...

Comment

welkom

Comment

Bedankt voor alle verwelkomingen

Vandaag had ik toch veel spierpijn zeg! Gelukkig zijn de pijnlijke ellebogen nu weggetrokken. Een beetje te enthousiast begonnen vrees ik.

Morgen ga ik weer, en heb ik de fit test en Bf meting. Ben benieuwd!

( vermoedelijk ben ik zo fit als een naaktslak, maar we zullen zien )

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X